גם עיני נכנע: יו"ר ההסתדרות לשעבר לא ידע להתמודד עם שביתה

אוראל גרינפלד, רועי חסן, אבי גולדשטיין
אוראל גרינפלד, רועי חסן, אבי גולדשטיין | דני מרון

למרות ניסיונו הרב, יו"ר ההתאחדות הציג התנהלות חסרת אונים מול סכסוך העבודה של הקוונים. וגם: הטוקבקים של אוהדי סכנין, התלות השגויה של ב"ש בוויטור, הטעות של אשקלון והכוח ביד של נתניה. עמיקם מסכם מחזור

(גודל טקסט)

1. אחת הטענות הרווחות כלפי עופר עיני כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, היא ש"הוא לא שייך לענף". אבל מה בכל זאת טוב בעופר עיני? העובדה שהיה יו"ר ההסתדרות והבנתו העמוקה בסכסוכי עבודה. כמה עצוב היה לגלות אתמול כי המטרה הרשמית של הארגון עליו מופקד עיני – "פיתוח ענף הכדורגל בישראל, ריכוזו וניהולו" – חטפה מכה קשה כתוצאה מעיצומים עליהם הכריזו הקוונים, בעידודה של הסתדרות העובדים הלאומית. משחקים לא החלו כסדרם וכתוצאה מכך נדחו גם משחקים אחרים, כדי שלא תיפגע חוויית הצפייה. מאחר שזכיין השידור משלם ביד נדיבה עבור זכויות השידור, צפויה מנהלת הליגה או ההתאחדות לכדורגל לשלם את המחיר. אבל ממש לשלם.

סכסוכי עבודה הם חלק מההווייה הישראלית, אבל מיו"ר התאחדות שהיה יו"ר הסתדרות מצופה שינצל את ניסיונו וימנע את שיבוש משחקי הכדורגל. שופטים רוצים לשבות? יש סכנה לעיכובים בפתיחת משחקי המחזור? אז נערכים. מחזירים מבקרים למדי השיפוט, שופטי עבר לקווים, שופטים פעילים לקווים, עושים קצת הפרד ומשול, והעיקר – משאירים את השובתים בבית. בשנות ה-70 אפילו היו מטיסים לכאן שופטים מחו"ל. חוסר האונים אתמול אולי מתאים לכדורגל הישראלי ולהתאחדות לכדורגל, אבל האחרון שזה היה מתאים לו זה לעופר עיני.

2. לפי הטוקבקים של אוהדי סכנין אתמול לפני המשחק מול הפועל באר שבע, היה ברור מה ההעדפה שלהם למשחק בטרנר: רק לא אליפות לבית"ר ירושלים ולמכבי תל אביב. זה לא אומר כלום על התפקוד של שחקני סכנין שהיו מצוינים בשבועות האחרונים, אבל הפועל ב"ש לא נזקקה ליכולת יוצאת דופן כדי לנצח. הסיפור של המשחק הוא לא הטוקבקים – ויסלחו לי אוהדי סכנין על ההעדפות המוזרות שלהם – אלא הפציעה החמישית בברכו של מיגל ויטור.


ויטור. ב"ש דורשת ממנו ליותר ממה שהוא מסוגל לתת לה (דני מרון)

האלופה בנתה על מיגל ויטור יותר מכפי שהוא יכול לספק לה. 26 משחקי ליגה וחמש פציעות בכמעט שנתיים זה פחות מדי משחקים ויותר מדי היעדרויות. ניתוח אחרי הפגיעה הראשונה היה מחזיר את ויטור לשלבי ההכרעה בריא, אבל לא הוא ולא ב"ש היו נחושים לעבור ניתוח. בדיוק להיפך. ברך של ספורטאי זה מרכז כובד. יש בה הרבה רצועות ולא מעט גידים שחוסר טיפול בהם יכול לעשות נזק גדול יותר להמשך הקריירה של הספורטאי מאשר לסיכויי האליפות של מעסיקתו. ויטור הוא אולי הבלם הכי גדול שהגיע לכאן בדור האחרון, אבל הוא לא הבלם הזר האחרון שיגיע אי פעם להפועל ב"ש.

3. היה מאוד נחמד לשמוע מיובל נעים מה עמד בבסיס הבאתו של ישראל זגורי להפועל אשקלון על חשבון רמזי ספורי. זגורי הוא שחקן ההתקפה עם אחוז ההבקעה הנמוך ביותר בליגה: 20 שערים ב-209 משחקים בליגת העל, רק שני שערים בארבע העונות האחרונות, או במספרים: שני שערים ב-86 ההופעות האחרונות שלו בליגה. ממוצע של שער כל עונה וחצי. אתמול שיחקה הפועל אשקלון מול קבוצה שאין בה כלום: לא מחייבות, לא דרך, ולא שיטה. די היה לראות את סינטיהו סלליך מגיע מול השער ולא שולח לניקיטה רוקאביציה שעמד מול שער ריק.

אם אשקלון הייתה מנצחת, בעיקר לאור הפסדה של מ.ס. אשדוד בדקה האחרונה בסמי עופר, היא הייתה מתחילה את הפלייאוף התחתון עם סיכוי להינצל. אבל היא לא ניצחה. למה? כי ספורי כובש בנתניה בפלייאוף העליון, ולה יש את זגורי, שפעם אחר פעם מגיע למצבי כיבוש – ופעם אחר פעם מצדיק את המספרים הנוראיים שלו. ויודע כל מאמן: בלי שחקנים עם מספרים, קשה מאוד לייצר תוצאות, מומנטום, והשגת מטרות.


שחקני נתניה. גורל האליפות ייקבע אצלם (עדי אבישי)

4. הפלייאוף העליון הולך להיות אש, כי מכבי נתניה תשחק בו והיא זו שתקבע מי תהיה אלופה. כשמדובר במכבי נתניה של העונה, יש רגעים שהיא מכבי נתניה ויש רגעים שהיא נתניה ועוד 15. אתמול היא הייתה פחות טובה בכל פרמטר מבני יהודה, והיא ניצחה כי היא נתנה גול שאף קבוצה בארץ לא יכולה לתת. למי שלא ראה: כדור אל-לה רונלד קומאן של ערן לוי לדיא סבע, שנתן לעצמו מקדמה והרים כדור רוחב ארוך וקשתי לרמזי ספורי, שרק היה צריך להנחית אותו פנימה. שלוש שניות, שתי מסירות, חדות ודיוק, וחוסר אונים שאפיין הרבה קבוצות העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי