ניר קלינגר: חולם להיות פקטור ולהתמודד על כרטיס לאירופה

ניר קלינגר
ניר קלינגר | מסך

מאמן הפועל חיפה מגדיר מטרה להמשך העונה, מדבר על הנבחרת ("צריכים מישהו ששיחק בה ויכול להתמודד עם כוכבים"), יואב כץ ("לא פגשתי אדם נדיב כמוהו") ועל החיים. הראיון המלא הערב ב-22:40 בספורטHD1

(גודל טקסט)

אף אחד לא באמת חשב שבשלב הזה של העונה הפועל חיפה תהיה אחת הקבוצות הבטוחות בפלייאוף העליון במשך תקופה. מאמן הקבוצה ניר קלינגר והשחקנים שלו עשו הרבה מעבר למצופה מהם, ופתאום, כשהצמרת כל כך צפופה, יש מי שמפנטז שם על תואר.


עם זרים מצויינים וישראלים לא מוערכים מספיק שעושים עבודה נפלאה, האדומים מהכרמל כבר מזמן כבשו את העיר חיפה והשאירו את הירוקים הרחק מאחור. מי חשב שלא יהיה דרבי חיפאי בפלייאוף, ולא בגלל הפועל חיפה.




שרון דוידוביץ' תפס את מאמן הפועל חיפה לשיחה על העונה הקסומה של קבוצתו, על רצונו להגיע לנבחרת ישראל ועל חיי היום יום. "בתכל'ס, הפועל חיפה הבטיחה את הפלייאוף העליון כבר לפני חודש. מצניעים את זה ולא מדברים על זה שאף פעם הפועל חיפה לא הייתה בפלייאוף עליון. אפילו לא התקרבה", סיפר קלינגר.



"כולם פתאום התחילו לדאוג לחוזים של הפועל חיפה, של השחקנים". קלינגר 


"השורה התחתונה או מה שאני חושב וחולם זה באמת להיות פקטור, להיות פקטור ולהתמודד על כרטיס לאירופה. אבל אני לא מקטין את ההישג וההישג הוא אדיר לקבוצה כמו הפועל חיפה, לעשות פלייאוף עליון כל כך מובהק וכל כך ברור, זו חוויה וזה הישג".


מה חשוב לקבוצה כזו כשהיא מתמודדת בצמרת, כשלפעמים אולי אומרים שהיא מתמודדת על אליפות? 

"הדבר הראשון זה להזיז את כל רעשי הרקע. זה אין לו חוזה וההוא אין לו חוזה וכולם פתאום התחילו לדאוג לחוזים של הפועל חיפה, של השחקנים, מה יהיה בעונה הבאה, במקום להתעסק בהישג במקצועיות, אולי לפעמים בביקורת. העבודה העיקרית היא, באמת, לנטרל את רעשי הרקע ולהשאיר אותם ממוקדים במטרה שהיא, לכאורה, לא הייתה על השולחן".



לא פגש איש נדיב ולארג' כמו יואב כץ (ערן לוף)


ספר לנו דבר אחד שאנחנו לא יודעים, או יותר נכון, שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים וזו טעות, על יואב כץ
"אנשים, כאילו יואב עם השנים יצא לו שם של קמצן. יש את יואב הבעלים, שאני יכול להבין אותו טוב מאוד, למה הוא מתנהל כלכלית כמו שהוא מתנהל, כי הוא בעלים של עסק. בדרך כלל האמריקאים, הם מאוד מאוד "על הסנט", זה מה שעושה אותם מצליחנים גם, ומצד שני, בחיי היום-יום שלו, אני לא פגשתי אדם נדיב, לארג', אפילו, איך אני אגדיר את זה? נגיד את זה מפזר כספים בצורה שאתה לא יכול לדמיין אפילו, שולחנות במסעדות, במסיבות, משקיע, עושה חתונה לשחקן זר, עולה לו 20 אלף שקל. פשוט דברים שלא עומד בקנה אחד עם התדמית שלו".


מועמדותו לאימון נבחרת ישראל: "אל לנו לשפוט, אני אומר וחוזר, שוב ושוב, אנחנו צריכים להחליט מה אנחנו רוצים לכדורגל, לנבחרת שלנו, ואנחנו לא צריכים לשפוט בחירה של מאמן על פי הצלחה נקודתית, או לא לקחת אותו על כישלון נקודתי, זה לא הפרמטר, זה לא נכון. צריך לחפש את הניסיון, את הכרת הנבחרת, את היכולת שלך כאוטוריטה, כמישהו שיכול להתמודד עם כוכבים, יכול להיות חזק בחדר הלבשה, יכול לעשות זימונים שאף אחד לא ידבר ויתרעם, יכול להביא דרך ומישהו שמכיר, מישהו שהיה".



"צריך להחליט מה רוצים בשביל הנבחרת שלנו" (דני מרון)


"אגב, זה לא רק אני, יש עוד, יש עוד שחקני נבחרת שראויים ושהיו מאמנים ומצליחים, עזוב, לא ניכנס לשמות, אבל צריך לדעת מה אנחנו רוצים מעצמנו ומי באמת יכול להביא איזה אופי מסוים. אולי שניים, אולי צוות, שיהיה מורכב מאנשים שחיו את הנבחרת הזאת בתקופה הטובה שלה".


הראיון המלא עם ניר קלינגר ישודר הערב ב-22:40 בספורטHD1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי