אוהדי באר שבע מפצירים בברדה להשתתף במשחק ההכתרה

טוני וואקמה, אליניב ברדה
טוני וואקמה, אליניב ברדה | דני מרון

קפטן האלופה הטרייה כנראה לא יניף את הצלחת במשחק ההכתרה נגד מכבי תל אביב, אך בטרנר רוצים לראות אותו משחק בפעם האחרונה. צפוי להמשיך כעוזר מאמן. פקהארט בודק הצעות מחו"ל, קורהוט דוחה את ההחלטה על עתידו

(גודל טקסט)

כוננות חגיגות בבירת הנגב. שחקני הפועל באר שבע וצבא האוהדים הענק שלהם מתמרקים לקראת טקס ההכתרה הרשמי המתוכנן למוצאי שבת. הטקס יתקיים בתום משחק הליגה הקרוב שבו תארח באר שבע את מכבי תל אביב, בהנחה שתבטיח את התואר בסיומו. זו אמורה להיות הפעם השלישית ברציפות שצלחת האליפות תונף בטרנר, והשנייה ברציפות בה מכבי תל אביב משמשת כתפאורה.

בשתי ההנפות הקודמות היה אליניב ברדה במרכז העניינים ובתוקף תפקידו כקפטן פעיל חילק את סמכויות ההנפה עם הקפטן השני, מאור מליקסון, ועם מאור בוזגלו שנתן עונה גדולה ונפצע לקראת סיומה. ברדה נשאר הקפטן גם לאחר אירוע הלב שפקד אותו לפני כחצי שנה, במקביל למשרתו החדשה כעוזר מאמן, אבל לא ברור אם ירצה להיות שוב תחת אור הזרקורים בטקס. "אני לא עשיתי את העבודה, ואני מעדיף שלא להידחף. התהילה שייכת לשחקנים", אמר למקורביו. סרט הקפטן נכרך העונה סביב זרועותיהם של מליקסון ומהראן ראדי, כשבמקרים מסוימים ענד אותו גם לואי טאהא. יהיה מעניין לראות באיזה מערך יעלו האדומים לשלב ההנפה.

עוד דילמה שמעסיקה את אליניב קשורה לאופן הפרידה מהקהל. אוהדים רבים פנו אליו ביממה האחרונה והפצירו בו לעלות בפעם האחרונה לכר הדשא, גם אם לכמה רגעים, ולשלב את פרישתו ממשחק פעיל עם משחק ההכתרה. "האפשרות שאליניב יעלה למגרש לדקה או שתיים נלקחת בחשבון, אבל הדברים לא פשוטים", אמרו בסביבתו הקרובה. "נחכה ונראה מה אומרים הרופאים, ויש גם עניינים אחרים שמחייבים בירור. לא נעשה שום צעד בלי אישור רפואי".

בהדום תרועת הפסטיבלים אמור "10 לב אדום" להיפגש עם נשיאת המועדון אלונה ברקת, והשניים צפויים לדון במציאת תפקיד ההולם את כישוריו. ברדה מכוון לתפקיד הג'נרל דירקטור, וצפוי להשתתף בקורס 'פרו' שייפתח בשנה הקרובה. בכל מקרה, במועדון מעריכים כי בזכות קשריו הטובים עם ברק בכר יוצע לו להמשיך כעוזר מאמן.

ברדה. יעבור קורס
ברדה. יעבור קורס "פרו" בקרוב (דני מרון)

הבטחת האליפות בעוד חמישה ימים תאפשר לשחקנים שלא קיבלו דקות משחק בעת האחרונה להציג את יכולתם בשני המחזורים האחרונים. מוחמד גדיר, שהחלים לחלוטין מהניתוח בברכו, מתאמן בצורה סדירה וצפוי לרשום קאמבק מול הפועל חיפה ומכבי נתניה.

בתפר שבין תפירת החליפות ובחירת הצבע לעניבה ממשיכים לגבש את הסגל לעונה הבאה. יכולתו הגבוהה של אורן ביטון והצטרפותו של שמואל שיימן, הרכש מהפועל חיפה, מצמצמות את מרחב התמרון של מיחאי קורהוט. המגן ההונגרי מסתייג מהכוונה להשאיל אותו לקבוצה בישראל, ונוטה לחזור למולדתו ואז לעשות חושבים.

תומאש פקהארט. רוצה לעבור ליוון (דני מרון)
תומאש פקהארט. רוצה לעבור ליוון (דני מרון)

להבדיל מהזרים שחוששים מפני הכוונה לחתוך אותם, החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט בוחן הצעות מחו"ל, בעיקר מהליגה היוונית, ועשוי לעזוב מרצונו.

בקבוצה ערים להתעניינות שמעורר השוער גיא חיימוב ומעבירים מסר ברור לקבוצות שמרחרחות סביבו. "גיא חתום בהפועל באר שבע לעונה הבאה והוא לא הולך לשום מקום". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי