בלקמן נפרד: הייתה לי עונה טובה, עוד אחזור למכבי ת"א

ניק בלקמן
ניק בלקמן | אריאל שלום

החלוץ שעזב את מכבי ת"א התייחס לתקופה בצהוב: "היה פנטסטי לשחק בסביבה כל כך לחוצה". איביץ' העביר רשימת מועמדים למועדון, שמנהל מו"מ עם שני בלמים זרים בכפוף לעתיד של בן חיים. במועדון ממתינים לתשובה מהרוש

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במכבי תל אביב אמורים להכריז בקרוב על המאמן החדש ולדימיר איביץ' ועוזרו מילוש וסלינוביץ', שיחליפו את ג'ורדי קרויף והצוות הספרדי שלו. המאמן הסרבי המיועד בחר שלא להגיע לישראל כול עד קרויף עובד ולא תהיה חפיפה מקצועית בין השניים.הצהובים רוצים כניסה שקטה של צוות האימון ואחר הגורמים במועדון אמר: "מכבי תל אביב מודל 2018/19 תהיה בצלמו ודמותו של המאמן החדש והוא התקווה הגדולה לשינוי בקריית שלום אחרי שלוש שנים בלי אליפות וגביע. איביץ' היה מעורב בכל השינויים בסגל ועבודה רבה מצפה לכולם במועדון בקיץ ".

איביץ' הוא הבחירה של ג'ק אנגלידיס יחד עם המנכ"ל בן מנספורד והועדף על פני חמישה מועמדים אחרים אותם פגשו השניים באירופה. המאמן ו-וסלינוביץ' כבר הגישו למנספורד רשימה של חמישה מועמדים זרים חדשים וכפי שפורסם באתר ספורט1 הכוונה היא להחליף את כל הזרים בסגל. כריסטיאן באטוקיו הפצוע ייגרע מהסגל לעונה הבאה ועזיבתם של חוסה רודריגס וז'אן-סילבן באבין הייתה ברורה על פי החלטה ראשונית של איביץ'. שניים נוספים שהקבוצה עושה מאמצים למכור הם פרדראג ראיקוביץ' ו-וידאר קיארטנסון.

בסביבת המועדון טוענים כי הגיע זמן לשנות ואי אפשר לשמוע השכם והערב על רצונם של הסרבי והאיסלנדי לשחק במועדונים גדולים, בעיקר כשלא הביאו שום תואר למכבי תל אביב. לאיביץ' יש את השמות של המועמדים החדשים והם נמצאים אצל בן מנספורד. כששני בלמים זרים נמצאים בהליך של מו"מ שתלוי בהחלטה של המועדון בנושא הבלם טל בן חיים, שהתבקש להמתין ולקבל תשובה בקרוב בנושא עתידו בקריית שלום. בן חיים המריא היום לביקור בן שבועיים בארצות הברית תחת סימן שאלה בנושא המשך דרכו.

נכון לעכשיו עזבו את מכבי ת"א של ג'ורדי קרויף: ברק יצחקי ודניאל ליפשיץ שפרשו מכדורגל פעיל (יצחקי קיבל תפקיד מקצועי), חוסה רודריגס, ז'אן-סילבן באבין, ניק בלקמן, גידי קניוק יובל שפונגין ואופיר דוידזאדה, כשכרטיסו של כריסטיאן באטוקיו הפצוע יוקפא בשל הפציעה. נכון לעכשיו, הרשימה מונה תשעה שחקנים ועדיין לא סופית.


איביץ'. העביר רשימת מועמדים (Gettyimages)

לתחילת האימונים הוזמנו 13 שחקנים מושאלים בהם שמות כמו דן גלזר, שון גולדברג, מתן חוזז, יונתן כהן, דור ז'אן, מאוויס צ'יבוטה, אליאל פרץ, מתן בלטקסה, שחר פיבן ושניים נוספים, רוסלן ברסקי ואיגור פיליפנקה, שמכבי תל אביב אמורה להפעיל בימים הקרובים לגביהם את האופציה שיש לה ולהמשיך שייכותם למועדון. מסגל המושאלים מתוכננים להמשיך לפחות שלושה שחקנים על פי ההתרשמות של הצוות המקצועי מהם באימוני פתיחת העונה ומחנה האימונים באירופה. השחקנים שישובו אוטומטית לקריית שלום עשויים ברובם להיות קשורים להליך השאלה במו"מ להגעתם של גדי קינדה ומאור קנדיל ממ.ס. אשדוד ובני יהודה. הצהובים ממתינים לתשובה מהשוער אריאל הרוש הבוחן הצעות מאירופה ואמורים להחתים בקרוב מאוד את החלוץ איתי שכטר.

בלקמן, שכאמור לא ימשיך, העניק ראיון ל"סקיי ספורטס": "ג'ורדי קרויף ואני היינו בקשר שלוש או ארבע שנים ושום דבר לא קרה, אבל המשכנו לדבר והכל התאים מבחינתי בקיץ שעבר. פגשתי אותו, ראיתי את המתקנים והאצטדיון והכל היה מושלם. זה הרגיש נכון. רציתי לצאת ולשחק כמה משחקים שאפשר העונה ולכן היה לי ברור שארצה לשחק עבור מישהו במעמד של ג'ורדי".


בלקמן. נהנה במכבי תל אביב (ערן לוף)

המועדון: "מכבי ת"א זה ללא ספק המועדון הגדול בישראל והיה פנטסטי לשחק בסביבה כל כך לחוצה. למדתי איך להתמודד עם לחץ, אימצתי את הלחץ ונהניתי… החברים לקבוצה היו נהדרים מההתחלה כמו לשאר הזרים. חדר ההלבשה מאוד מגוון. השפה הספרדית שולטת ולקחתי כמה שיעורים. זה עזר לי מאוד. זה שינוי גדול להיות שחקן זר בחדר ההלבשה, אבל כולם היו פשוט נהדרים אחד כלפי השני".

החוויה: "כשחקן, למדתי סגנונות חדשים של כדורגל וזה מצריך ממך להיות עם ראש פתוח. אתה צריך לתפוס את העניין מהר ועשיתי את זה. יש כמה דרכים לשחק כדורגל והכל מסתכם בהבנה טובה יותר של המשחק, וגם כאן אני מרגיש שהשתפרתי. כבן אדם, להגיע למקום חדש, להתערבב, ללמוד שפות ולחיות במדינה אחרת זה נהדר ועזר לי לגדול. הרחבתי אופקים ובעתיד, אהיה פתוח להזדמנויות שונות".

העתיד: "יש לי עוד שנה לחוזה עם דרבי קאונטי. הייתה לי עונה טובה ונהניתי מכל שנייה. אתייצב חזרה (בדרבי) בתאריך שייקבע. אחזור מפוקס לחלוטין כמו תמיד". 

בשעות הערב גם העלה הודעה לאוהדי מכבי תל אביב בעמוד הפייסבוק שלו, בה כתב בין השאר: "עוד אחזור ללבוש צהוב כחול בעתיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי