גינסארי בספק לבית"ר, כץ: תמאש חתם לי שהוא נשאר כאן

גבריאל תמאש
גבריאל תמאש | אריאל שלום

הבעלים של הפועל חיפה סיפר: "הוא אמר לי שטוב לו בישראל". קלינגר על פלשקושצנ'קו: "חשבתי שיפרוץ יותר מהר". הקשר עדיין סובל מכאבים, ורמוט ערך אימון מלא וצפוי לפתוח (שני, 21:00). לאלה הוזמן לגמר

(גודל טקסט)
בעלי הפועל חיפה יואב כץ נחת ביום שישי בישראל במטרה להישאר כאן כחודש, במהלכו יצפה במשחקי הקבוצה הן בליגה והן בגמר גביע המדינה. במקביל, מתכוון כץ להיפגש עם שחקנים שנמצאים ללא חוזה לעונה הבאה במטרה להחתימם בהקדם.


כבר אמש החל הבעלים בסבב שיחות ונפגש עם הבלם גבריאל תמאש, שנחשב לאחד מעמודי התווך של העונה, הן על כר הדשא והן בחדר ההלבשה ולכן מיהר לשוחח עם הבלם. השניים שוחחו וסיכמו את רוב הפרטים לגבי המשך החוזה ונראה כי כבר בימים הקרובים תצא הודעה רשמית על המשך דרכו של הרומני בהפועל חיפה. "מדובר באחד השחקנים החשובים שלנו ויואב כץ מבין שהיה נכון למהר ולסגור איתו", אמרו בחיפה.


הבוקר ערכה הקבוצה את האימון המסכם לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים. בחיפה מאמינים שאפשר לסיים את העונה במקום השלישי ורוצים לנצח את הצהובים שחורים מהבירה לראשונה העונה. מבחינה מקצועית גילי ורמוט ערך אימון מלא והוא יעלה בהרכב, לעומתו ראדו גינסארי סובל עדיין מכאבים ברגלו וכשירותו תתברר רק סמוך לפתיחה. במידה והוא לא יהיה כשיר, גל אראל יפתח במקומו. מקסים פלקושצנקו ימשיך לקבל את הקרדיט בהרכב הפותח.


מוקדם יותר בבמסיבת העיתונאים סיפר הבעלים על הפגישה עם תמאש: "תמאש רצה להיפגש איתי פנים מול פנים ברגע שאני מגיע לארץ. נפגשנו לארוחת צהריים. הצלחת שלו הייתה מאוד קטנה, כנראה שזה מה שעושה אותו לשחקן טוב. וברצינות, הגיעה דרישה קצת אמוציונלית, אבל אני רוצה לשמור על הגרעין לעונה הבאה. ניר ביקש לעשות מאמץ מאוד גדול והבטחנו לו שנעשה זאת. אני לא רוצה לשמור על הסגל, אלא גם על המאמן. ניר עדיין לא התנשק עם הכלה שנקראת נבחרת, אבל הוא רוצה לעשות זאת. הוא רואה את הקבוצה כקבוצה שלו, הוא מאוד אמוציונלי ומאוד אכפת לו. לגבי תמאש, שאלתי אותו שאלה פשוטה מאוד: אתה שמח בישראל? הוא אמר שכן, ושטוב לו בהפועל חיפה. מאוד חשוב לו שנישאר כולם יחד. תמאש הוא אדם לא רגיל, היה מאוד נעים לשמוע את הבקשות שלו. בשורה התחתונה, הוא חתם לי שהוא נשאר בהפועל חיפה בעונה הבאה. יותר קל לי להבין את הבעיות של הזרים כי הייתי כדורסלן במדינה זרה. יותר קל להבין אותו".



העונה הנוכחית: "אני לא יודע אם זו העונה הכי כיפית, אני לא סובל במיוחד. זאת עונה הישגית. הגביע בהישג יד, אירופה בהישג יד. יש שלוש מטרות. כשיש לך חתן אחד עשיר ואחד לא עשיר, הרבה פעמים אתה אוהב את החתן הלא עשיר. המטרה היא לשמור על רוב השחקנים".


גבריאל תמאש. חתם ליואב שהוא נשאר (אריאל שלום)
גבריאל תמאש. חתם ליואב שהוא נשאר (אריאל שלום)


המאמן ניר קלינגר הוסיף על הפציעות: "ורמוט וגנסארי סוחבים פציעה, אבל אנחנו מקווים שהם ישחקו. יש לנו גם תכנית ב. הקבוצה שלנו העונה היא קבוצה מיוחדת שלא נותנת לדברים אחרים להשפיע עליה. גם אחרי ניצחונות גדולים לא איבדנו את הראש. יש לנו שחקנים עם ניסיון גדול, צעירים רעבים ודור ביניים שמשלים. כשיש לך כאלה, קל יותר. יש כאן עבודה מנטלית גדולה, הצלחנו להכין את הקבוצה למשחקים הגדולים בחוץ והיא תפקדה בצורה יוצאת מן הכלל. צריך לדעת לספוג גולים כמו בבאר שבע, פעם זה לצד האחר ופעם זה לצד שלנו".


על בית"ר ירושלים: "המשחק הזה מאתגר. כל שבוע תכנית המשחק משתנה, יש להם סגנון שונה מבאר שבע ומכבי תל אביב. השנה אנחנו יודעים להתכונן למשחקים. זה לא מבטיח שום דבר, אבל זה נותן ביטחון שאנחנו יודעים לפתח את היריבה".


על מקסים פלקושצ'נקו
: "הוא אחד השחקנים החביבים שלי עוד מהקדנציה הקודמת. חשבתי שיפרוץ יותר מהר. יש שינוי בגישה שלו. בחודשיים האחרונים הוא מתנהג כמקצוען ומשחק בצורה הזאת, זה כרטיס כניסה להרכב. זה יכול ללמד שמה שהיה קודם לא היה על בסיס אישי, אלא כדי להרוויח אותו".



לאלה. יגיע לגמר הגביע (ערן לוף)

בינתיים, הקבוצה ממשיכה את הכנותיה לקראת המשחק ביום שני מול בית"ר ירושלים. לסגל יחזרו המגן שמואל שיימן שהיה מורחק, בנוסף לניסו קפילוטו וגל אראל שנעדרו בגלל צהובים. גם הקשר גילי ורמוט שהיה חולה ביומיים האחרונים צפוי לערוך מחר אימון מלא ולפתוח בהרכב. מי שעוד צפוי לקבל את הקרדיט הוא הקשר מקסים פלקושצ'נקו שמרשים בשבועות האחרונים.


כץ הזמין למשחק גמר גביע המדינה את החלוץ מהראן לאלה, שמצידו הודה בהתרגשות לבעלים על המחווה ונענה לבקשתו. זו תהיה הפעם הראשונה העונה שלאלה, שהיה מלך שערי הקבוצה בשלוש השנים האחרונות, יגיע למשחק של הקבוצה. השחקן נמצא בקשר רציף במהלך העונה עם אנשי המועדון והשחקנים. כץ אמר: "לאלה הוא חלק חשוב ממשפחת הפועל חיפה ולכן היה לי חשוב להזמין אותו למשחק הגמר ולהיות שותף איתנו בחוויה".


הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שמואל שיימן, רסמוס סיוסטדט, מקסים פלקושצ'נקו, ראדו גינסארי (גל אראל), עדן בן בסט, גילי ורמוט ואלון תורג'מן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי