הובאן: בקצב הזה הפועל ב"ש תזכה באליפות רביעית ברצף

אובידיו הובאן
אובידיו הובאן | צילום: דני מרון

אחרי שלקח אליפות בקלוז', הרומני ששיחק בעבר בהפועל באר שבע דיבר על ברדה, הזכרונות מבנצי בלומנפלד, איך הרגיש באליפות של האדומים מהנגב ועל האפשרות שייפגשו: "לא רוצה להיות יריב בטרנר בשום סיטואציה"

(גודל טקסט)
דן פטרסקו, מאמנה הקשוח של צ'.פ.ר. קלוז', הסתובב על כר הדשא ומלמל לעצמו כמה מילים. בעת ש"הדיקטטור" (כפי שחבריו מכנים אותו בחיבה) עבר ליד מספר אוהדים ישראלים הם שמעו אותו אומר, "אני לא מבין איך באר שבע ויתרה על אובידיו". עשרות ישראלים, אוהדים שליוו את הובאן בקדנציה הנהדרת שלו בישראל, וכמה סטודנטים ישראלים הלומדים רפואה באוניברסיטת קלוז', נקלעו לבמת השמחה של האלופה הרומנית החדשה. ניצחון 0:1 על ויטורול קונסטנטה העניק לה את התואר אחרי עשר שנות יובש.


שטפן פופוביץ', ישראלי שנולד בארץ הקרפטים, התיידד עם משפחת הובאן במהלך שהותה בבירת הנגב, ונקשר אליה בעבותות של הערכה ואהבה. "היינו בקלוז' כמה ימים לפני משחק האליפות, ויצא לנו כמה פעמים לדבר עם פטרסקו", אומר שטפן. "בכל הזדמנות הוא הביע את פליאתו על הקלות שבה האלופה הישראלית לא האריכה את החוזה של הובאן".


אבל יש חיים אחרי טרנר: אובידיו חזר בגדול לליגה הרומנית וכבש אותה בסערה. לאליפות המופרכת של קלוז' הוא תרם שלושה שערים ושני בישולים, "כולם מאותה משבצת שבה ג'ון אוגו משחק בבאר שבע", כהגדרתו. חגיגות האליפות של קלוז' השתלבו עם מופע זיקוקי הדי-נור שהאיר את שמי באר שבע בשבוע שעבר. במרחק של אלפי קילומטרים מהאבוקות האדומות, הובאן הרגיש כמו דאבליסט. נרגש עד דמעות הוא אמר לנו בסוף השבוע: "אני לקחתי אליפות ראשונה ברומניה, ובאר שבע זכתה באליפות שלישית ברציפות, מה יותר טוב מזה?".


בעיר הבירה של חבל טרנסילבניה חגגו במשך שלושה ימים את האליפות של צ'.פ.ר., ואז חזרו למציאות האפורה של עיר פועלים מפוהקת. אצל הקשר בן ה-36 נמהלה השמפניה בדמעות. מאות אוהדים סימסו אליו מבאר שבע, מסרון נשיאותי התקבל מאלונה, רבים התקשרו כדי לברך אותו, ביניהם מאור מליקסון, מתן אוחיון ואליניב ברדה. "כמה שעות אחרי שזכינו באליפות, קיבלתי טלפון מאליניב ברדה שרצה לברך אותי ובמקום משפטים יצאו לו מהפה קולות של בכי", מגלה הובאן. "אנחנו חברים מאוד טובים, אליניב הוא כמו אח שלי. בקושי הצלחתי להרגיע אותו, אחרי מה שעבר עליו פחדתי שההתרגשות תזיק לו".


 

Staff-ul tehnic ⚽️♥️

A post shared by FC CFR 1907 Cluj (@cfrclujofficial) on


משחק הפרישה של ברדה סיפק לחברו הרומני הזדמנות לעודד אותו ולתמוך בו לקראת תליית הנעליים והנחת החולצה מספר 10 על הקולב בארון הבגדים. "אמרתי לברדה שהכי חשוב זה הבריאות, ושלא יצטער על שום דבר", משחזר הובאן קטעים נבחרים מפרוטוקול השיחה. "עשרים שנה הוא עשה מה שהוא אוהב לעשות – בשבילו ולמען משפחתו המדהימה".


אתה חושב שברדה יודע מה הולך לקרות איתו בעתיד?
"הוא בטוח שיקבל תפקיד, הכול תלוי בבריאותו ובאישורים הרפואיים. בעלת הבית והמאמן אמרו שהוא ימשיך, עכשיו צריך לראות מה באמת יהיה איתו. לפני אירוע הלב, הוא בכלל לא דיבר על פרישה. אם היה מרגיש טוב, היה ממשיך לשחק כדורגל אולי אפילו עד גיל 40".


יש סיכוי שתיפגשו בקרוב?

"קיבלתי מאליניב הזמנה למסיבת בת המצווה שהוא מארגן לבתו. רציתי לבוא ולכבד אותו, חבל שהמסיבה שלו מתנגשת עם אירוע משפחתי שהוזמנתי אליו. בהמשך אני מתכוון להגיע לישראל, יש לי עוד כמה אנשים יקרים שאני מתכוון לבקר".



ברדה. הזמין את הובאן לבת מצווה (מאיר אבן חיים)


צרה היריעה מלהכיל את החוויות המשותפות שאובידיו צבר בחברת בנצי בלומנפלד ז"ל, האוהד הבלתי נשכח של האדומים שאימץ אותו ושימש לו כמשפחה תומכת בארץ הקודש, עד שהלך לעולמו. "בנצי היה כמו אבא בשבילי", נזכר הובאן. "מאז שהוא נפטר אין יום שאני לא חושב עליו".


מה עבר לך בראש כשנשמעה שריקת הסיום שבישרה על זכייתך באליפות רומניה?
"כשנגמר המשחק ישבתי על הדשא בקלוז' וחיכיתי שבנצי יירד מהשמיים. חלמתי ששנינו נתחבק כמו אחרי הניצחון על סכנין במשחק האליפות לפני שנתיים. אני לא יכול לשכוח איך הוא רץ לקראתי, ידיו מונפות לצדדים, איך התחבקנו ובכינו מאושר. מאז שהוא הלך, אני מרגיש שהוא שומר עליי מהשמיים ועוזר לי, כמו שהוא שומר על באר שבע. בלעדיו לא הייתי עומד שוב על הרגליים אחרי שמקבלי ההחלטות בבאר שבע נתנו לי ללכת. בלבו הגדול בנצי דואג לסדר את העניינים מלמעלה, בדיוק כמו שברדה עושה על הקרקע וימשיך לעשות עד 120".


איפה יותר קשה לקחת אליפות – בישראל או ברומניה?

"בישראל הליגה כרגע חלשה, אין באמת יריבה רצינית להפועל באר שבע. ברומניה נאבקו בעונה האחרונה 4 קבוצות פחות או יותר באותה רמה. הפרשנים הצביעו על סטיאווה בוקרשט כפייבוריטית, והיו בטוחים שייגמר לנו האוויר במחזורי הסיום. והנה, הפתענו את כולם. בפוטו פיניש זכינו באליפות. בישראל זה לא יכול לקרות כי באר שבע שולטת בליגה כבר שלוש שנים ובקצב הזה תזכה גם באליפות רביעית ברציפות".



הפועל ב"ש. תיקח עוד אליפות (דני מרון)


ניסית להבין מדוע לא המשכת לעונה שלישית בבאר שבע?
"כבר יותר מדי מאוחר לדבר זה, ובכל פעם שמעלים את הנושא הפצעים נפתחים מחדש. מה שזכור לי שביקשו ממני לחכות. אמרו שרוצים אותי ולא בדיוק רצו אותי. אבל מה זה משנה? אלוהים ובנצי דאגו שכולם יהיו מרוצים. הם אלופים בישראל, ואני אלוף ברומניה".


ומה תגיד לאלה שטענו שבגילך המתקדם כבר לא תוכל להיות שחקן דומיננטי?
"אני משחק כדורגל בשבילי ובשביל המשפחה שלי, וכמובן למען קלוז'. מצדי שאנשים ימשיכו להתעסק בבולשיט".


אתה רואה סרט שקלוז' ובאר שבע ייפגשו במוקדמות ליגת האלופות?

"תיאורטית הסיכוי שואף לאפס, ובכל מקרה עדיף מבחינתי שלא לקחת חלק במשחק מול באר שבע. עזרתי לקבוצה הזאת, היא הייתה חלק ממני, והפכתי להיות אוהד שלה. בשום סיטואציה אני לא רוצה שיתייחסו אליי כיריב בטרנר. עדיף שנמשיך להיות ידידים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי