צפו בתקציר: נתניה ריסקה את חלומות האליפות של בית"ר עם 1:4 אדיר

כחילה, עזרא, סירושטיין, שכטר גולדברג
כחילה, עזרא, סירושטיין, שכטר גולדברג | דני מרון

הירושלמים רצו להיצמד לב"ש, אך במקום זה הם התבזו. קוגבנייה בישל לאברהם (16) וכבש שער מרהיב (42), סבע הוסיף מרחוק (31) והורחק שלא בצדק (84). הויבך השלים (81) ועזרא רק צימק (82). הפער מהאלופה: חמש

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע יכולה להתחיל בזהירות לקרר את השמפניות אחרי שחלומות האליפות של בית"ר ירושלים ספגו הערב (שני) מהלומה רצינית. הצהובים שחורים הגיעו למשחק החוץ החשוב בנתניה בידיעה שניצחון יוריד את הפער מהפועל באר שבע לשתי נקודות שבוע לפני משחק העונה בטדי, אך חניכיו של בני בן זקן קפאו, לא עמדו בלחץ, הושפלו ובתזמון הגרוע ביותר עבורם רשמו את המשחק הכי חלש שלהם העונה שבסיומו הם הובסו 4:1 על ידי הקבוצה התוססת של דראפיץ' וברדה.


מכבי נתניה, שהגיעה למשחק אחרי שספגה 5:1 מהפועל באר שבע במחזור שעבר ובעקבות כך גם לא מעט ביקורות במהלך השבוע, הגיעה דרוכה מתמיד ו-45 דקות מופלאות שלה הסתיימה בניצחון אדיר וחלומות גדולים על כרטיס לאירופה שהם בהחלט יכולים להגשים. דידייה קוגבנייה, המצטיין על כר הדשא, שלח כדור רוחב לרחבה ואביב אברהם עשה תנועה נפלאה לקרוב בשביל לדחוק מקרוב את הראשון בדקה ה-16. כעבור רבע שעה היהלומים היממו את האורחת עם השני. דן גלזר חילץ כדור במרכז המגרש ומצא את דיא סבע. מלך שערי הליגה התקדם ושלח פצצה מ-25 מטר לרשת הגבוהה. סתיו שושן, שפתח בין הקורות של בן זקן על חשבון קליימן המורחק, עמד הרחק מקו השער, הגיב באיטיות ולמרות הבעיטה החזקה של סבע, השער הזה רשום בעיקר על שמו.


נתניה התוססת לא הסתפקה בזה ושלוש דקות לסיום המחצית הראשונה הגיע השער היפה במשחק. ערן לוי שלח כדור עומק מדהים על 50 מטר לדידייה קוגבנייה. הטוגולזי עצר על החזה, עבר בקלילות את שחקן ההגנה והקפיץ באומנות מעל שושן, 0:3 מרהיב ומהדהד. בני בן זקן ביצע חילופים התקפיים במחצית השנייה וניסה להציל את המולדת, אך זה לא היה היום של בית"ר ירושלים. בדקה ה-81 ערן לוי שלח כדור קרן מדויק לראשו של הויבך שנגח מקרוב את השני שלו העונה (שניהם מול בית"ר). שני בישולים לקפטן הערב ו-11 בסך הכל העונה.



תצוגת תכלית של שחקני מכבי נתניה (דני מרון)


דקה חלפה ובית"ר עלתה גם היא על הלוח. חן עזרא ניצל טעות בהגנת נתניה, דחק מקרוב לרשת וקבע 4:1. שער שאמנם לא ניחם אף אחד בבירה, אך לפחות רצף הכיבושים ההיסטורי של הצהובים שחורים נמשך וכעת הוא עומד על 38 משחקי ליגה רצופים עם לפחות שער אחד ברשת של היריבה. בדקה ה-84 אוראל גרינפלד ביצע שגיאה חמורה כששלף אדום ישיר לדיא סבע. מלך השערים של הצהובים גלש לעברו של אנטואן קונטה, אך לא נגע בו ואפילו נזהר שלא לפגוע בו. סבע התרגז על ההחלטה המוזרה של השופט וירד מכר הדשא בזעם רק לאחר שערן לוי הרגיע אותו.


כעת, ארבעה מחזורים לסיום העונה, בית"ר ירושלים רחוקה כבר חמש נקודות מהפועל באר שבע כשביום שבת הקרוב הן ישחקו זו מול זו למשחק ההזדמנות האחרונה עבור הצהובים שחורים. מכבי נתניה, מנגד, צימקה את הפער מהפועל חיפה הרביעית לשלוש נקודות בלבד וממכבי תל אביב השלישית לארבע. ביום שני דראפיץ' וברדה, ללא דיא סבע המורחק, יתארחו בנתניה אצל ג'ורדי קרויף כשניצחון נוסף עשוי להפוך את העונה שלהם ממוצלחת במיוחד לכזו שיכולה להסתיים עם הכרטיס לאירופה. 




שגיא מוקי, אלוף אירופה הטרי בג'ודו ואוהד מכבי נתניה, קיבל חולצה מהבעלים אייל סגל (דני מרון)


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק המסקרן יצא לדרך.


דקה 7: פתיחה קצבית בנתניה. שתי הקבוצות פתחו בהתלהבות רבה, עדיין לא נרשמו אירועים מיוחדים ליד השערים.


דקה 12: כדור חופשי מדוד של קלאודמיר הגיע היישר לראשו של כחילה שנגח מעל השער.


דקה 16, מכבי נתניה עלתה ל-0:1: קוגבנייה העביר כדור רוחב מצוין לאביב אברהם שעשה תנועה נפלאה לפינה הקרובה ומצא את הרשת. סתיו שושן יכול היה לצאת לכדור, אך נשאר על קו השער וספג.



בישול גדול. קוגבנייה (דני מרון)


דקה 18, הזדמנות אדירה לנתניה: קוגבנייה פרץ נפלא משמאל ומצא את דיא סבע שהמשיך מהאוויר, הכדור חלף סנטימטרים מעל המשקוף.


דקה 23: ערן לוי היה יכול למסור, אך העדיף לבעוט מרחוק והכדור לא היה מדויק.


דקה 24, הזדמנות ראשונה לבית"ר: כדור רוחב מצא את איתי שכטר חופשי ומאושר בתוך הרחבה, אלא שהחלוץ לא הצליח להוריד את המצח ונגח גבוה מעל השער.



החמיץ ממצב נוח. שכטר (דני מרון)


דקה 31, 0:2 מדהים למכבי נתניה: דן גלזר הפעלתן חילץ כדור במרכז המגרש ומסר לדיא סבע ששלח בעיטה חזקה מ-25 מטר לרשת. סתיו שושן, שלא יצא לכדור בשער הראשון, עמד הרחק מקו השער והגיב באיטיות.



פעולה טובה שלו הובילה לשער השני. דן גלזר (דני מרון)


דקה 39: סאבו בעט כדור אדיר מ-17 מטרים, כחילה הכניס את הראש והכדור חלף מעל המשקוף של דני עמוס.


דקה 42, מכבי נתניה כבר ב-0:3 על בית"ר ירושלים: ערן לוי שלח כדור אדיר על 50 מטר לדידייה קוגבנייה. הטוגולזי עצר על החזה, עבר בקלילות את שחקן ההנגה והקפיץ מאומנות מעל שושן. שער מרהיב!



מלך שערי הליגה חוגג את ה-22 שלו העונה (דני מרון)


דקה 43: עוד כדור נפלא של ערן לוי הגיע לרמזי ספורי שנגח לא מספיק חזק.


דקה 44: ורד מצא את שכטר שנראה לא חד ובעט כדור שטוח שנבלם ברגלו של הויבך.


דקה 45: גרינפלד שרק לסיומה שלה המחצית הראשונה, הקהל של בית"ר הגיב בקריאות "ביזיון, ביזיון, ביזיון".



הלם מוחלט בבית"ר. סאבו לא מאמין למראה עיניו (דני מרון)


דקה 46: בני בן זקן הלך על כל הקופה. החלוץ אנתוני וארן עלה מהספסל על חשבונו של הקשר אריק סאבו.


דקה 50: בית"ר פתחה עם הרבה נחישות, נתניה הלכה לאחור.



השער באוויר? ורד ברחבת נתניה (דני מרון)


דקה 56: וארן שלח בעיטה מקצה הרחבה, הכדור עלה מעל השער.


דקה 57: אוהדי בית"ר ירושלים זועמים ביציע, קללות נגד אלי טביב ובני בן זקן.



אוהדי בית"ר ירושלים הערב בנתניה (דני מרון)


דקה 66: ערן לוי ירה כדור אדיר שהלך החוצה.


דקה 78: מתפרצת נהדרת של נתניה הסתיימה בהחמצה גדולה. רוז'נסקי המחליף הכניע את שושן, אך כחילה הצליח להציל מקו השער.



ערב חלש במיוחד. איתי שכטר (דני מרון)


דקה 81, 0:4 מדהים למכבי נתניה: ערן לוי הרים כדור קרן מדויק לראשו של הויבך שנגח בעוצמה לרשת. שער שני של הבלם העונה (שניהם מול בית"ר), בישול מספר 11 של הקפטן.


דקה 82, לפחות רצף הכיבושים נמשך, בית"ר צימקה ל-4:1: חן עזרא ניצל בלבול בהגנת נתניה ודחק מקרוב לרשת.


דקה 84, טעות קשה של אוראל גרינפלד: סבע גלש לכדור ונזהר לא לפגוע בקונטה. גרינפלד, משום מה, שלף לעברו את הכרטיס האדום.



רתח מזעם ובצדק. דיא סבע אחרי ההרחקה ההזויה (דני מרון)

והיו גם חגיגות (דני מרון)


הרכבים
בית"ר ירושלים: סתיו שושן, אנטואן קונטה, מיקי סירושטיין, טל כחילה, שון גולדברג, קלאודמיר פריירה, אופיר קריאף, אריק סאבו (אנתוני וארן, 46), חן עזרא, עידן ורד (ז'אורז'יניו' 65), איתי שכטר (יעקב בריהון, 75).


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, דודי תירם, טים הויבך, קובי מור, אביב אברהם (ג'ייק רוזנסקי, 74), דן גלזר, דידייה קוגבנייה, דיא סבע, ערן לוי (אלחסן קייטה, 89), רמזי ספורי (יונס מלדה, 67).
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי