מו אלאך סימן את ניקו אולסק לעונה הבאה

ניקו אולסק
ניקו אולסק | דני מרון

במכבי חיפה התרשמו מכישוריו של הקשר, שטרם האריך את חוזהו במכבי נתניה, ועוקבים מקרוב אחר התפתחויות. שחקנים עלו לקברי אוהדים שנפלו למען הגנת המולדת וסיפרו לאתר הרשמי: "חולקים כבוד לגיבורים"

(גודל טקסט)

 לאחר הניצחון בשבת על הפועל אשקלון (1:2), במכבי חיפה חושבים על העונה הבאה. המנהל הטכני מו אלאך מעוניין לחזק את הקבוצה והעמיד לעצמו שני תאריכים לניסיון לחיזוק: בחודש הקרוב ולאחר המונדיאל. אלאך מתמקד בעיקר בשלב זה בחיפוש אחר שחקנים זרים ובמקביל עוקב אחר ישראליים פוטנציאליים, כאשר אחד השחקנים ברשימה של המנהל הטכני הוא קשר מכבי נתניה ניקו אולסק.

בחיפה התרשמו העונה מספר פעמים מכישוריו של אולסק והעובדה שנחשב ישראלי נותנת עדיפות להבאתו במרכז השדה של הירוקים. ראוי לציין כי אולסק טרם האריך את חוזהו במכבי נתניה ובחיפה עוקבים אחר המשא ומתן בין הצדדים. אלאך מעוניין לחזק את עצמו קודם כל בקשר אחורי משמעותי וחלוץ בכיר ולאחר מכן לבדוק אופציות לחיזוק בחלק האחורי.

בימים האחרונים שחקני מכבי חיפה נטלו חלק בפרויקט מיוחד לזכר חללי צה"ל ולכבוד יום הזיכרון עלו לקברם של אוהדי הקבוצה שנפלו במערכות ישראל, שמעו את סיפור חייהם ונפילתם בקרב והתייחדו עם זכרם.

הקשר שלומי אזולאי עלה לקברו של טוראי גיא פרידמן, שנפל בגיל 19 בפעילות מבצעית בבית לחם בדצמבר 1990, לאחר שנפגע ממטעני חבלה ונפטר מפצעיו. באוגוסט 1990 התגייס גיא לצנחנים והצטרף בגאווה רבה ליחידת עורב. "גיבורים כמו גיא, הם הגיבורים שלי. הנחישות שלו ללכת לסיירת צנחנים מתוך אהבה למדינה ולצבא מרגשת אותי עד דמעות", אמר אזולאי בעיניים דומעות בקברו של פרידמן ז"ל, שאף שיחק מכבי חיפה בגיל צעיר.


שלומי אזולאי פוקד את קברו של גיא פרידמן ז"ל (מכבי חיפה האתר הרשמי)

סינטיהו סלליך עלה לקברו של סמל יוסף כהן, שנהרג במלחמת יום כיפור. אחיו, דוד, אמר לאתר הרשמי של מכבי חיפה: "הייתי מרים אותו מעל הגדר של האצטדיון וככה הוא היה מתפלח למשחקים של מכבי". הוא נפל ב-12.10.1973 בקרב ברמת הגולן, כשפרץ עם יחידתו לכפר מזרעת בית ג'אן והשאיר אחריו אישה, הורים, חמישה אחים ושתי אחיות. ""זו גבורה שאי אפשר לתאר אותה במילים. לעזוב את אשתך, את הקריירה וללכת לתת את כל כולך למען המדינה. אין לי דרך אפילו להתחיל להודות ליוסי ולאנשים שכמותו. ובכל זאת – תודה", אמר לזכרו סלליך.

אופיר מזרחי עלה לקברו של סגן יפתח שרייר ז"ל קצין ולוחם בגדוד 101 של הצנחנים, שנפל במלחמת לבנון השנייה סמוך לכפר מרון א-ראס. אופיר מזרחי שמע את סיפורו של יפתח ואמר לאתר הרשמי: "האיש הזה הוא מפקד שצריך ללמוד ממנו על ערכים, על גבורה ועל פטריוטיות. אני עומד ומצדיע ליפתח שרייר, קצין שהוא מקור להשראה". שריר ז"ל היה הקצין הראשון מגדוד 101 שנפל בכפר מרון א-ראס ביום א' באב תשס"ו (26.7.2006). בן 21 היה בנופלו.

הבלם וקפטן הקבוצה רמי גרשון עלה לקברו של סמ"ר שון ניסים כרמלי ז"ל, לוחם גולני שנהרג ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן. שון היה חייל בודד, הוא נולד בטקסס, ארצות הברית, ובחר להגיע לישראל ולשרת ביחידה קרבית למען מדינת ישראל. במהלך פעילות מבצעית בסג'עייה שברצועת עזה, שון נהרג . הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה, וקריאה ברשתות החברתיות להגיע כדי שלא יובא למנוחות לבד הובילה לכך שכ-20,000 אנשים הגיעו ללוות אותו בדרכה האחרונה. "אני מרוגש שניתנה לי הזכות לחלוק כבוד לגיבור הזה. ילד שעבורו מדינת ישראל וביטחונה עמדו בראש מעיניו. את הסיפור על הלווייתו ההמונית של שון החייל הבודד, שמעתי עוד כשהייתי בבלגיה. אלו עוצמה וכוח ששמורים רק לעם ישראל", אמר קפטן הירוקים לזכרו.


"עוצמה וכוח ששמורים רק לעם ישראל". גרשון בקברו של כרמלי ז"ל (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

רועי קהת עלה לקברו של סמ"ר דניאל שירן, אשר נהרג במהלך מלחמת לבנון השניה, במהלך קרב יריות בכפר מרכבה. דניאל התגייס לגולני בנובמבר 2004 ובסיום המסלול נבחר להיות מקלען. עם פרוץ המלחמה הוקפץ לצפון ונפגע מאש מחבלים. הוא היה בן עשרים בנופלו. "הגבורה של ילד בן 20 ללכת בראש טור של לוחמים, היא אולי הדבר המרגש ביותר. סיפור נפילתו של דניאל בכפר מרכבה ריגש אותי עד דמעות. תודה לו ולכל חללי ולוחמי צה"ל שבזכותם אנחנו יכולים לחיות בארץ שלנו,, אמר קהת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי