נתניהו: בושה וחרפה, סכנין: רוה"מ קונה את גניבת הדעת

אוהדי סכנין. זה תרחיש שלא רצינו שיקרה
אוהדי סכנין. זה תרחיש שלא רצינו שיקרה | צילום: איתן הנסברגן

ראש הממשלה יצא נגד קריאות הבוז בדוחא בזמן דקת הדומיה לזכר הנספים באסון בערבה: "התנהגות מבישה". עו"ד בן גביר מבקש לסגור את האצטדיון, במועדון שוקלים להגיע תביעת לשון הרע

(גודל טקסט)

רק לפני חודש ימים היה נראה כי סכנין תסיים את העונה באופן מופתי, והקבוצה אף נלחמה על המקום השביעי בליגה, אבל מאז הגיעו שלושה הפסדים ותיקו בארבעת המשחקים האחרונים, כולל ההפסד הביתי אתמול 1:3 להפועל רעננה, ובמועדון מתקשים להבין את הירידה הדראסטית ביכולת של הקבוצה.

בסכנין מביעים ביקורת חריפה כנגד המאמן והשחקנים, לא רק בגלל ההפסד אלא בגלל הגישה ביכולת הקבוצה במשחקים האחרונים. "לא יכול להיות שכל מצב נייח זה חצי גול אצלנו" אמרו במועדון והוסיפו: "יש שחקנים שמשמעותית ירדו ברמה שלהם ולא יקרה כלום אם יישבו ביציע. אנחנו נראים הכי גרוע בליגה". עיקר הזעם הוא על המאמן טל בנין שאינו מבצע זעזועים בהרכב הקבוצה ולמרות חזרתו של הבלם סארי פלאח לסגל הקבוצה, ההרכב שרץ בשבועות האחרונים הוא זה שפתח במשחק.

במועדון שוב העלו את שמו של מאמן הנבחרת האולימפית מרקו בלבול כמועמד להצטרף לקבוצה. בלבול צפוי לסיים חוזה בחודשים הקרובים בנבחרת האולימפית ובמידה ולא ימשיך, לא מן הנמנע שסכנין תבדוק את האופציה לגביו. ראוי לציין כי בשלב זה היו"ר מוחמד אבו יונס והמנכ"ל חאלד דוכי מביעים תמיכה בבנין אבל בקרוב צפויה להתקיים פגישה בין הצדדים בה יבקשו ראשי המועדון הסברים על המשחקים האחרונים.


"מצפה מכל מנהיגי הציבור לגנות התנהגות מבישה זו" (פלאש 90)

עורך הדין איתמר בן גביר פנה הבוקר להתאחדות לכדורגל ודרש לפעול כנגד בני סכנין ולסגור את אצטדיון 'דוחא' וזאת מכיוון שחלק מאוהדי סכנין לא עמדו בדקת הדומיה לזכר הנספים באסון הערבה. בן גביר אמר בנושא: "קבוצה בליגת העל של מדינת ישראל צריכה להתנהג כמי ששייכת למדינה. אומנם אוהדיה חלק מהחברה הישראלית אך בשעה שאותם אוהדים מתנהלים בצורה כה חסרת רגישות וכה פוגענית איו מנוס אלא לסגור את האצטדיון ולהעביר מסר חד משמעי למי שמבזה את המשפחות של הנספים". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לנושא: "בושה וחרפה. אני מצפה מכל מנהיגי הציבור, יהודים ולא יהודים כאחד, לגנות בכל תוקף התנהגות מבישה זו"

בסכנין הגיבו וסיפרו כי למשחק הוזמנו כ-250 ילדי בית ספר בגילאי 5-7 ורובם ישבו ביציע הדרומי. על פי המועדון, הם אלה שלא עמדו בדקת דומייה מכיוון שהסיטואציה לא הייתה מובנת להם, הכרוז דיבר בשפה העברית והם לא הבינו את המתרחש. בסכנין אמרו בתגובה לדברי בן גביר: "מועדון בני סכנין מאמינים בלב שלם שמי שמתאמץ לשסע את החברה הישראלית על כל גווניה ובמיוחד ברגעי כאב אמיתי אשר נגע ללבבות של כולנו, לא יצליח במזימותיו ולא יצליח לגנוב את דעת הקהל הישראלי. ליבנו עם משפחות הנספים".

בהודעה הרשמית של המועדון נכתב: "הלב כואב והדעת ממאנת להאמין שאנשים בוחרים לדוש בכאב של משפחות הנספים למען מטרות הזויות (אתכם הסליחה משפחות יקרות). מדאיג מאוד שכבוד ראש הממשלה נחפז ונמהר לקנות את ניסיון גניבת דעת הבריות אשר נחשף על ידי דמות ידועה היטב ברגשותיה כלפי סכנין וסביבתה. לרשות כבוד ראש הממשלה עומדים די יועצים וכלים אשר יאפשרו לו לעמוד היטב על אמת הדברים ולתת דעה הוגנת". הקבוצה אף פנתה ליועץ המשפטי של המועדון וביקשה לבדוק אפשרות לתביעת לשון הרע כנגד הגורמים התוקפים.

עניין נוסף שמדאיג את ראשי הקבוצה היא הכמות הדלה של אוהדים העונה, ובמיוחד במשחקים האחרונים עם חזרתם לדוחא. אתמול נכחו במשחק כ-750 אוהדים שחלקם כאמור היו ילדים ונערים שהוזמנו על ידי ראשי סכנין. "אין ספק שהירידה בכמות הקהל יכולה להשפיע על התקציב בעונה הבאה" אמרו במועדון. הקשר עמראן אלקרינאווי שנפצע במהלך השבוע ונותר מחוץ לסגל צפוי לחזור לאימונים ביומיים הקרובים.

בלבול. יחזור לקווים של סכנין? (דני מרון)בלבול. יחזור לקווים של סכנין? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי