יצחקי צעק בחדר ההלבשה: בושה איך ששיחקנו ונראינו

ברק יצחקי
ברק יצחקי | דני מרון

החלוץ הוותיק זעזע את חבריו אחרי ה-4:1 למכבי נתניה. הסגל יפורק ויעבור מהפכה בקיץ. שחקנים מעריכים: "המנהל המקצועי המיועד כבר מנהל את ההכנות מאחורי הקלעים". קיארטנסון: "צריכים להתבייש". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

ההפסד 4:1 אמש (שלישי) של מכבי תל אביב למכבי נתניה זעזע את המועדון הצהוב, שאנשיו כבר מדברים בקול רם על עונה שלישית ברציפות בלי אליפות. על כר הדשא בנתניה שחקני מכבי תל אביב, החל מהשוער פרדראג ראיקוביץ' ועד החלוץ וידאר קיארטנסון, לא נראו כלל כמו שחקנים שנאבקים על התואר ושיחקו ללא תשוקה וללא התלהבות, כאילו כבר השלימו עם העובדה שהם יצאו מהמירוץ.

החלוץ ברק יצחקי זעזע בסיום את חדר ההלבשה ההמום כשהאשים את השחקנים ביכולת החלשה ובהפסד שיוביל בקיץ לאיבוד מקומם בקבוצה. דבריו של החלוץ הוותיק נשמעו היטב מחוץ לחדר ההלבשה ואיש לא הרים ראש כדי להגיב או לתרץ. "בושה איך ששיחקתם ואיך שנראינו", אמר יצחקי. הראשון שנעלם מהחדר לאוטובוס היה ראיקוביץ' ואחריו עם קפוצ'ונים על הראש נמלטו להסעה שאר הבועטים של מכבי ת"א לאחר הערב המביך במיוחד. אגב יצחקי, הוא ואבי ריקן ספגו כרטיס צהוב חמישי ויחמיצו את המשחק נגד בית"ר ירושלים.

מכבי תל אביב תעבור בקיץ מהפכה בסגל השחקנים, שלא מצליחים להביא אליפות או גביע כבר שלוש שנים. בקרב השחקנים יש שטוענים כי המאמן המיועד כבר עוקב אחרי הקבוצה וגם המנהל המקצועי כבר נמצא מאחורי הקלעים. "כשג'ורדי הגיע לקריית שלום, הקבוצה עשתה מהפכה", אמר גורם בקבוצה. "קרויף עקב במשך זמן רב אחרי שחקני הקבוצה. גם עכשיו יש מי שכבר מנהל את ההכנות לעונה הבאה".

רשימת השחקנים שיעזבו אומנם טרם נקבעה מעשית, אבל לכולם בקריית שלום ברור שהסגל הנוכחי סיים ברובו את "הביקור בישראל", כשנכון לעכשיו הצהובים תקועים עם ראיקוביץ' וקיארטנסון מאחר שלא מצאו מועדון אירופי שיהיה מוכן לשלם כחמישה מיליון יורו עבור כל אחד מהם. אל השניים הנמצאים ברשימת ההעברות יתווספו גם ז'אן-סילבן באבין, חוסה רודריגס, כריסטיאן באטוקיו ,ברק יצחקי, אופיר דוידזאדה ויובל שפונגין.


יצחקי. התפרץ בחדר ההלבשה (דני מרון)

במועדון טוענים כי מנהל מקצועי ומאמן ייבחרו עוד לפני תום העונה, ובקבוצה יש עדיין מי שמאמינים כי קיים סיכוי קטן להמשיך במאבק על האליפות. "אם המשחק בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים הערב יסתיים בתיקו, חובה לנצח בשבוע הבא את באר שבע ולאחר מכן את בית"ר ירושלים ולהאמין ביושב במרומים".

ג'ורדי קרויף, שהודיע בשבוע שעבר שיעזוב את הקבוצה בתום העונה, אמר לאחר המשחק: "אני לא חושב שיש קשר להודעה שלי, כי לא הודעתי על זה לפני הפועל חיפה והפסדנו. אם הייתם אומרים לי שבמחצית נפגר בשני שערים , הייתי אומר שאתם משוגעים. שיחקנו רך וההזדמנויות הטובות להבקיע הגיעו לשחקנים שאנחנו רוצים שיגיעו למצבים. אנחנו לא מבקיעים ולא מסוגלים להבקיע. אחרי הגול השלישי איבדנו את האמונה. כל מה שנותר זה להתנצל בפני קהל האוהדים".

אם זה היה המשחק הגרוע ביותר העונה: "לא חושב שזה המשחק הכי גרוע שלנו. מבחינת תוצאה כן, אבל כבר היו לנו משחקים רעים יותר. אני יכול רק להגיד שאני מצטער על מה שהיה היום. זה לא גמור, אבל אנחנו לא ראויים לדבר על האליפות בשלב הזה, כי זה לא רלוונטי עכשיו עבורנו. בשנים האחרונות יש דפוס שאנחנו לא מספקים את הסחורה ברגעי האמת. תקראו לזה לחץ או כול דבר אחר, ה-4:1 מדבר בעד עצמו. צריך להתנצל, להוריד את הראש ולתת את כל מה שיש לנו במשחקים שנשארו. חסרה לנו מנהיגות בכמה וכמה משחקים העונה".

החלוץ וידאר קיארטנסון אמר: "אנחנו צריכים להתבייש. היו לנו מצבי הבקעה שלא ידענו לנצל. היו לי שני מצבים טובים שלא הבקעתי. הייתה לנו חצי שעה טובה ואחרי זה איבדנו את הפוקוס. זה נורא שהשגנו כל כך מעט נקודות בשבעת המשחקים האחרונים מאז שעלינו למקום הראשון בטבלה. גם היום במחצית הראשונה היו לנו 6-7 מצבי הבקעה טובים, לנתניה רק שניים, והתוצאה במחצית הייתה 0:2. ההחמצות הורגות אותנו. צריך להתנצל בפני האוהדים".


קיארטנסון. "בושה איך שנראינו" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי