אחד ממנהיגי "לה פמיליה" נידון לעשר שנות מאסר

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר עונש חמור על עומר גולן שייאלץ גם לשלם פיצוי בסך 100 אלף בגין תקיפת יורי סדלצקי. גם הנאשמים הנוספים ספגו עונשי מאסר כבדים. הפועל ת"א הגיבה: "מברכים על מיצוי הדין עם פורעי החוק"

(גודל טקסט)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) עשר שנות מאסר על עומר גולן, אחד המנהיגים של ארגון האוהדים של בית"ר ירושלים "לה פמיליה" בעקבות התקיפה של אוהד הפועל תל אביב יורי סדלצקי. גולן אף הצטווה לשלם לנפגע 100 אלף שקל.

כזכור, גולן וחבריו הטיחו פטיש בראשו של סדלצקי באוקטובר 2015. לאחר מכן הסתתרו והתגלו לאחר חיפושים נרחבים של משטרת ישראל.

גם הנאשמים הנוספים ספגו עונשי מאסר כבדים: מתן שמעון – עונש מאסר של חמש שנים ופיצוי של 10,000 שקל, אסי בסאנו – עונש מאסר של ארבע שנים וחודשיים, מאסר על תנאי של 24 חודשים לשלוש שנים ופיצוי של 10,000 שקל. יואב נחשון – עונש מאסר של שלוש שנים ו-10 חודשים, 24 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים ופיצוי של 10,000 שקל.


"לה פמיליה". עונש חמור (דני מרון) 

מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "המועדון מברך את רשויות החוק, אשר מצאו לנכון למצות את מלוא חומרת הדין עם פורעי החוק שהיו חלק מאירוע אלים וחריג בנוף הכדורגל בפרט ובחברת הישראלית בכלל, תוך הבנה כי מדובר במקרה שאף יכול היה להסתיים במוות. על כולנו בחברה חלה החובה של מלחמה באנשים אלימים. אדם אלים מתנהג באלימות במגוון נקודות ממשק שלו עם אנשים אחרים. בבית, על הכביש, במקום העבודה או במשחק כדורגל. אנו סומכים על גופי האכיפה שימשיכו להילחם באלימות באפס סובלנות, בתקווה שבסופו של תהליך תהיה כאן חברה טובה יותר".

מנהלת הליגות: "העונש שהשיתו שופטי ביהמ"ש על מקרה התקיפה החמור של עברייני הספורט, הוא צעד בכיוון הנכון להרתעה של אלו המחבלים בספורט בכלל ובכדורגל בפרט. הניסיון הבינ"ל ממקומות אחרים בעולם מלמד כי הפעלה אפקטיבית משולבת של כל זרועות החוק, מפחיתה אלימות במגרש ומחוצה לו. מנהלת הליגות פועלת מתוך כוונה להבטיח סביבה בטוחה למשפחות שיוכלו להגיע למגרש וליהנות מהמשחק עצמו".

אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)
אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)

ארז כלפון, יו"ר המנהלת: "אני מבקש לחזק את החלטת השופטים והמסר המהדהד שנשלח היום מבית המשפט. אני מקווה שהמסר ייקלט אצל עברייני הספורט, שיבינו וידעו, כי אלימות תטופל באפס סובלנות. זהו צעד חשוב במיגור האלימות ואנו מתכוונים להמשיך ולפעול בכל דרך בכלים העומדים לרשותנו בשת"פ עם גורמי אכיפת החוק, שענף הכדורגל יהיה נקי מאלימות ושיאפשר למשפחות, ילדים ונשים להגיע אל מגרשי הכדורגל בביטחון מלא וליהנות מחוויית המשחק".

הפרקליטות מסרה: "העבירות בוצעו בצורה מאורגנת על רקע האידיאולוגיה האלימה של הארגון וכללו אירועי אלימות נוספים כלפי אוהדי קבוצות יריבות, ללא כל התגרות, ורק בשם אהדת הנאשמים לקבוצת ספורט. העיסוק בספורט, אשר ביסודו ערכים חברתיים כהגינות וכבוד הדדי, הפך בידם לכלי לביטוי שנאה ופורקן אלימות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי