"כל הסיפור של פאבל לא נתפס, משהו לא מסתדר לי"

פאבל פרגל
פאבל פרגל | Gettyimages

שלושה ימים לאחר ששחקן הפועל באר שבע לשעבר פאבל פרגל התאבד, חנן פדידה נזכר בקשר המיוחד שהיה לו עם הצ'כי: "הוא גר איתי בדירה שכורה, חי על מזוודות. אחד הבלמים הכי טובים ששיחקו כאן. פשוט טראגי"

(גודל טקסט)

שלושה ימים חלפו מאז התגלתה גופתו של פאבל פרגל, שחקנה לשעבר של הפועל באר שבע, ועדיין רב הנסתר על הגלוי. פרגל נמצא ללא רוח חיים בדירתו בגרמניה, ועל-פי הממצאים שנאספו בזירה נראה כי שלח יד בנפשו. באר שבע הייתה תחנתו הראשונה בישראל, ובה שיחק חצי שנה בטרם הועבר להפועל רמת גן בעיסקת חליפין תמורת ווילאם סוארס.

בתקופה הקצרה שלבש את המדים האדומים התיידד פרגל עם חנן פדידה, חלוץ הקבוצה באותה עת, והתארח בדירתו. עד סמוך למותו שמר הבלם הצ'כי על קשר הדוק עם פדידה, אך נמנע מלעדכן אותו בנוגע לתהפוכות בחייו. "עד עכשיו אני בהלם", אומר פדידה. "הייתי החבר הכי טוב שלו בישראל. מספר חודשים הוא גר איתי בדירה שכורה בבאר שבע, בנאדם מדהים ומקצוען אמיתי. היה לו רקורד מפואר בעיקר בזכות הופעותיו בליגת האלופות במדי ספרטה פראג. הוא אחד הבלמים הכי טובים ששיחקו בארץ".

על המשבר האישי שטלטל את חייו פאבל לא נידב יותר מדי פרטים, גם לא לפני כתשע שנים. "הוא היה לבד בארץ, חי על מזוודות. אשתו חזרה לצ'כיה, ואני הייתי כמו משפחה בשבילו. כבר אז הבנתי שמשהו לא טוב קורה בחיים האישיים שלו", משחזר פדידה.


"כבר אז הבנתי שמשהו לא בסדר", פדידה על פרגל (אלבום פרטי)

לאורך השנים נשמרו הקשרים ביניהם, וכאשר נולדה בתו הבכורה של פאבל לפני יותר משנה, נדמה היה שהחיים שוב מחייכים אליו. "הוא היה מאושר, העלה לפייסבוק תמונות שלו ושל הבת שלו. מי העז לחשוב על סוף כזה טראגי לחיים שלו", אומר בכאב פדידה.

דרכיהם שוב הצטלבו לפני מספר חודשים, כשפרגל הגיע לחופשה בישראל. "הרגשתי שאח שלי מבקר אותי. הלכנו יחד לחוף הים באשדוד, היינו במסעדות ופאבים. הוא שידר סביבו אושר גדול עד שקיבל טלפונים מצ'כיה, ואז הכול התהפך. בכל פעם שהתקשרו אליו מחו"ל הוא זז הצידה ויכולתי להבחין שמשהו מטריד אותו, כשסיים לדבר בטלפון לא שיתף אותנו ולו ברמז על מה שעובר עליו. התחושה שלי הייתה שהוא מדחיק בעיות, אבל מפה ועד לפגוע בעצמו המרחק גדול. כל הסיפור הזה לא נתפס, משהו לא מסתדר לי. מבנאדם כל-כך אינטליגנט לא ציפית שיסיים בצורה הזאת את החיים שלו".

פרגל.
פרגל. "התחושה היתה שהוא מדחיק בעיות" (Gettyimages)

במהלך הקדנציה הקצרה שלו בבירת הנגב כבש פרגל שני שערים, אחד מהם מרהיב ביופיו בתיקו (2:2) מול מכבי נתניה בקופסא. פדידה נזכר בשיחה קצרה שעסקה בקבוצה שבה שיתפו פעולה: "אחד המשפטים האחרונים ששמעתי ממנו התייחס להצלחותיה של הפועל באר שבע בזירה הבינלאומית. 'יצא לקבוצה הישראלית שלי שם טוב באירופה, אומרים עליה רק דברים טובים', אמר לי פאבל בפעם האחרונה שדיברנו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי