גולדהאר איבד איש מקצוע חד פעמי ועלול לחטוף את כל האש

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | דני מרון

אייל לוי בטוח שהטעות הטראגית של בעלי מכבי ת"א נעשתה עם המעבר של ההולנדי מניהול לאימון. הקנדי יתקשה למצוא מחליף ראוי (שישאל את שחר) ולעצור את המפולת (פרטים אצל לוני)

(גודל טקסט)

מכבי ת"א לא איבדה את ג'ורדי קרויף אתמול, במסיבת העיתונאים הדרמטית, אלא באותו רגע מטופש שבו הוחלט שהבחור המוכשר יעבור מניהול לאימון. איזו טעות. איזו שטות. לא לוקחים מנכ"ל מעונב ומחזירים אותו לפס הייצור.

גולדהאר חייב להבין שיהיה לו קשה במיוחד למצוא בינגו כזה בשוק הפרוע. כמה כסף שישפוך, הוא עדיין יביא לכאן אנשי מקצוע מהדרג הבינוני. כאלה שהבינו שאת מנצ'סטר יונייטד וברצלונה הם ידריכו מקסימום בפלייסטישן. לא סתם יעקב שחר מסתבך כבר תקופה ארוכה במים הרדודים ומתפלל לנס. זו הסחורה שמקבלים.

קרויף היה מינוי חד פעמי. כזה שלא ברור איך התחמק לאירופה מתחת לרדאר. בתולדות הכדורגל הישראלי ייחשב ההולנדי לאבן דרך מרכזית, כזו שיצטרכו להתעכב עליה בכדי להסביר מה היה פה לפניו. איך המקצוען סחב מועדון מקרטע, חיבר אליו אנשי מקצוע מוכשרים. הוא היה זה ששינה את הדיסקט וקירב את אירופה לחופי תל אביב. הזיכרון שלנו אומנם קצר, אבל תסתכלו על רשימת התארים והאופי שהביא.


יצטרכו להתעכב בכדי להסביר מה היה פה לפניו. ג'ורדי קרויף (ערן לוף)

ולכן הנפילה יכולה להיות מה זה כואבת. מועדון כדורגל זה לא רק יכולת ושחקני רכש נוצצים, זה גם עניין של כימיה ומומנטום, ושינויים דרמטיים עלולים לגרום שם למפולת. אל תדאגו, לא קרויף יהיה זה שיספוג את מכת האש, אלא רק גולדהאר. לוני הרציקוביץ' בטח יתנדב לספר.

לא ברור לי מה עמד מאחורי ההחלטה, והעיתוי עוד עלול להתברר כטעות קריטית להמשך העונה. דווקא עכשיו, כשהקבוצה במרוץ לאליפות, לגרום לכזה זעזוע? הרי גם אם נוצר בין גולדהאר לקרויף קרע בלתי ניתן לאיחוי, או אפילו אם השניים הגיעו להחלטה שהגיע הזמן להיפרד, אפשר היה לשמור את הקלפים צמוד לחזה בכדי להפגין חזית מאוחדת עד להכתרת האלופה.


אפשר היה לשמור את הקלפים צמוד לחזה. גולדהאר וקרויף (דני מרון)

כמה שהשחקנים הם מקצוענים, הם בטח כבר מריצים שלל תסריטים בראש, עושים חישובים מי יגיע, וגם קרויף יכול לצעוק עליהם כמה שהוא רק רוצה, ביולי הוא כבר לא יהיה שם. לכן הרבה יותר מעניינת מהשאלה אם מכבי ת"א תזכה באליפות, היא השאלה מה יקרה איתה בעונות הבאות. מועדון הפאר יצטרך להמציא את עצמו מחדש ולמצוא נתיב מבלי שג'ורדי קרויף יעשה קולות רקע.

אני לא יודע כמה זמן ייקח להם להתאושש, אבל מומלץ מאוד לבעל הבית, במקרה שימצא שוב את דרך המלך, לא לפזול לצדדים, או לחפש קיצורים מפתים. בשביל עיגולי פינות והחלטות בעלות פתיל קצר יש לנו מספיק קומבינטורים מקומיים.


לאן פניהם מועדות בעונות הבאות? אוהדי מכבי תל אביב (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי