לראשונה בישראל: נחתם היתר כללי לענף הכדורגל בשבת

איתי שכטר
איתי שכטר | אינסטגרם

סוגיית השבת שאיימה על קיום משחקי כדורגל בשבת נפתרה כששר העבודה והרווחה חיים כץ אישר את העיסוק ביום המנוחה השבועי על כל העובדים במגרש: "נמשיך ונחזק את ענפי הספורט בישראל"

(גודל טקסט)

מאורע היסטורי במדינת ישראל התרחש הבוקר (ראשון) כששר העבודה והרווחה חיים כץ חתם על היתר כללי לענף הכדורגל ומעתה יוסדרו משחקי הכדורגל בשבת. ההיתר יחול על כל העובדים במגרש ובכלל זה שחקני כדורגל מקצועיים וכן עובדים המבצעים עבודות תומכות בניהול התקין של משחקי הכדורגל ועובדים המועסקים לצורך הסעת עובדים למגרשים.

"ההיתר הכללי שומר על הסטטוס קוו הנהוג מאז קום המדינה", אמר השר כץ לאחר החתימה. "נמשיך ונחזק את ענפי הספורט בישראל".

טיוטת ההיתר הופצה לאחרונה להערות הציבור למשך 21 יום, השר חיים כץ בחן את עמדת הציבור וחתם הבוקר על היתר כללי לענף, וזאת לאחר שהוסמך על ידי ועדת השרים לענייני השבת. יישום ההיתר מותנה בכך שהמעסיק ישלם גמול נוסף עבור שעות העבודה במנוחה השבועית וכן יעניק לעובד יום מנוחה חלופי בהתאמה לשעות שהעוסק בשבת, כפי שקבוע בחוק.

כזכור, סוגיית השבת איימה בשנים האחרונות על קיום משחקי כדורגל בשבת במדינת ישראל. התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית פעלה בשמם של מאות שחקנים בכדורגל למניעת עיסוק ספורטיבי בשבת. הסערה הובילה את משרד הספורט בראשותה של השרה מירי רגב להקים ועדה שבדקה את הנושא ומצאה שהפסקת המשחקים בשבתות תהיה כרוכה בעלות של 24.7 מיליארד שקלים למשק הישראלי.

איתי שכטר בקברי צדיקים. איך הוא יגיב? (צילום מסך מאינסטגרם)
איתי שכטר בקברי צדיקים. איך הוא יגיב? (צילום מסך מאינסטגרם)

גם נשיא המדינה רובי ריבלין התגייס להשארת המשחקים בשבת ובספטמבר 2017 דרש בג"צ דרש מהמדינה לענות לטענות. היום כאמור הגיעה ההחלטה הסופית והרשמית והכל בחסותה של ממשלת החרדים בה יושבות סיעות יהדות התורה וש"ס.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי