מכבי חיפה לקלאוס: נשלם רק 20 אחוז משכרך בקבוצה אחרת

קלאוס
קלאוס | דני מרון

הירוקים בוחנים את צירופו של זר נוסף, דבר שיהיה רלוונטי רק לאחר שחרור החלוץ היווני שהתראיין במולדתו: "מקווה שאשוחרר תוך כמה ימים". ראשי המועדון שוחחו עם עורך דינו של דרסיליה. המדים החדשים הוצגו

(גודל טקסט)
ההודעה בדבר מעצרו של שחקן קבוצת הנוער של מכבי חיפה, ג'יג'י דרסיליה, היכתה בהלם את אנשי המועדון. השחקן הצעיר שהגיע בגיל 12 למכבי חיפה נחשב לאחד השחקנים הכשרוניים בארץ בגילו ובמועדון צפו לו עתיד ורוד. ההלם היה בעיקר בשל העובדה שעל פי אנשי חיפה, המועדון תרם רבות לעתידו של השחקן בישראל, הן ברמה המקצועית ובעיקר ברמה החינוכית. כבר מגיל צעיר שילמה חיפה את שכר הדירה של השחקן כאשר גר עם אמו ואחיו הגדול. בנוסף, בחיפה עזרו כספית גם בטיפולים לאמו החולה של דרסיליה שנפטרה לפני כשנתיים. דרסיליה הוא בין השחקנים הבודדים במחלקת הנוער שאף קיבל שכר בחיפה.


לאחר דבר מעצרו, שוחחו אנשי חיפה עם עורך דינו של השחקן והביעו תמיכה בטיפול בו ואף שוחחו עם אביו, גאורגי דרסיליה, שצפוי להגיע לישראל עד סוף השבוע. מקורב למשפחה סיפר כי לאחרונה דווקא השתפרו היחסים בין הבן לאב במשפחת דרסיליה לאחר שהיחסים בין השניים ידעו עליות ומורדות. גורם במכבי חיפה ציין הבוקר: "במועדון שלנו יש אפס סבלנות להתנהלות כזאת, אבל לא נשפוט אדם או שחקן לפני שבית המשפט שפט אותו. אנחנו תומכים בו ומקווים שייצא מזה במהרה. דרסיליה הצעיר נקלע לסיטואציה שאינה תורמת לו".


בינתיים הקבוצה הבוגרת ממשיכה בהכנותיה לקראת המשחק הראשון בגביע הטוטו מול מכבי נתניה ואתמול ערכו השחקנים שני אימונים. היום צפוי המאמן פרד רוטן לתרגל את ההרכב שיפתח בשבת. מי שעדיין לא בתוכניות הוא החלוץ היווני סטפנוס אתנסיאדיס. בחיפה הבהירו לאחרונה כי ישנה מחשבה לצרף זר נוסף פרט לשניים שחתמו, מיכיל קראמר וג'ורג' מנדג'ק, אך זה ייעשה רק לאחר שחרורו הסופית של החלוץ היווני. לאחרונה קיבל השחקן מספר הצעות מקבוצות בטורקיה ובליגה השנייה ברוסיה אך סירב לעבור.



רוטן. מתכונן למשחק בשבת (ערן לוף)


בחיפה שוחחו עם נציגיו של השחקן והבהירו כי יהיו מוכנים להשלים רק 20 אחוזים משכרו של השחקן במידה שימצא מועדון אחר. בחיפה לא רוצים להגיע למצב שהשחקן יוקפא, אז תהיה מחויבת לשלם את מלוא שכרו, דבר שיפגע משמעותית בתקציב הקבוצה. החלוץ עצמו התראיין אתמול ל"ספורט24" במולדתו ואמר: "אני בדרך לבטל את החוזה שלי במכבי חיפה. מאמין שזה יקרה בימים הקרובים ואסיים את הסיפור הזה. ברגע שאהיה שחקן חופשי, אראה מה עושים הלאה. אני רוצה לחזור לכדורגל היווני ולפאוק, שהיה לה את החלק הכי גדול בקריירה שלי. כשעזבתי, הנשיא איבן סאבידיס ואני השארנו את האופציה הזאת פתוחה. מתי זה יקרה אף אחד לא יודע, אבל פאוק היא המשפחה שלי".


עזיבת פאוק: "הקבוצה החליטה שאחרי כל כך הרבה שנים עדיף לעשות הפסקה. סאבידיס אמר לי שהוא יהיה קרוב אם אצטרך משהו. החיים מחוץ לפאוק גרמו לי להתבגר בכדורגל וגם מחוץ למגרש. בחיים אנחנו עושים טעויות ועשיתי כאלה בפאוק. אם אני שוקל את הדברים החיובים והרעים, יש מה לשנות מבחינתי. לפני שעזבתי את פאוק היו קבוצות שרצו בי, אבל לפני שנתיים החלטתי להישאר. הרגע הטוב שלי בפאוק? השער שכבשתי בגביע נגד אולימפיאקוס".


החיים בישראל: "זו הפעם ראשונה ששיחקתי מחוץ ליוון ויכולתי למצוא את מה שרציתי והחברים שלי בקבוצה עזרו לי המון. היו שחקנים שבאו לסלוניקי ואירחתי אותם אצלי בבית".



קלאוס. יעזוב את הירוקים בימים הקרובים? (דני מרון)


מה לא הלך במכבי חיפה: "החליפו מאמן ואני מאמין שהייתי צריך לקבל יותר הזדמנויות, אבל אני מכבד אותם".


האפשרות שיזומן שוב לנבחרת: "אם אחזור לשחק ביוון למה לא. אני חושב על זה. איזה שחקן לא רוצה להיות בנבחרת יוון?".


התמיכה מהמשפחה בשנה האחרונה:
"המשפחה שלי תומכת בי ברגעים הרעים והטובים. ברעים אפילו יותר מהטובים. הם תמיד דואגים לי ואף פעם לא משאירים אותי לבד". אמא שלי השתגעה שאני הולך לשחק בישראל. אמרה לי לבדוק היכן אני יכול לשחק במקום. היא מאוד חששה שאלך לשחק בישראל, אבל ישראל לא כמו שהיא שהיא מצטיירת. אבא ואמא שלי ביקרו בישראל. החברה תמיד לצידי. היא הייתה איתי בחלק גדול של העונה ועזרה לי המון בעיקר בחודשים האחרונים שהיו קשים".


השריפות ביוון: "מחזק את המשפחות שאיבדו את יקיריהן בשריפה הגדולה. מקווה שזו היתה הטרגדיה הלאומית האחרונה והמחשבות שלי עם המשפחות שלהם".


בתוך כך, הירוקים הציגו הבוקר את המדים החדשים לעונה הבאה כשלראשונה מזה 17 שנים, הלוגו האייקוני של חברת וולבו שמלווה את הקבוצה החל מעונת 851984 המיתולוגית עם כניסת יעקב שחר כספונסר מרכזי של המועדון, חזק להופיע על המדים. שחר אמר: "אנחנו פותחים את העונה עם נייקי, שיתוף פעולה של שנים רבות עם המותג המוביל בעולם הספורט. אנו גאים על כך, מרוצים מהשירות, האיכות והחדשנות של נייקי. מאחל לנו ולספונסר שלנו עונה מוצלחת, מכל ההיבטים".


 

2018/19 אנחנו מגיעים!

A post shared by מועדון כדורגל מכבי חיפה (@maccabihaifafc) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי