בהולנד מעריכים: קרויף מכוון לתפקיד ניהולי בספרד

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

מיוחד לספורט1. העיתונאי ההולנדי הבכיר ואן דר לאן מנתח את המהלך הדרמטי במכבי: "לא מרגיש שהוא רוצה להיות מאמן לטווח הארוך. עתידו בתא המנהלים", וגם: השמועות על חזרה לאייאקס והאפשרויות באנגליה וגרמניה

(גודל טקסט)

אין ספק שההודעה על העזיבה של ג'ורדי קרויף את מכבי תל אביב בתום העונה עוררה הדים בכדורגל הישראלי, אבל מה אומרים בהולנד? שאלנו את טימן ואן דר לאן, עורך בכיר ב"ווטבול אינטרנשיונאל" בעבר, שדיבר על מה שהוא ואחרים חושבים בארץ השפלה על מאמן מכבי תל אביב ולאן פניו מועדות: "ג'ורדי קרויף הוא אדם שאפתן. תמיד רוצה להיות הכי טוב בתפקיד שהוא עושה. אני חושב שזו אחת הסיבות שעבר מתפקיד המנהל המקצועי למאמן על הקווים. להערכתי, הוא פשוט רצה ללמוד את התפקיד הזה ורצה לבחון באיזה דברים מאמן נתקל. לפתח את עצמו בתפקיד מהסוג הזה".

"ג'ורדי רוצה להגיע הכי גבוה שהוא יכול", הוסיף ואן דר לאן. "הוא החל בתחתית הסולם במלטה, עבר לקפריסין והתקדם לליגה הישראלית. עכשיו הגיע זמנו לראות מה הוא יכול לעשות בליגות הגדולות. ספרד היא אחת הליגות שאני יכול לחשוב עליה. ג'ורדי תמיד אמר שהוא גאה להיות הולנדי, אבל למעשה הוא היה תמיד יותר ספרדי מאשר הולנדי, בכל הקשור לדרך המחשבה והגישה לחיים. כרגע, הוא עשוי לחפש קבוצה מכובדת בליגה הספרדית ולנסות להתפתח בה יותר. אני מאמין שהוא לא ימשיך לאמן, אלא יחזור לתפקיד האהוב עליו כמנהל מקצועי. אני לא מרגיש, ובוודאי גם אצלכם לא הייתה הרגשה, שהוא רוצה להיות מאמן לטווח הארוך. העתיד שלו נמצא מחוץ לכר הדשא, בתא המנהלים".

ואן דר לאן המשיך להתייחס לעתידו של קרויף: "ג'ורדי עשוי לבחור גם בדרך אחרת, אך עם זאת גם מעניינת ושונה עם ערך מרגש ועשוי להגיע יום אחד לאייאקס. במועדון יש ביקורת גדולה נגד שני המנהלים, מארק אוברמרס ואדווין ואן דר סאר. לפחות אחד מהם עלול לעזוב בקיץ הקרוב ויתפנה לפחות כיסא אחד בתא המנהלים ב"אמסטרדם ארנה", ששמו ישתנה בקרוב ל"יוהאן קרויף ארנה" בסופו של דבר, סוגיה שג'ורדי התייחס אליה רק השבוע מאחר שמדובר בנושא שחשוב לו. אם יגיע לאייאקס, מבחינת אוהדים רבים יהיה מדובר בסגירת מעגל. מצד שני, עדיין יש מאבק כוחות במועדון בין אנשי יוהאן קרויף שעשה את המהפכה הגדולה בקבוצה והאופוזיציה נגדו. לא ברור כרגע מי ינצח במאבק הזה. רק אם אנשי קרויף ינצחו ג'ורדי יוכל לנחות במועדון. כרגע לטווח הקצר נראה לי שספרד יהיה יעד קל יותר ומועדף עבורו".


אמסטרדם ארנה. היעד הבא של קרויף? (Gettyimages)

עם זאת, למרות הדיבורים על התפקיד הניהולי, עורך מדור הספורט ב"סאן" האנגלי, מרטין ליפטון, אמר לספורט1: "לא אהיה מופתע אם ג'ורדי יגיע לאמן בהולנד, אבל אם הוא רוצה להגיע לאנגליה' הוא יוכל אולי לקבל הצעות להיות מנהל ספורטיבי באחד המועדונים. אם מדברים על אימון, כנראה שהוא יכול לקבל הצעות רק בקבוצה מהצ'מפיונשיפ".

במונדו דפורטיבו הספרדי התייחסו להחלטה של בנו של יוהאן קרויף לבצע תפנית בקריירה אחרי שש שנים במכבי תל אביב, וכתבו שהוא מחזיק במספר הצעות מהפרמייר-ליג, הבונדסליגה ומועדונים בספרד. בנוסף גילו שוב שאחרי מותו של אביו, ניסה נשיא ברצלונה ג'וזפ מריה ברתומאו לשכנעו להצטרף למועדון הקטלאני במהל מקצועי, במקום שוער העבר אנדוני סוביסארטה שעזב את התפקיד ולפני מינויו של רוברט פרננדס. ג'ורדי דחה אז את ההצעה והעדיף להישאר אצל הצהובים מתל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי