יצחקי אמור לפתוח, קונטה ביקש להמריא לצרפת וסורב

אנטואן קונטה
אנטואן קונטה | דני מרון

חלוץ מכבי תל אביב יעלה מחר בהרכב אולי בפעם האחרונה מול האקסית בית"ר ירושלים, שתחסר את הבלם הצרפתי שהזמין כרטיס טיסה להיום ואולץ להישאר. קלאודמיר בספק, קליימן עשוי לשוב ל-11

(גודל טקסט)
רק לפני יומיים ניצחה מכבי תל אביב ב"טרנר" והבטיחה את מקומה במוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה, הייתה הראשונה להכניע את הפועל באר שבע בביתה במסגרת הליגה, וניצחון מחר על בית"ר ירושלים (שלישי, 21:00) אף יעלה אותה למקום השני. עבור המאמן ג'ורדי קרויף יהיה זה משחק הבית האחרון וההזדמנות האחרונה של אוהדי מכבי תל אביב להיפרד ממנו במשחק בית, כשש שנים לאחר שחתם כמנהל המקצועי של הקבוצה.


מכבי תל אביב קיימה הערב לאחר הודעת הפרישה של ברק יצחקי אימון מסכם, וכמדי שבוע המאמן לא תרגל את ההרכב. נראה כי מרבית השחקנים שניצחו בב"ש ימשיכו בהרכב, אולם ברק יצחקי עשוי להחליף את ניק בלקמן ולקבל מקום בהרכב במשחקו האחרון בקריירה. הקפטן שרן ייני ימשיך בהרכב ומסתמן כי גם אופיר דוידזאדה ישחק בשל ההתקפה המהירה והאגפים הפעילים של בית"ר ירושלים. עומר אצילי לא התאמן לאחר ששהה לצד אשתו שילדה, אך ישחק מחר. חוסה רודריגס המוצהב ייעדר.


המועדון הודיע רשמית כי לא ייערך טקס פרידה מג'ורדי קרויף לפני או אחרי המשחק הביתי האחרון והמאמן התייחס למשחק ותו לא במסיבת העיתונאים: "אנחנו משחקים עבור הגאווה שלנו ורוצים להשיג כמה שיותר נקודות ולהילחם על המקום השני. אולי זה משהו שלא חשבנו שניאבק עליו לפי כמה חודשים, אבל זאת המציאות".



קרויף. זקוק לחופשה בשבועות הקרובים אחרי שש שנים בקריית שלום (דני מרון)


"אני לא מסתכל על המשחק נגד בית"ר כמשחק האחרון שלי בבית במכבי, אלא כמשחק חשוב מול יריב שעשה לנו קשיים בעונות האחרונות", המשיך קרויף, "זה המשחק הביתי האחרון וננסה לסיים אותו בטעם טוב – נשארו שני משחקים, שש נקודות שנותרו ואנחנו רוצים לסיים יפה".


מה הוא יעשה בקרוב: "אני עייף, אני רוצה לנוח, לדבר עם אנשים שקרובים אלי, ואז נראה. אנוח שניים שלושה שבועות".


על העונה החולפת
: "התחלנו את העונה בסוף יוני בהכנה לאירופה ונסיים אותה בסוף מאי. זה מצב לא קל. לפחות בעונה הבאה יהיה מצב אחר ואני גם יכול לספר לכם שאני מאוד מרוצה מההחלטה שמכבי קיבלה ותיכף תבשר לכם. נכון שלא רציתי לסיים כך את דרכי במכבי".


ללא כל קשר, הבוקר נודע שמכבי תל אביב סיכמה על שיתוף פעולה עם הפועל רמת השרון, בדומה להסכם הקיים עם בית"ר ת"א/רמלה, במסגרתו יעברו לקבוצה מהליגה מספר שחקנים ממחלקת הנוער בתוספת לכמה מושאלים. המהלך יהפוך לרשמי בשבועות הקרובים, ושמו של מאמן קבוצת הנוער של הצהובים, גיא צרפתי, עלה כמועמד לתפקיד המאמן. ההחלטה על "קבוצת בת" נוספת הגיעה בעקבות עומס השחקנים הצפוי בקיץ עם חזרתם של 13 מושאלים לצד כמה שחקנים שיסיימו את גיל הנוער.


במקביל ממשיכים במועדון להמתין להודעה הרשמית על מינויו של מאמן חדש במקומו של ג'ורדי קרויף. כפי שנכתב מספר פעמים בשבועות האחרונים, מי שצפוי להתמנות לתפקיד הוא ולדימיר איביץ' הסרבי, שכבר סיכם את תנאיו בקבוצה.


גיא צרפתי (אודי ציטיאט)
גיא צרפתי. בעונה הבאה בלאומית? (אודי ציטיאט) 


אנטואן קונטה הזמין כרטיס טיסה להיום, בית"ר סירבה שימריא
בית"ר ירושלים, שלא ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים (שלושה בליגה וגמר הגביע), תגיע מחר למשחק חוץ נגד מכבי תל אביב לקרב ישיר על המקום השני, כשנותרו רק עוד שני משחקים לסיום העונה. בעקבות הכישלונות האחרונים של בית"ר בליגה, הצטמצם הפער בין הקבוצות לשתי נקודות בלבד וניצחון של מכבי יוריד את הירושלמים אל המקום השלישי בטבלה.



אחרי הרכב המחליפים במשחק הקודם נגד בני יהודה, נראה שהמאמן בני בן זקן יערוך מספר שינויים. איתי שכטר, חן עזרא, מרסל הייסטר ודיויד בויסן הפצועים יחמיצו את המשחק, אך בוריס קליימן, שלא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, ישוב לסגל ועשוי לפתוח בהרכב. אריק סאבו סיים לרצות עונש הרחקה בגין צהובים ואמור לשוב ל-11 גם כן.


אנתוני וארן החלים מפציעה בשריר התאומים וישוב לסגל, לעומתו קלאודמיר שסובל מפציעה בידו עדין בספק ויעבור מבחן כשירות בבוקר המשחק. הבלם אנטואן קונטה הזמין לעצמו טיסה להיום בשל רצונו לשוב לצרפת, אולם בקבוצה לא אישורו לו להמריא. הוא ייעדר גם כך בשל צבירת כרטיסים צהובים.



אנטואן קונטה. גם כך ייעדר בשל צבירת כרטיסים צהובים


הרכבים משוערים

מכבי תל אביב:פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, טל בן חיים, ז'אן סילבן באבין, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, שרן ייני, אייל גולסה, דור מיכה, עומר אצילי, ברק יצחקי.


בית"ר ירושלים: סתיו שושן (בוריס קליימן), עופר ורטה, טל כחילה, מיקי סירושטיין, שון גולדברג, דוד קלטינס, אופיר קריאף, יעקב בריהון, אריק סאבו, עידן ורד, יאקוב סילבסטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי