דרמה בבירה: "אלי טביב החליט לפרק את בית"ר ירושלים"

אלי טביב עם אלי אוחנה
אלי טביב עם אלי אוחנה | דני מרון

נציג הבעלים לא הגיע למתחם האימונים כשבוע ובינו לבין הבעלים קיים נתק מוחלט. גורם המעורה בפרטים לספורט1: "נראה שהוא מנסה להחליש את הקבוצה, כולם מתים שיעזוב". אחת הסיבות לקרע: רצון למכור את ורד וסאבו

(גודל טקסט)

דרמה גדולה בבית"ר ירושלים. בשבוע האחרון קיים נתק מוחלט בין אלי אוחנה לבין הבעלים אלי טביב וזאת על רקע התנהלותו הקלוקלת של הבעלים שנמצא בימים אלה במיאמי. לספורט1 נודע שנציג הבעלים לא הגיע מזה בשבוע האחרונים למתחם האימונים בשל אותו קצר.

גורם במועדון שמעורה בפרטים סיפר לספורט1: "נראה שלאחרונה החליט טביב לפרק את בית"ר ירושלים ולהחליש את הקבוצה ככל האפשר. אלי עושה הכל לבדו ולא משתף אף אחד במועדון. הוא מדבר עם סוכנים, פונה לשחקנים ולמעשה עושה הכל בעצמו מבלי ליידע כלל את אוחנה או את המאמן גיא לוזון. כמו שהדברים נראים כרגע, לאוחנה פשוט נמאס מטביב והוא לא מסוגל לעבוד איתו יותר", מספר הגורם.

גם גורם המקורב לאוחנה סיפר הערב לספורט1: "הפעם זה נראה פיצוץ רציני מאוד ביחסים ביניהם. אוחנה וטביב מכירים שנים, אוחנה תמיד עמד לצידו ותמיד גילה נאמנות מוחלטת כלפי טביב. גם מאז שהתמנה לנציג הבעלים, אוחנה היה כמו חליפת מגן עבור טביב ושמר לו אמונים, גם ברגעים הכי קשים שהיו בעונה שעברה.


אוחנה וטביב ביציע בימים יפים יותר מבחינתם (דני מרון)

"בשנה שעברה אוחנה ספג את כל האש ועדין הוא סרב לדבר ושמר על כבוד האיש שמעסיק אותו, פעם אחר פעם, אבל מה שקורה בשבועות האחרונים חצה את כל הגבולות", המשיך מקורבו של נציג הבעלים. "זה נראה כאילו טביב פשוט בגד באוחנה ובאמון שלו. טביב עושה הכל מאחורי גבו של אוחנה, לא משתף אותו בפעולות או בהחלטות. אוחנה החליט שזהו, עד כאן, ככה אי אפשר להמשיך, כי המועדון הולך ומתרסק. בניגוד לטביב, לאוחנה כן אכפת מבית"ר ירושלים, זה הבית שלו, זו הנשמה שלו, אבל טביב פשוט מחרב לו את המועדון מול העיניים".

יש לציין כי למרות הפיצוץ הגדול והנתק המוחלט, אוחנה לא מתכוון להתפטר. בסביבתו אמרו הערב כי הוא זז הצידה ולא מתכוון להמשיך באותה מתכונת בה התנהלו העניינים. יש לזכור פרט חשוב מאוד – אוחנה הוא למעשה האיש שאמור לנהל בפועל את בית"ר ירושלים וכל זכויות הניהול הועברו אליו באופן משפטי, כך שאי אפשר למכור אף שחקן מהסגל הקיים, ללא חתימתו של אוחנה, שכבר הצהיר שלא יחתום על שחרורו של אף שחקן מהסגל הקיים וחתום במועדון.


נתק מוחלט. טביב ואוחנה (דני מרון)

גורם נוסף במועדון הוסיף: "אף אחד כאן לא יכול לשמוע יותר על אלי טביב, אנחנו מתים שיעזוב כבר. האיש הזה פשוט מחרב את בית"ר ירושלים. נכנסנו כאן לצרה צרורה ולא בטוח שנצליח לצאת ממנה בשלום. האוהדים לא סובלים אותו, חלק מהשחקנים מתים שיעזוב ויש הרבה גורמים במועדון שפשוט מחכים ליום שטביב יעזוב".

"בית"ר לא מעניינת את טביב, האוהדים לא מעניינים את טביב, אף אחד לא מעניין את טביב", המשיך אותו גורם לתקוף, "אלי טביב דואג רק לעצמו וכלו כל הקצין, הגענו לאחת השעות הקשות שידע המועדון הזה". הפיצוץ בין אוחנה וטביב הגיע בין השאר גם על רקע רצונו של טביב למכור את עידן ורד ואריק סאבו ובכך להשאיר את בית"ר עם סגל רזה מאוד, שלא יספיק מן הסתם להתמודד בחלק העליון של הליגה וספק אף אם יספיק כדי לא להסתבך בתחתית.


אלי טביב. "בית"ר ירושלים קבוצה משותקת בגללו" (דני מרון)

בנוסף, טביב החליט על דעת עצמו ובניגוד לדברים ששמע מגורמים רבים במועדון, לייקר את מחירי המנויים למורת רוחם של האוהדים. "הסבירו לו שאחרי מכירת מספר כוכבים ובלי להביא רכש ראוי, לייקר את המנויים זו תהיה פשוט יריקה בפרצופם של האוהדים, אבל כנראה שלא אכפת לו. האוהדים של בית"ר לא פראיירים והמכה הכי גדולה תהיה שטביב יראה יציעים ריקים גם במוקדמות אירופה וגם בליגה", אמרו בבית"ר.

יותר מחודש עבר מאז אותה מסיבת עיתונאים בה הכריז טביב כי הוא זז הצידה ומסיים את דרכו בבית"ר ירושלים, אולם מאז לא רק שהוא לא נקב בסכום אותו הוא רוצה עבור המועדון אלא שהוא ממשיך לנהל את ענייני המועדון ולא ממש סופר אף אחד בבית וגן. טביב לא אמר עד היום כמה כסף אם בכלל הוא מוכן להשקיע בבית"ר לקראת פתיחת העונה וזו גם הסיבה שבניית הסגל מתנהלת בעצלתיים ולמעשה בית"ר נראית כרגע כמו קבוצה משותקת שלא קורה בה דבר, מספרים במועדון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי