אוגו: אני ו-וואקמה חתומים לעונה הבאה, למה שנהיה במקום אחר?

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | דני מרון

'הנציג של באר שבע למונדיאל' מרגיע תוך כדי חגיגות האליפות השלישית ברציפות: "זו פריבילגיה בשבילי לשחק בב"ש". גיא חיימוב, לעומת זאת, לא בטוח שיישאר: "כבר למדנו שבכדורגל הכל יכול לקרות". וגם הובאן חגג

(גודל טקסט)
צפירת הרגעה מכיוון ניגריה. ג'ון אוגו, "הנציג הבאר שבעי למונדיאל ברוסיה", מתכוון לכבד את חוזהו בטרנר ולהמשיך עוד עונה במדים האדומים. הגרזן הניגרי מעולם לא התמנה לשמש כדוברו הרשמי של טוני וואקמה, ועדיין חזקה עליו שהוא יודע היטב היכן ישחיז הגנרל את הסטופקס וישמן את הרגלית בעונת המשחקים הבאה: "לכל אחד מאיתנו יש חוזה לעונה הבאה בהפועל באר שבע, אני לא רואה סיבה שנהיה בקבוצה אחרת", אמר אוגו בראיון לספורט1.


בשעה שחגיגות האליפות היו בעיצומן שלפנו אותו מפינת הישיבה, בלובי של משכן אומניות הבמה. אוגו התיישב לצדו של טוני וואקמה, ושניהם היו מוקפים באוהדים ומעריצים ששתו בשקיקה כל מילה שיצאה מפיהם. ג'ון וטוני חברים טובים, מחוברים כמו אחים. יש שיגדירו אותם כתאומים סיאמיים. אפילו בהופעתם באולפן ההקלטות, לשם שחזור שיר האליפות משנת 1975, אי אפשר היה להפריד ביניהם. שלטו בקולות הנמוכים ועשו שמח. על תרומתם המתמשכת, התלת שנתית, לקבוצתם, אומר אוגו: "זה לא רק אני וטוני. יש לנו בקבוצה עוד הרבה שחקנים מצוינים, ויש את ברק שהוא המאמן הכי טוב שיכולנו לקבל. עשינו כמיטב יכולתנו, הזכייה בשלוש אליפויות רצופות מוכיחה שהצלחנו לתרום את חלקנו. אני מאושר להיות פה. בשבילי זו פריבילגיה לשחק בהפועל באר שבע".


אתה מודע לחשש שמלווה את האוהדים שמא הופעה טובה שלך במונדיאל עלולה, מבחינתם, לסלול את דרכך למקום אחר על פני כדור הארץ?
"המחמאות שאני מקבל מהאוהדים ומאנשים שמבינים עניין מחממות את לבי. מהיום שהגעתי לבאר שבע תמיד אמרתי שאם המועדון ירצה שאשאר, אמשיך לשרת אותו באהבה ובמסירות. כל עוד ירצו בי, אין סיבה שאחשוב על קבוצה אחרת".


אתה וטוני מהווים סוג של "עסקת חבילה"?
"ממש לא. כל אחד מאיתנו מתפקד היטב גם כשאחד מאיתנו לא נמצא על הדשא. אני אוהב לשחק עם כולם, אין לי בעיה עם אף אחד. כשאנחנו על הדשא שנינו רוצים לנצח, לא משנה מי משחק לצדו".


אוגו ו-וואקמה בחגיגות האליפות עם אייל גולן.
אוגו ו-וואקמה בחגיגות האליפות עם אייל גולן. "אין סיבה שנשחק בקבוצה אחרת (מאיר אבן חיים)


זכית בשלוש אליפויות רצופות, ורגע השיא עדיין לפניך. ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה מחכים לך ולנבחרת ניגריה במונדיאל. תוכל לשתף אותנו במחשבותיך?
"כל דבר בזמן שלו. כרגע אני חוגג אליפות וחושב על המשחק מול מכבי נתניה. ביום שלישי אמריא לניגריה וכאשר ננחת שם נתחיל להתכונן למונדיאל. בנוגע למסי, הוא השחקן מספר 1 בעולם, ואין ספק שלהיות על הדשא בזמן שמסי משחק אמור להיות רגע נדיר. הלוואי שאזכה לרגע הזה, ואם תהיה לי הזדמנות אולי אצליח להחליף איתו חולצות".


אתה מודע לכך שיש המתייחסים אליך כשגריר באר שבע במונדיאל?
"אני נוסע לייצג את המדינה שלי ולהילחם למענה כמו שאני נלחם בשביל ב"ש. בעצם אפשר להגיד שאייצג את ניגריה ואת הפועל באר שבע בעת ובעונה אחת".


נעבור ממסי לברדה. תוכל לומר כמה מילים לקראת משחק הפרישה של אליניב?
"ברדה הוא אגדה, שעזר לי להתאקלם בקבוצה ותמך בי בתקופות הפחות טובות. היה כבוד גדול לשחק לצדו. מעציב אותי שנגזר עליו לפרוש ממשחק פעיל, וכולנו במועדון יכולים להתנחם בשושלת שהוא משאיר מאחוריו".


אוגו עם הקפטן אליניב ברדה.
אוגו עם הקפטן אליניב ברדה. "עזר לי להתאקלם" (מאיר אבן חיים)


חיימוב מותח איברים
דומה שמכל השחקנים שחתומים בהפועל באר שבע לעונה הבאה, קשה לחתום על הישארותו של גיא חיימוב בשורותיה. מכבי חיפה רוצה להציב אותו בין קורות שערה, וממתינה להתפתחויות.


אחרי עונה אדירה, שבה ביסס את מעמדו כשוער מספר 1 בישראל, כנראה מרגישים בסביבתו שהוא ראוי לתוספת שכר שתבטא את הזינוק הנחשוני ביכולתו. מעבר לאמירות הכלליות בנוסח "חיימוב חתום אצלנו לעוד עונה", מותר להניח שסוגיית השוער שהגיע לפני שנתיים מקריית שמונה תהיה אחד הנושאים הבוערים בתנורי האפייה הדרומיים. ייתכן שמשפחת ברקת תבחן את האפשרות להחתים את חיימוב על חוזה חדש ומשודרג, והשאלה היא אם בכך תיסתם הפירצה המסתמנת בשער.


בין הרצונות, מסתתרים כנראה עניינים נוספים, כמו למשל דיווחים שהופיעו במהלך העונה על גישושים, כביכול, שהתנהלו עם שוערים אחרים, ביניהם אמיליוס זובאס, שוערה של בני יהודה. "אנחנו לא אחראים לפרסומים האלה", יגידו לך גורמים בבאר שבע, מתוך הבנה שהעלאת שמו של הליטאי עלולה להזיק ביום של הנהלת החשבונות.


גיא חיימוב במדי הפועל באר שבע. מכבי חיפה מתעניינת (דני מרון)
גיא חיימוב במדי הפועל באר שבע. מכבי חיפה מתעניינת (דני מרון)


וחיימוב – הוא עכשיו על הסוס, אחרי שהראה לכולם מה הוא שווה. ממרומי האוכף הוא אמר אתמול: "יש לי חוזה לעוד עונה בבאר שבע וצריך לכבד אותו, אבל כבר למדנו שבכדורגל הכול יכול להיות. לפני שהגעתי לבאר שבע היה לי חוזה לארבע עונות בקריית שמונה, וכולם יודעים איזה קבוצה קנתה אותי בסופו של דבר".


הוא דמות אהובה בחדר ההלבשה. חבר קרוב של שיר צדק, בין הבודדים שליוו אותו ממש מקרוב בחודשים הקשים שעברו עליו בעקבות הרשעתו בשימוש בחומר אסור מסוג אוקטפמין. שניהם התחזקו יחד באוהלה של תורה ונצפו לא פעם בחברתם של חוגים תורניים.


האמונה משתלמת, ואיתה הגיעו בשורות מעודדות מהנבחרת. "נציגים של הנבחרת פנו לצוות המקצועי שלנו וביררו אם אני כשיר להיות בסגל לקראת משחק הידידות מול ארגנטינה", מגלה חיימוב. "בהתחשב בעובדה שלפני חודשיים לא פנו אליי, זו בהחלט התפתחות חשובה. לצערי", הוא מוסיף, "בעוד מספר ימים אני מתחיל תהליך של שיקום בכתף, ושני הדברים מתנגשים".


 

We are the champions! #famlyiseverything❤ #reusch #secondinarow

A post shared by Guy Haimov 55 official (@guyhaimov55) on



בחושיו המחודדים קולט השוער בן ה-32 פרגונים מכל עבר, ונהנה מהליטוף של אור הזרקורים. הוא מאשר ש"במבט לאחור אפשר להגיד שזו הייתה עונת השיא בקריירה שלי, המשך טבעי לשיפור ההדרגתי שהתחיל בעונה שעברה, מאותה הדיפה בדקה ה-90 במשחק החוץ מול הפועל חיפה, דרך כמה משחקים טובים במסגרת האירופית, ועד הזכייה באליפות השנייה ברציפות שלי אחרי שנתיים בתפקיד".


ומה הייתה תרומת האוהדים לכך שהצלחת למצות את הפוטנציאל שלך?
"מה שקרה בטרנר ובכלל בעיר זה משהו מטורף. היחס שהאוהדים מעניקים לשחקנים לא רואים באף מקום אחר בארץ"


גם הובאן לקח אליפות שלישית ברציפות
הרחק מבמת השמחה בבירת הנגב חגג אמש אובידיו הובאן, אקס הפועל באר שבע, אליפות בטעם אחר. בסיומה של עונה מרתקת שהוכרעה רק במחזור האחרון זכתה קבוצתו צ'.פ.ר. קלוז' באליפות רומניה לאחר שניצחה במחזור הנעילה 0-1 את ויטורול.


אובידיו הובאן. חגג אליפות ברומניה עם אוהדים ישראלים (קרדיט: פרטי)
אובידיו הובאן. חגג אליפות ברומניה עם אוהדים ישראלים (קרדיט: פרטי)


עשרות אוהדים ישראלים, רובם אוהדי הפועל באר שבע וכמה סטודנטים לרפואה הלומדים באוניברסיטת קלוז', חגגו בסיום עם הובאן והצטלמו איתו על כר הדשא. הובאן הצטרף לקלוז' בקיץ שעבר, לאחר שתי אליפויות רצופות בטרנר, והפך לשחקן מפתח אצל המאמן דן פטרסקו. זוהי האליפות הראשונה של אובידיו ברומניה. הוא צעיר מראדי בשנה אחת, ובדומה למהראן לא מתכוון לפרוש בתקופה הקרובה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי