צפו בתקציר: בן בסט כבש בדקה ה-93, 2:2 להפועל חיפה מול מכבי ת"א

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | ערן לוף

אצילי (47) ובלקמן (82) העניקו יתרון כפול, אך האקס צימק (88) והשווה בנגיחה עמוק בתוך תוספת הזמן. שוינפלד סחט פנדל, בישל וספג אדום (90). עימות חריג בין קרויף לטיבי, מהומה בין טוריחו וגרסיה לקלינגר

(גודל טקסט)

ארבע נקודות מתוך 18 אפשריות, זה המאזן העלוב של מכבי תל אביב בפלייאוף העליון אחרי שסיימה הערב (ראשון) ב-2:2 דרמטי בסמי עופר מול הפועל חיפה. הצהובים, שהוליכו בהפרש של שני שערים ונראו בדרך הבטוחה לניצחון, ספגו פעמיים מהאקס עדן בן בסט (88 ו-93), פספסו הזדמנות לסגור כמעט באופן סופי את המאבק על המקום השלישי שמוביל לאירופה והוכיחו שוב שחסר להם אופי העונה.


ארבעה מחזורים לסיום העונה, הפער בין מכבי תל אביב השלישית להפועל חיפה הרביעית עומד על נקודה אחת בלבד לזכות הצהובים ואם מכבי נתניה תנצח את בית"ר ירושלים מחר (שני, 21:00), היא תצמק את ההפרש מסגנית האלופה לארבע נקודות בלבד. בשבוע הבא הצהובים יארחו את היהלומים לקרב קריטי וקבוצתו של ניר קלינגר תשחק בביתה מול בני יהודה.


המחצית הראשונה הייתה חלשה ונטולת הזדמנויות מצד שתי הקבוצות, אך החצי השני כבר היה סיפור אחר לחלוטין. מכבי תל אביב פתחה בסערה ונהנתה מפנדל מוצלח של אצילי (47) אחרי שתמאש משך בחולצתו של שוינפלד בתוך הרחבה. הצהובים הרבו להחמיץ בדקות שלאחר השער, אבל בסופו של דבר כבשו את השני מרגליו של בלקמן (82) שניצל בישול מצוין של שוינפלד הפעלתן. הסיפור גמור? לא אם זה תלוי בעדן בן בסט. אקס הצהובים עבר את טל בן חיים בדקה ה-88 ושלח כדור חד לפינה. שתי דקות עברו ושוינפלד ספג צהוב שני מוצדק והורחק. ואז, שניות לפני שריקת הסיום, עדן בן בסט התרומם גבוה מעל כולם ונגח את ה-2:2. רגעים של טירוף בסמי עופר.


במהלך המחצית השנייה התרחש אירוע די חריג על הספסל של מכבי תל אביב שיכול ללמד הרבה על התסכול במועדון. ז'אן סילבן באבין סימן לצוות המקצועי שהוא לא יכול להמשיך וג'ורדי קרויף הורה לאיתן טיבי להיכנס במקומו. המאמן, שלא אהב את כך שהבלם לא מיהר להיכנס, איבד את העשתונות והגיב בצרחות, תנועות ידיים והוסיף גם דחיפה. טיבי בתגובה סינן לעברו: "אל תיגעו בי". למרות האירוע הלא שגרתי, טיבי עלה לשחק וכך למעשה האירוע  הלא שגרתי הזה הסתיים. אם לא די בכך, בסיום פרצה מהומה בין ניר קלינגר לחואן טוריחו שנגמרה רק לאחר שאנשים שהיו במקום הפרידו בין הצדדים שהחליפו קללות וכמעט התעמתו פיזית.




גיבור הרגע. בן בסט חוגג צמד דרמטי (ערן לוף)


מהלך המשחק
דקה 1: הקרב על המקום השלישי יצא לדרך.


דקה 5: בן בסט קיבל כדור ארוך, אך במקום לבעוט הוא ניסה לכדרר ונעצר אצל באבין.


דקה 8: הזדמנות טובה להפועל חיפה: ורמוט הרים כדור קרן לראשו של בן בסט שנגח היטב, אבל ריקן הרחיק מקו השער.



יחזיר לקרויף על האמון? שוינפלד (ערן לוף)


דקה 15: אבי ריקן ניסה את מזלו מ-30 מטר עם כדור חזק ולא מספיק מדויק.


דקה 30: שוינפלד פגע בגל אראל ללא כדור וספג רק את הכרטיס הצהוב.




לא הורגש במחצית הראשונה. דור מיכה (ערן לוף)


דקה 47, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: בן חיים הכניס כדור עומר נהדר לשוינפלד שנתפס על ידי תמאש ברחבה, השופט הורה לפנדל. עומר אצילי דייק בקלילות.



שער שלישי בשלושה משחקים מאז שב להרכב. עומר אצילי (ערן לוף)


דקה 49: שוינפלד מצא את עצמו במצב מצוין בתוך הרחבה אבל החלוץ מסר ברשלנות ואיבד את ההזדמנות.


דקה 50: שוינפלד הפעלתן קיבל כדור כ-17 מטור מהשער של שטקוס ובעט בעוצמה לחוץ.


דקה 53, עוד הזדמנות נהדרת למכבי תל אביב: מיכה פרץ מימין והעביר רוחב מצוין לריקן שבעט מהאוויר כדור חלש ולא מדויק.
 


יכול להיות מרוצה מפתיחת המחצית השנייה. קרויף (ערן לוף)


דקה 60: מיכה מצא את בלקמן שמזווית קשה בעט החוצה.


דקה 61: דוידזאדה מצא את באבין שנגח מתוך הרחבה כדור חלש לידיו של שטקוס.


דקה 65: אצילי הסתובב ושחרר פצצה מ-25 מטר, שטקוס התעופף והדף לקרן.
 


קיבל את ההחלטה הנכונה ושרק לפנדל. חכמון (ערן לוף)


דקה 77: אלון תורג'מן נגח מעשרה מטרים כדור שחלף סנטימטר מעל המשקוף של ראיקוביץ'.


דקה 79: גולסה בעט כדור אדיר שנהדף לא טוב על ידי שטקוס. בלקמן הגיע ראשון לריבאונד אך בעט באוויר במקום בכדור והפועל חיפה ניצלה.


דקה 81: אירוע מוזר על הספסל של מכבי תל אביב. באבין סימן שהוא עייף וקרויף הורה לטיבי להיכנס. הבלם התעכב מעט והמאמן הגיב לעברו בצרחות ותנועות ידיים. 


דקה 82, מכבי תל אביב עלתה ל-0:2:
ארון שוינפלד דהר קדימה ושלח כדור עומק מצוין לבלקמן, שהצליח בקושי רב לעבור את שטקוס וגלגל לרשת החשופה.
 

 בלקמן ואצילי חוגגים (ערן לוף)


דקה 88, הפועל חיפה צימקה ל-2:1: עדן בן בסט עבר בקלילות את טל בן חיים ושלח כדור חד ושטוח לפינה. טירוף בסמי עופר!


דקה 90, מכבי תל אביב נשארה ב-10 שחקנים: ארון שוינפלד ביצע עבירה מסוכנת וספג כרטיס צהוב שני מוצדק. דקה 92: פלקושצ'נקו שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, ראיקוביץ' היה במקום.


דקה 93, הפועל חיפה השוותה ל-2:2 מדהים: אקס הצהובים, עדן בן בסט, עלה גבוה מעל כולם ונגח כדור חד ומדויק לפינה. 



בן בסט עם צמד מאוחר מול האקסית (ערן לוף)
 
 

הרכבים
הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ניסו קפילוטו, גבי תמאש, שמואל שיימן, גל אראל, ריסטו מיטרבסקי (ראדו גינסארי, 69), מקסים פלקושצ'נקו, גילי ורמוט (מאמון קשוע, 86), עדן בן בסט, יוסיפ איבנצ'יץ' (אלון תורג'מן, 59).


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, ז'אן סילבן באבין (איתן טיבי, 83), אופיר דוידזאדה, אבי ריקן, אייל גולסה, דור מיכה (אלירן עטר, 87), עומר אצילי (גידי קאניוק, 74), ניק בלקמן, ארון שוינפלד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי