ברק יצחקי הודיע על פרישה: הגשמתי את החלום של הילד הקטן מאשקלון

ברק יצחקי
ברק יצחקי | עדי אבישי

לפני משחק הבית האחרון של מכבי תל אביב לעונה מול בית"ר ירושלים, החלוץ הודיע על מעברו להנהלה וסיכם את הקריירה: "תכננתי להמשיך לשחק במכבי או בבית"ר, ההצעה גרמה לי לעבור צד. הרגע הקשה? העזיבה לקפריסין"

(גודל טקסט)
משחק הבית האחרון של מכבי תל אביב בעידן ג'ורדי קרויף ייערך מחר (שלישי, 21:00) מול בית"ר ירושלים, ויממה לפני כן ערך המועדון את מסיבת העיתונאים בה גם הודיע חלוץ הקבוצה ואחד השחקנים המוכשרים בתולדות הכדורגל הישראלי, ברק יצחקי, על פרישתו מכדורגל בגיל 33 ומעבר לתפקיד בהנהלת המועדון, כסקאוט ויועץ לצוות המקצועי.


"אקריא לכם מהדף כי אני קצת מתרגש", אמר ברק יצחקי בפתח דבריו, "אני קצת מתרגש. מוזר לי ועצוב להודיע על פרישה ממשחק פעיל. זה יום קשה ועצוב, אבל מבין שלכל פרק מהחיים יש סוף וזה הזמן המתאים. שיחקתי בשני המועדונים הגדולים בארץ, בבית"ר ובמכבי ת"א והגשמתי את החלום של הילד הקטן מאשקלון. שתי אליפויות וגביע בבית"ר, שתי אליפויות וגביע במכבי, טרבל. לשחק ברמות הגבוהות בגיל 33.


"להודיע דווקא את ההודעה הזאת לפני המשחק בין מכבי לבית"ר זה סימבולי", המשיך החלוץ, "זה גם סימבולי שזה קורה סמוך לפרידה של ג'ורדי, אותו ג'ורדי ששלח אותי בשנה הראשונה שלו לקפריסין ועל זה אני מודה לו, זה צעד שמאוד עזר לי בקריירה. אני מצטרף לצוות המקצועי במכבי מהעונה הבאה ורוצה להודות למיץ גולדהאר, ג'ק אנגלידיס ובן מנספורד. כשהציעו לי את התפקיד שהציעו לי הבנתי כמה בונים עלי במכבי".



לא מעט תארים בקריירה מפוארת (עדי אבישי)


יצחקי בן ה-33 גדל בהפועל אשקלון ועלה לבוגרים ב-2001, עוד כששיחקה בליגה הארצית (השלישית בטיבה דאז). פריצתו הגדולה הגיעה בבית"ר ירושלים, אליה הגיע ב-2003/4, ובעונת 2004/5 הפך לשחקן משמעותי בקבוצה, איתה זכה באליפות ב-2006/7 ובגביע המדינה שנתיים לאחר מכן, אחרי שחזר מחצי עונה בגנק הבלגית (שלושה שערים ב-15 משחקים), אותה עזב בשל בקשתו לשוב לבית"ר.


למכבי תל אביב הוא הצטרף בקיץ 2010 בעסקת שיא, אבל כידוע סבל משתי פציעות ברכיים קשות בשמונה השנים הללו. הוא כבש לזכות מכבי תל אביב 46 שערים בכל המסגרות, זכה עמה בשתי אליפויות, גביע המדינה ושני גביעי טוטו, העפיל חמש פעמים לשלבי בתים באירופה (פעם אחת לליגת האלופות וארבע פעמים לליגה האירופית וצפוי לפרוש בהופעה ה-200 במדי מכבי תל אביב מול האקסית בית"ר. במדי נבחרת ישראל רשם 11 הופעות ושער אחד ב-1:2 על מקדוניה ביוני 2007, שהיה משחק הבכורה שלו.


כשנשאל מדוע בחר לפרוש ועל תפקידו החדש: "אני נכנס לתפקיד חדש והשיחה עם החבר'ה חיזקה אותי, גרמה לי להבין שהם בונים עליי לעתיד. הבנתי שזה הזמן שלי לעזוב ולעזור מהצד השני. כי אני יכול. התחלנו לדבר על זה בביקור האחרון של גולדהאר לפני חודש. ישבתי עם מיץ', בן וג'ק והבנתי כמה חשוב להם שאמשיך במועדון ואיזה תפקיד מייעדים לי. חלק מהתפקיד שאצטרך לעשות זה ללכת לראות שחקנים. ברור לי שאני צריך להוכיח את עצמי ויכול להתקדם פה. העוצמות שיש למועדון הזה אלה עוצמות שאין לאף מועדון בכדורגל הישראלי".




ראיקוביץ', ריקן והחברים לחדר ההלבשה נפרדים (עדי אבישי)


ההחלטה לפרוש:
 "היה לי תכנון לשחק עוד עונה במכבי תל אביב אם היו מאריכים לי את החוזה או בבית"ר ירושלים. אבל כשקיבלתי את ההצעה הזאת ממכבי ישבתי והתלבטתי וכשהבנתי כמה הם רוצים שאעזור למכבי והעובדה שמציעים לי תפקיד שלא נתנו עד כה לישראלי, החלטתי לפרוש ולעבור לצד השני של המגרש".


שתי הפציעות הקשות שהיו לו בקריירה ב-2010 וב-2014: "הפציעות האלה קטעו לי הרבה חלומות שהיו לי. נרכשתי בקול תרועה מבית"ר ירושלים ובגלל הפציעות לא הצלחתי להחזיר למועדון הזה על המגרש על התמיכה שלהם ברגעים הקשים ביותר שלי. אני רעב להצליח בתפקיד החדש ולהחזיר למכבי".



הרגע הקשה בקריירה, להוציא את הפציעות: "היו לי תקופות לא קלות במכבי ת"א, בעיקר לפני שהגיע הצוות הזר, ואחר כך כשעברתי לקפריסין ואני שמח שהתגברתי על כל זה ונשארתי במועדון הזה. העזיבה לקפריסין מאוד מאוד כאבה לי באותה תקופה, אבל זה חישל אותי, ביגר וגרם לי להבין הרבה דברים שהתבררו כנכונים. הכי שימח השער במספרת שהבקעתי מול מכבי חיפה".



"הפציעות קטעו לי הרבה חלומות, הכי שמחתי במספרת מול מכבי חיפה" (אריאל שלום)


ההסבר מדוע הועזב לקפריסין: "ג'ורדי החליט לנער ובחר את הקפטן והשחקן עם השכר הכי גבוה. או שהוא בכלל עשה אנדנדינו ובחר בי".


משהו שהוא מצטער עליו בקריירה: "הייתה לי חצי עונה טובה בגנק והייתי חייב להמשיך שם, אבל הייתי ילד".


על בית"ר ירושלים: "יש לי פינה חמה. זה מועדון שגדלתי בו, זה מועדון שיש בו הרבה אמוציות. זה מועדון שתמיד מעניין בו. הנה גם עכשיו, בית"ר טראמפ ירושלים. בשנתיים האחרונות עצרו אותי מלא פעמים ושאלו אותי מתי אני חוזר לבית"ר. גם כשהגעתי עם מכבי תל אביב לטדי עודדו אותי".

 


ברק יצחקי. פינה חמה גם לבית"ר ירושלים (דני מרון)


מנכ"ל המועדון בן מנספורד הוסיף, כשבמקביל שחקני הקבוצה הפריעו למסיבת העיתונאים ושפכו על חברם מים: "אני נרגש לשבת פה לצד ברק יצחקי, שחקן שעשה כל כך הרבה למען המועדון. אני בטוח שברק יידע להעביר את רוח הניצחון של מכבי גם מהצד השני. יצחקי  יעבוד לצדי, יעזור לי בכל הנושא של גיוס שחקנים ויעבוד גם מול המאמן החדש".



"הוא יהיה נכס גם עבורי וגם עבור המאמן החדש", המשיך מנספורד, "הוא יעזור בבניית הסגל, יעזור למאמן החדש להבין את ישראל, את מכבי תל אביב. בעתיד אנחנו בהחלט רואים אותו כמי שיוכל להיכנס לנעליים של המנהל המקצועי. אתם ראיתם מה הוא השיג בקריירה שלו, לא רק בהישגים אלא גם בהחלמה מהפציעות. ברק חושב שהוא עבד קשה כשחקן, הוא עוד לא יודע מה מצפה לו כמנהל. אבל אנחנו בהחלט רואים בו פוטנציאל ענק לעתיד".


על המאמן הבא: "אנחנו עובדים חזק מאוד בנושא הזה וכשיהיה מה להודיע, נודיע באתר הרשמי".




ברק יצחקי חוגג. גם עבורו מחר יהיה משחק בית אחרון, אבל ככדורגלן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי