קובי רפואה נשאר בהפועל תל אביב: "תהיה קבוצה ראויה"

קובי רפואה
קובי רפואה | לירון מולדובן

למרות הודעה רשמית על היפרדות הצדדים, האדומים והמאמן חזרו בהם מההחלטה והוא ימשיך כרגיל על הקווים: "אנחנו וקובי שותפים לדעה שיש צורך בחיזוק במספר עמדות ונמצאים במשא ומתן מתקדם עם שלושה שחקנים בכירים"

(גודל טקסט)
יממה סוערת בהפועל תל אביב. קובי רפואה כבר איים להתפטר והעביר את אימון הערב אתמול (רביעי) כרגיל, בשעת לילה מאוחרת הודיע המועדון כי הוא סיים את דרכו ופחות מ-24 שעות אחר כך כבר הגיעה הודעה רשמית שמכריזה: ההדורים יושרו, קובי רפואה יישאר מאמן הקבוצה.


כידוע הסכסוך שאף הוביל להתפטרות המאמן נבע בעקבות מחלוקות על החתמת שחקני חיזוק. רפואה טען שהובטח לו צירוף של שחקנים בכירים, אולם בפועל הדבר טרם קרה והמאמן זעם על כך והתפטר. לאחר ניסיונות מצד מקורבים רבים לגשר על הפערים, הודיע היום אחר הצהריים המועדון: "לאחר פגישה שנערכה בין הנהלת המועדון למאמן קובי רפואה, יושרו ההדורים והצדדים החליטו שהאחרון יישאר בתפקידו".


בהודעה על הישארותו של רפואה בהפועל תל אביב נמסר בנוסף: "בניגוד לפרשנויות השונות בתקשורת, המהלך לא נבע מאי רצונם של הבעלים לחזק את הקבוצה בשחקנים אותם דרש המאמן, אלא מחילוקי דעות לגיטימיים ומקצועיים בלבד שכאמור, עלו לדיון בפגישה. אנו מבטיחים לאוהדים שכל יהבנו מוקדש לחיזוק הקבוצה. אנחנו וקובי שותפים לדעה שיש צורך בחיזוק במספר עמדות ונמצאים במשא ומתן מתקדם עם שלושה שחקנים בכירים בשבועיים האחרונים. בסופו של דבר, להפועל תל אביב תהיה קבוצה ראויה שתביא גאווה לאוהדיה".


רפואה כבר העביר את אימון הערב של הקבוצה והתקבל בחיבוקים על ידי כ-30 אוהדים שחיכו לו במתחם חודורוב. במקום נכחו גם חלק מראשי הקבוצה ובהם הבעלים איציק ניסנוב.



ממשיך כרגיל באדום. קובי רפואה (דני מרון)


עוד לפני ההודעה על הישארותו, אחד מבעלי הקבוצה, זאב גרינברג, פנה לאוהדים בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של המועדון: "בהמשך לרסיסי המידע המועברים דרך התקשורת בחרתי להעביר לכם את עמדתי האישית: למיטב הבנתי קובי רפואה (מאמן מצוין ואיש הגון, ישר ומקצועי) אינו הבעיה, הוא רק הציף אותה על פני הקרקע. זה בדיוק הרגע בו אוהדי הפועל תל אביב חייבים לקבל החלטה, האם הם ממשיכים לדרוש מההנהלה לחתום חוזים מול שחקנים לפי רחשי ליבם של האוהדים וללא כל אחיזה תקציבית – או לתת להנהלה לעבוד ולנהל את הקבוצה כמו שמנהלים עסק לכל דבר. אם יניחו לנו לעבוד בשקט ובאחריות אני מבטיח כי להפועל תל אביב תהיה קבוצה ראויה לליגת העל.

לצערי לא ניקח כנראה אליפויות בשנים הקרובות, אולם נבנה מועדון מבוסס כלכלית וניהולית שיוכל בעתיד להחזיר את הקבוצה למקומה הטבעי (מאבק על כל תואר אפשרי). המשמעות של דרישה להחתים היום את כל השמות המוזכרים באתרי הספורט השונים כרוכה בהזרמה מידית של מיליוני ש"ח נוספים אותם אין בכוונתי או ביכולותיי להזרים.

מי שמציע לעשות זאת יוכל כמובן להזרים את הכסף לקופת המועדון (ממש כסף – ולא הבטחות) ולבצע את המהלך. אגב, אין כל ערובה להצלחה מקצועית גם אילו נחתים את כל השמות שמוזכרים וחוזקה של הקבוצה לא יקבע לפי שחקן כזה או אחר, זו דעתי. אני מצהיר כי אם ימצא מישהו כזה אפנה לו את מקומי כבעלים מיד.



רפואה וגוטליב בעונה שעברה. אליפות לא בתוכניות (דני מרון)

החתמת שחקנים בצורה שאינה מבוקרת וללא הזרמת המיליונים הדרושים פירושה אחד הוא: שהמפרק הבא ישלם את משכורתם של אלו שחתמו חוזים ללא כיסוי מוצק. למהלך כזה לא אהיה שותף בשום אופן. אני לגמרי לא בטוח שימצא פעם נוספת גורם שיסכים לקחת את המושכות ולהשקיע מיליונים מכיסו. להשקיע תשומות ניהול ברמה של משרה מלאה ובסוף יבוא מישהו ויגיד "זה לא מספיק".

דרושים עוד מיליונים, זה פשוט לא נכון ולא מקובל עלי. כאוהד ותיק ומושבע של הקבוצה אין לי ספק באשר להחלטה אותה אני הייתי מקבל. ברצוני להצהיר כי כל זמן שאני נמצא במועדון הוא יתנהל בצורה שפויה. ההכנסות יחושבו רק על סמך הסכמים חתומים, הישגים מקצועיים והכנסות שיגיעו אם וכאשר יתממשו לא יכללו בתקציב לפני אלא רק אחרי. מחלקת הנוער תהנה מתקציב ראוי והשדרה הניהולית לא תפגע. משכורות העובדים כולם ישולמו בזמן. שכר השחקנים יגזר אך ורק ממסגרת התקציב ולא מלחץ של מאמן או אוהד. לא יהיו חריגות שיסכנו את עתיד המועדון. ברגע שאראה שלא אלו הם פני הדברים אעזוב מיד. מאחל לכולנו עונה נפלאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי