קסם החיבור: איך הצליחה הפועל ב"ש לסיים עונה במקום הראשון

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

קבהא נכנס לנעליים של הובאן, זריהן הראה שיש אופציה לימין, אלחמיד התעלה, פקהארט כבש ופתאום, ברגע האמת, הרכש של בכר כבר לא נראה כ"כ רע. הבלוג של שרון ניסים על תהליך שיכיל גם פרידה סופית מוויטור

(גודל טקסט)

קסם הוא פעלול שעורך קוסם, פעלול הנראה כאילו הוא בלתי אפשרי בהתאם להבנה המקובלת בעולם, אך למעשה נובע מתחבולה הניתנת להסברה. עד כאן הגדרות. עכשיו שמישהו יסביר איך הפועל באר שבע סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בליגה? בעיניי זו באמת קוסמות של כל מי שקשור במועדון הזה. למרות כל הפציעות, ההשעיות והניסים הגלויים, הפועל ב"ש עדיין הצליחה לסיים בפסגה. ואתם יודעים מה קרה כאן בשנים האחרונות למי שסיימה כאלופה לפני הפלייאוף.

בלי ששמנו לב האלופה נותנת פרשנות אחרת למונח תהליך. ב"ש התחילה העונה את הבנייה שלה לשנים הבאות תוך כדי העונה והיא מוכיחה שאפשר לעשות זאת וגם לייצר הצלחות מקצועיות. זה לא נראה מבריק, אבל בהחלט לא מובן מאליו. ובכל זאת, הכל הולך קשה.

מה כבר לא נאמר על מיגל ויטור, אבל אם בב"ש יניחו את הרגשות בצד – וזה לא קל כשמדובר בויטור – הם יבינו שאלה אמורות להיות חמש הדקות האחרונות שלו במדים האדומים. עם כל רצון הטוב אי אפשר לסמוך על הרצועות שלו בעונה הבאה. כשוויטור נפצע, בכר גילה לנו שיש לו בלם שישי בסגל, מרואן קבהא – טריקים של קוסם כבר אמרנו? הרכש ממאריבור הדהים במשחק יציב שקט ונקי מטעויות ואפילו התכבד בשער ראשון באדום.

וביום בו מהראן ראדי הראה רגעים שהזכירו ימים יפים שלו, אולי קבהא יהפוך לשחקן הכי חשוב אצל ברק בכר, כזה שיכול להעביר את הקבוצה בין משחק של שני בלמים לשלושה, משהו שבכר מאוד אוהב ושלא היה לו מאז עזיבת אובידיו הובאן ולאור האכזבה מהיכולת של חאתם עבד אלחמיד.

ברק בכר. קסם של חיבור (דני מרון)
ברק בכר. קסם של חיבור (דני מרון)

הרבה ביקורת קיבל אלחמיד ולמען האמת בצדק, אבל אמש הוא נתן משחק אדיר, מדויק, מרוכז וכזה שסוף סוף הראה לנו מדוע הוא נרכש. אולי גודל הרגע שבו ויטור נפצע הוציא ממנו את המיטב. גם ההתעקשות של בכר על ניס זריהן השתלמה אתמול. אמנם הוא לא כבש ולא בישל, אבל אולי לראשונה העונה לב"ש יש שחקן כנף ימין, רק שיישאר בריא.

כשגם תומאש פקהארט הופך פתאום לשחקן קלאץ', פתאום מתברר שהרכש של בכר ואלונה לא כזה מאכזב. אוקיי, יש כוכבית. איסק קואנקה יצא לחופשה קצרה בספרד לארגון חתונתו. אם זה לא היה אמיתי, הייתי חושב שאחד האפריל הקדים להגיע. האמת, הנסיבות לא משנות, עצם הבקשה של הספרדי מבהירה שהמועדון ממש לא מעניין אותו, והאישור שקיבל מבהיר שגם הוא כבר לא מעניין את המועדון.

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)

אז העונה הסדירה הסתיימה והפלייאוף מתחיל מול אחת הקבוצות העיקשות בליגה. בני יהודה בירידה בולטת ביכולת אחרי שהבטיחה את מקומה בטופ 6. כמובן שניצחון הוא הכרחי במיוחד כשמיד אחריו תהיה פגרה של שתי שבתות שתאפשר לממן, אוחיון וואקמה ואוחנה להתאושש מהפציעות היישר למפגש מול הדולקת אחריה – מי שלא תהיה. האם כל הפציעות, ההשעיות והדרמות יאפשרו לב"ש לשמור על התואר למרות הכל? אני ודאי לא יודע, אבל מה שכן, ברור הוא שהעוצמות המנטאליות של המועדון הזה מרשימות.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי