קלינגר: אמרתי לקרויף שיפסיקו לבכות כי זה לא מתאים

ניר קלינגר
ניר קלינגר | אריאל שלום

מאמן הפועל חיפה התראיין ב-103FM ביום שאחרי ה-1:2 על מכבי תל אביב: "התנפצה מבחינתו תקרת זכוכית, זו אמירה שאנחנו מסוגלים להתמודד על אליפות". וגם: ספסולו של פלקושצ'נקו והסיבה לעימות עם ההולנדי

(גודל טקסט)

הפועל חיפה הצליחה להפתיע אתמול את מכבי תל אביב עם 1:2 בנתניה על ג'ורדי קרויף ושחקניו, שוב נהנתה משער מאוחר כאשר בתוספת הזמן השלימה מהפך והשתוותה לצהובים במקום השלישי – בעיקר הודות לנוק-אאוט מוחץ של המאמן האורח.

הערב (שני) התראיין ניר קלינגר שאמר תחילה על כך ששוב החילופים שלו ניצחו משחק, בעוד קרויף לא הצליח לעשות זאת פעם אחת העונה: "אנחנו מנהלים נכון את הסגל הלא עמוק שלנו, וכשיש לך מבחר לא עצום אך נכון של שחקנים, אפשר להשתמש בשחקן ולקבל תפוקה. מה שקורה בקבוצות אחרות פחות מעניין אותי. אצלנו שחקן שעלה מהספסל במשחק הקודם יכול לפתוח, אין הגדרה לשחקן ספסל אצלנו.

"הלכנו על ניצחון בכל מחיר ואפשר היה לראות את זה דרך החילופים", המשיך קלינגר והתייחס למשחק, "הוצאנו בלם במקום חלוץ, ניסינו הכל. החילוף היה ענק, אני אומר את האמת וכנראה שהמזל הולך עם הטובים. חיים מגרלשווילי בכושר מצוין ומשחק הרבה, אני לא מופתע שהוא כבש. הלוואי שכל השחקנים בליגה יכולים להיראות כמוהו".

העימות עם ג'ורדי קרויף: "לא היו דחיפות, אל תמציאו. היה וויכוח. אני לא אוהב אלימות. ירדנו לחדר ההלבשה וג'ורדי ויואב זיו התנפלו על אלי חכמון על שהוציא להם כרטיסים צהובים. אמרתי להם שיפסיקו לבכות כי זה לא מתאים, שהוא שפט בסדר גמור ושלא צריך להפעיל עליו לחץ. לא היה מעבר לזה שום דבר. יצאנו מחדרי ההלבשה, חזרנו למגרש והתחבקנו – כולם ראו את זה".


ג'ורדי קרויף. "לא היו דחיפות, אמרתי שיפסיקו לבכות" (אריאל שלום)


ההבדלים בין המחציות
: "לא היינו טובים בחצי הראשון, אבל העמידה הטקטית שלנו הייתה סבירה. במחצית עשינו שני שינויים בהנעת הכדור כי ראינו שאפשר לעקוץ את מכבי תל אביב. נקודת התורפה שלהם היא בצדדים, דור מיכה הוא מגן שמאלי שלא חוזר, ועל זה דיברנו והשחקנים ביצעו את זה אחד לאחד. משם גם הגיעו הגולים".

כיצד השכיח את חנן ממן שעזב בינואר: "זה נכון שהוא היה שווה שערים, עד שלב מסוים של העונה – שלב קריטי – כנראה ב"ש דיברה איתו והבנתי שהוא לא איתנו. ראיתי את זה לא רק באימונים, גם במשחקים. זו לא אשמתו, הוא בחור צעיר ואני מאוד אוהב אותו ומחזיק ממנו, אבל לא רציתי שיהיה נזק לשני הצדדים. הבנתי שהוא רוצה לעזוב ולשחק בהפועל ב"ש, אז לא ראיתי לנכון להחזיק אותו אפילו דקה. במילא בקיץ הוא היה הולך בחינם וגילי היה על המדף, אז חשבתי שזה לא יפגע בנו ולשמחתי צדקתי".


כניסתו של פלקושצ'נקו מהספסל
: "אני עושה לו רק טוב. אני רואה את מקסים באימונים ואני יודע איך לעבוד איתו ולהביא אותו למצב שהוא יהיה שחקן גדול. הוא כבר עם ארבעה שערים, שיחק המון דקות גם בהרכב ומדובר בתהליך של בחור בן 21 שיגיע רחוק אם הוא ימשיך להתנהל כמו שהוא מתנהל עכשיו. הייתה איתו בעיה ואני אמרתי לו את זה, שהוא לא הלך עד הסוף עם המקצוענות שלו. אם הוא היה מתנהל כמו בחודשיים האחרונים, הוא יכול היה להיות באירופה היום. הוא יודע שהוא השחקן החביב עליי ואני לא מסתיר את זה, אבל תפקידי להביא אותו למקום הנכון".


פלקושצ'נקו חוגג. "יכול היה להיות באירופה היום" (אריאל שלום)


סיכויי האליפות והאפשרות שיישאר גם בעונה הבאה
: "אתמול התנפצה מבחינתו תקרת זכוכית, כי ניצחנו פעם ראשונה קבוצה מגדולות. זו איזושהי אמירה והכרה שאנחנו מסוגלים להתמודד, אבל פער חמש נקודות הוא גדול. מקווה מאוד שאמשיך בקבוצה, בלי נדר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי