צפו בתקציר: בני יהודה רמסה את מכבי נתניה 0:5, שער נדיר ביופיו לשועה

ירדן שועה
ירדן שועה | דני מרון

היהלומים קיוו להיפרד מבדש עם עלייה למקום ה-4, אך נתקלו ביום אדיר של הכתומים. שועה נכנס (46), בישל לאשכנזי (48) וכבש עם העקב (53). חוזז הבקיע ראשון (20) והחמיץ פנדל (39), כהן (78) וגורדנה (91) חתמו

(גודל טקסט)

מכבי נתניה קיוותה לעקוף הערב (רביעי) את הפועל חיפה ולטפס למקום הרביעי מחזור אחד לפני סיום העונה, אך היא נתקלה ביום אדיר של בני יהודה והופעה נהדרת של מתן חוזז וירדן שועה הצעירים והושפלה 5:0 בביתה בתום 90 דקות בלתי נשכחות של הקבוצה מהשכונה. חוזז (19), אשכנזי (48), שועה (53), יונתן כהן (78) ורועי גורדנה (91) סידרו לאבוקסיס ניצחון חוץ ראשון ב-2018 והעניקו לקהל הכתום את אחד המשחקים המהנים שהם ראו בשנים האחרונות.


3,250 צופים הטריחו את עצמם למשחק חסר החשיבות באצטדיון בנתניה והודו לברק בדש שהודיע על פרישה מכדורגל אחרי קריירה מרשימה שכללה שלוש אליפויות. המועדון ערך לחלוץ טקס מרגש בו הוא זכה לחולצה ממוסגרת והרבה כבוד מחבריו לקבוצה. החלוץ עלה מהספסל להופעתו האחרונה כשחקן בפעיל בדקה ה-70 לקול תשואות הקהל וענד את סרט הקפטן שהעניק לו ערן לוי.


המחצית הראשונה התנהלה במעמד צד אחד, אך הסתיימה רק ב-0:1 הודות ליכולת מצוינת של גולן אלקסלסי שפתח בין הקורות על חשבונו של דני עמוס. בדקה ה-20 מאוויס צ'יבוטה עבר את ויקי כחלון בקלות והעביר כדור רוחב מדוד למתן חוזז שדחק את הראשון של הכתומים. 19 דקות מאוחר יותר קנדיל ניצל את חוסר הניסיון של ויסאם עייאשה הצעיר שהכשיל אותו בתוך הרחבה. חוזז רצה להשלים צמד, אך אלקסלסי זינק מצוין והדף את הפנדל שלו. למרות ההחמצה, המושאל ממכבי תל אביב היה השחקן הבולט על כר הדשא ב-45 הדקות הראשונות והגנת הצהובים לא הצליחה להתמודד איתו.



זכה להרבה כבוד ואהבה. ברק בדש (דני מרון)


המחצית השנייה הייתה סיפור אחר. יוסי אבוקסיס שלח את ירדן שועה הצעיר למגרש בדקה ה-46 וכעבור שבע דקות התוצאה כבר הייתה 0:3. שועה פרץ לעומק בצורה נהדרת והכניס כדור גדול לאשכנזי שכבש מקרוב את השני (48). ואז, בדקה ה-53, הגיע הדובדבן של המשחק ואולי של העונה כולה: בלילתי פרץ משמאל והעביר כדור רוחב לשועה שמעשרה מטרים שלח את הכדור לרשת עם בעיטת עוצמתית בעקב. שער מרהיב! נגמר? ממש לא. יונתן כהן, שעלה גם הוא מהספסל, הבקיע מתוך הרחבה (78) אחרי בישול של קנדיל המצוין. בדקה ה-91 גם המחליף השלישי של הכתמים מצא את הרשת: רועי גורדנה בעט כדור אדיר מ-23 מטר ונעץ את המסמר האחרון בארון של המארחת. 0:5 אדיר לקבוצה מהשכונה.


במחזור האחרון שייערך ביום שני (21:00, שעה אחידה) מכבי נתניה תצא למשחק חוץ בבאר שבע בתקווה לא לסיים את העונה עם עוד השפלה. בני יהודה מנגד תשחק בביתה מול מכבי תל אביב כשהמושאלים שלה ינסו להרשים את ראשי הצהובים ולהוכיח שהם ראויים לשוב לקריית שלום בעונה הבאה.




יפרוש בסיום העונה. ברק בדש (דני מרון)


הרכבים
מכבי נתניה: גולן אלקסלסי, ויקי כחלון, חגי גולדנברג, דין מיימוני, וויסאם עייאשה, ניקו אולסק, אביב אברהם (אסף בן שבת, 62), דידייה קוגבנייה, ערן לוי, דיא סבע, רמזי ספורי (ברק בדש, 70).


בני יהודה תל אביב:
אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, איציק עזוז, אעיד חבשי, אלי בלילתי, סתיו פיניש, איסמעילה סורו (רועי גורדנה, 75), יובל אשכנזי, מתן חוזז (46, יונתן כהן), מאוויס צ'יבוטה, נריוס ואלסקיס (ירדן שועה, 46).


מהלך המשחק
דקה 1: הצהובים שחורים ביציע עדיין שרים לברק בדש, המשחק יצא לדרך.



דקה 2, הזדמנות ראשונה לבני יהודה. ואלסקיס מצא את מתן חוזז שבעט מ-20 מטר מעל המשקוף.



נראה חד בפתיחה. צ'יבוטה (דני מרון)


דקה 8, החמצה גדולה למכבי נתניה: רמזי ספורי הכניס כדור עומק אדיר לדיא סבע שעקף את זובאס ובמקום לבעוט לרשת החשופה ניסה למסור ואיבד את הכדור. איזה פספוס של מלך שערי הליגה.


דקה 12: קרן של חוזז הגיע לראשו של קנדיל, אך המגן נגח ברשלנות משלושה מטרים החוצה. 


דקה 13: צ'יבוטה השאיר את חוזז לבד לבד בתוך הרחבה. הקשר המוכשר בעט מדויק לפינה, אבל אלקסלסי מתח את איבריו והצליח להדוף.


דקה 20, 0:1 לבני יהודה: צ'יבוטה עקף את כחלון בקלילות והעביר רוחב נפלא לחוזז שדחק מקרוב לרשת. שער שישי העונה למושאל ממכבי תל אביב.



שער שישי העונה. מתן חוזז מודה לצ'יבוטה (דני מרון)


דקה 29: ספורי הוריד לקוגבנייה שהגיע מאחור ובעט מ-16 מטר מעל המשקוף.


דקה 33: ואלסקיס נותר פנוי ומאושר על סף הרחבה, הבעיטה שלו לא הייתה מספיק מדויקת.


דקה 39, בני יהודה החמיצה פנדל: קנדיל פרץ לרחבה והוכשל על ידי עיאשה הצעיר שגלש באיחור. חוזז בעט חזק, אלקסלסי היה במקום והדף מצוין.


דקה 43: שוב מתן חוזז. הקשר הפעלתן פרץ לאמצע ושלח כדור אדיר ברגל שמאל שנעצר רק במשקוף.



יותר מידי עצבים ותלונות במחצית הראשונה. ערן לוי (דני מרון)


דקה 47: קוגבנייה עקף את עזוז, אך זובאס יצא במהירות והצליח לקלוט.


דקה 48, 0:2 לבני יהודה: שועה, שעלה מהספסל רק לפני שלוש דקות, פרץ בצורה נפלאה לעומק והכניס כודר מצוין לשאכנזי שלא התבלבל והכניע את אלקסלסי.


דקה 53, 0:3 מרהיב לבני יהודה: ירדן שועה, כבר אמרנו? הכישרון הצעיר של יוסי אבוקסיס כבש בבעיטת עקב מרהיבה אחרי כדור רוחב של בלילתי.



דקות חלומיות. ירדן שועה (דני מרון)


דקה 62: חוזז בעט פצצה למסגרת, אלקסלסי הדף. אשכנזי הגיע ראשון לריבאונד אבל בעט לשמיים.


דקה 70: ברק בדש עלה מהספסל לדקות אחרונות בליגת העל וקיבל מערן לוי את סרט הקפטן. 



תולה את הנעליים אחרי שלוש אליפויות וקריירה מרשימה. ברק בדש (דני מרון)


דקה 75: סתיו פיניש סובב כדור חופשי אדיר שנעצר רק בקורה.


דקה 78, 0:4 לבני יהודה: קנדיל פרץ מימין ומצא את יונתן כהן שהכניע את אלקסלסי ארבע דקות בלבד אחרי שעלה מהספסל.



לא הופיע למשחק. ערן לוי (דני מרון)


דקה 87: ערן לוי שלח כדור אדיר למסגרת, זובאס הדף מצוין והדף ברגע האחרון.


דקה 91, 0:5 לבני יהודה: שלושת המחליפים של אבוקסיס כבשו. רועי גורדנה שלח כדור אדיר מ-23 מטרים והכניע את אלקסלסי. איזו תצוגה של הכתומים.



גורדנה וכהן חתמו את החגיגה הכתומה בנתניה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי