הייסטר סיכם בפרנצווארוש, בית"ר תקבל 300 אלף יורו

מרסל הייסטר
מרסל הייסטר | דני מרון

המגן שסירב לחזור ארצה ולפתוח עם הקבוצה את ההכנות לעונת 2018/19 יימכר ליריבת מכבי תל אביב בליגה האירופית. פג המועד האחרון לתשלום מימוש האופציה על סאבו, האוהדים שהחזיקו במנויי זהב לא ממהרים לחדשם

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים, שנמצאת במחנה אימונים בעיירה טלקי שבהונגריה, סיימה אמש (שני) בתיקו 2:2 את משחק האימון השני שלה, נגד אקוויטל צ'קבארי מהליגה ההונגרית השנייה. הסלובקי יאקוב סילבסטר, שצפוי להיות העונה החלוץ הבכיר של הקבוצה, סיים עם צמד, בעוד שחברו אריק סאבו החמיץ פנדל במחצית הראשונה.

כבר מחר (רביעי, 18:00 בספורטHD2) תקיים בית"ר את משחקה השלישי והאחרון במסגרת המחנה, נגד מזוקובשד מהליגה ההונגרית הראשונה וביום שישי תשוב ארצה. ארבעה ימים אחר כך, ביום שלישי הבא, תמריא בית"ר לגיאורגיה למשחק נגד צ'יחורה סאצ'חרה המקומית, במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. הגומלין יערך שבוע לאחר מכן בטדי.

בתוך כך, מסתמן ששחקן נוסף יעזוב את הקבוצה, לאחר שהמגן הגרמני-קרואטי מרסל הייסטר סיכם עקרונית בפרנצווארוש ההונגרית וצפוי לחתום שם לשלוש שנים. כידוע, מדובר ביריבת מכבי תל ביב בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית.


הייסטר. צפוי להיפרד היום רשמית מבית"ר ירושלים (דני מרון)

הייסטר יגיע היום למועדון הפאר ההונגרי לטובת בדיקות רפואיות והתרשמות הדדית, אולם גורמים המעורים בפרטים טוענים שעסקת העברתו של המגן למעשה סוכמה ובית"ר אמורה לקבל תמורתו סכום של כ-300 אלף יורו. כזכור החליט הייסטר לנתק מגע לחלוטין מראשי בית"ר ואף לא הגיע ארצה לפתיחת האימונים, כשהוא מעביר מסר חד משמעי דרך סוכנו שבשל התנהלותו של הבעלים אלי טביב הוא אינו מעוניין להישאר במועדון. בבית"ר שקלו תחילה לפתוח בהליך משפטי כנגד המגן הסורר, אולם כעת, במציאות החדשה שנוצרה, בה הבעלים אלי טביב ומחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה נמצאים בנתק ואין כסף בקופת המועדון, הוחלט להעדיף ולהוציא את עסקת המכירה של הייסטר לפועל ולהכניס סכום הנאמד בכ-1.2 מיליון שקלים, שבהחלט יכול לתת מעט חמצן לתקופה הקרובה.

עוד בכל הנוגע לשחקנים הזרים, בחצות פג המועד האחרון להעברת הכסף לפאוק סלוניקי בעבור רכישתו של הקשר הסלובקי אריק סאבו. כפי שנחשף בספורט1, בית"ר לא העבירה את התשלום בסך 265 אלף יורו, למרות שהודיעה בכתב שהיא מעוניינת לממש את אופציית הרכישה וכעת ימתינו במועדון לתגובת היוונים. בבית"ר טוענים שסאבו מעוניין להישאר ומאמינים שהיוונים יסכימו למתווה של פשרה והעברת הכסף במועד מאוחר יותר, כדי להשאיר את הקשר הסלובקי המוכשר בבית וגן.


כיצד תגיב פאוק סלוניקי לכך שהתשלום לא הועבר? (דני מרון)

הנתק המוחלט בין טביב לאוחנה גורם למצב בו הקבוצה אמנם פועלת ומתפקדת, אך אין כרגע כסף עבור שחקני רכש לחיזוק הסגל הדי בינוני שיש. טביב, כך על פי מקורביו, מתכוון להתנתק לגמרי מכל פעילות במועדון ולהשאיר את כל החלטות בידיו של אלי אוחנה. מחזיק זכויות הניהול, בצוותא עם ראש העיר ברקת, מנסים למצוא פתרונות ומשאבים, כדי להזרים כסף לקופת המועדון ובמטרה להתחיל בצורה תקינה את העונה החדשה שכבר בשבוע הבא תתחיל.

"אף גורם כלכלי ואף איש עסקים לא רוצים להתקרב לבית"ר, כל עוד טביב נשאר בתמונה", אמר גורם בבת וגן לספורט1. "כולם מרגישים תחושת מיאוס ורק מחכים שיעזוב. אף אחד לא יכניס שקל לבית"ר, כל עוד טביב בסביבה". לאחרונה פנתה הנהלת בית"ר לאוהדים שהחזיקו במנויי זהב, שעלותם כ-6,000 שקלים לעונה, במטרה שיחדשו את המנויים, אך גם כאן, מסרבים אוהדים רבים להכניס את ידם לכיס ורבים מהם טענו בשיחות שנעשו עמם, שכל עוד טביב הוא הבעלים, הם לא יחדשו את המנויים ולא יגיעו למשחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי