צדק: "לא תמיד זוכים בתארים". אלו סובל מפגיעה במיניסקוס

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | דני מרון

אחרי ההפסד להפועל חיפה, שמנע מב"ש את אלוף האלופים וגביע הטוטו, הקפטן ניסה להרגיע: "אנחנו קבוצה טובה. יש מאמן טוב, עם יד על הדופק". מאמצים להכשיר את אלחמיד לזאגרב, המגן הימני ייעדר בתקופה הקרובה

(גודל טקסט)
"איך זה לקבל חמש?" עם המנגינה הזאת – מילים ולחן: אוהדי הפועל חיפה – ירדו אמש שחקני הפועל באר שבע מכר הדשא בנתניה בעקבות אובדן התואר הראשון – גביע אלוף האלופים לעונת 2018/19. הפועל חיפה "הקטנה", זו ששלושה מכוכביה החליפו קידומת, באזור החיוג ובחשבון הבנק, חגגה לאלופה על הראש.


עדן בן בסט העיף מבט נוגה לעבר חבריו מהכרמל. מעניין מה עבר בראשו בעת שניסן קפילוטו, גילי ורמוט ודור מלול הניפו את גביע אלוף האלופים. מוקדם יותר ספג בן בסט קללות מהיציע של "הכרישים", בליווי הנפת שטרות מתריסה לעברו. מלבד היכולת על המגרש, זומנה לבאר שבעים הפתעה ביציעים, בצורת כרזה שעליה צוירה אלונה ברקת משליכה פתיון כספי לחנן ממן ששוחה לעברה. "אני מעדיף לזכור את הדברים היפים מהפועל חיפה", הגיב בן-בסט על הפרובוקציה.


בינתיים, באר שבע מאבדת אחיזה בחול הטובעני. ביום שלישי היא חטפה חמישיה מדינמו זאגרב והיא בדרך להדחה ממוקדמות ליגת האלופות, ואתמול עפו שני תארים – אלוף האלופים וגביע הטוטו. הבלם שיר צדק, שספג ביקורת על הופעתו בזאגרב, אפילו לא ידע שהלך גביע הטוטו. "בגביע הטוטו עוד לא הודחנו, אמרו לי שברבע הגמר לא משחקים", אמר צדק בתשובה לשאלה שהופנתה אליו במסיבת העיתונאים. תשובתו התמוהה מלמדת אולי על הבלבול שפקד את המועדון בימים שבין הסטירה הקרואטית בזאגרב לבין העקיצה החיפאית באלוף האלופים. "מה לעשות", הוסיף שיר, "לא כל הזמן זוכים בכל התארים. לא הצלחנו, צריך להתמודד גם עם זה. יש דברים שצריך לשפר, זה הכדורגל, ממשיכים קדימה".


כשנשאל אם לא בשלו התנאים שהוא ושאר הוותיקים יתפסו מנהיגות בעיתוי הנוכחי, הוא אמר תוך נסיון לשכנע את עצמו שהדברים טרם יצאו מכלל שליטה: "חבר'ה, יש אכזבה. יש פה שחקנים מנוסים, שהוכיחו את עצמם בשנים האחרונות. אנחנו קבוצה טובה. יש מאמן טוב, עם יד על הדופק". צדק התחמק ממתן תשובה לגבי יכולתו. "אני לא מעוניין לדבר על היכולת המקצועית שלי, יש מאמן שמכוון אותי ומסביר לי".



הפסידו שני תארים במשחק אחד. שחקני הפועל באר שבע (דני מרון)


בתוך כך, נמשכים המאמצים להכשיר את הבלם חאתם עבד אלחמיד שמתאושש מפגיעה בשרירי הבטן. חזרה אפשרית של אלחמיד לכשירות מלאה תגביר את התחרות על עמדת הבלם שישחק לצדו של לואי טאהא בגומלין מול דינמו זאגרב ביום שלישי הקרוב. "מה תהיה תוצאה טובה בגומלין? שננצח", אמר צדק.


"חשוב שנכבד את המעמד ונעשה הכול כדי לנצח את המשחק מול זאגרב", אמר המאמן ברק בכר. "נוכיח שקורצנו מחומר אחר". חומר השחקנים שעומד לרשות הצוות המקצועי משתנה ללא הרף. הבלם עמית ביטון הושאל בסוף השבוע למ.ס. אשדוד, וייתכן שגם וובה בראון ועמראן אלקרינאווי ילכו בעקבותיו. החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט קיבל איתותים שלא יעמדו בדרכו אם יבקש לעזוב, ואתמול הוא אף לא זומן לסגל. "הכול מקצועי", אמרו במועדון. השוער גיא חיימוב קיבל אישור לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות, ונציגיו בוחנים עבורו אופציות בארץ ובחו"ל.


בעוד הפועל באר שבע מלקקת את פצעיה בעקבות אובדן התואר הראשון וההדחה מגביע הטוטו, נחתה עליה מכה נוספת: דור אלו נפגע בברכו במהלך האימון, ומבדיקה ראשונית התעורר חשש לקרע ברצועה הצולבת. עם זאת בצוות הרפואי מתזמנים את חזרתו ההדרגתית לפעילות לתחילת הליגה בעוד כחודש.


 

פציעתו של מגן הרכש שהגיע ממכבי פ"ת מצטרפת לפציעתו של מרואן קבהא שלא שותף אמש בהפסד להפועל חיפה באלוף האלופים. למכת הצולבות שותפים הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור שהוקפא עד למועד החלמתו מהניתוח לשחזור הרצועה הצולבת ומיכאל אוחנה שעבר שיקום ממושך בלונדון. לקראת הגומלין מול דינאמו זגרב ביום שלישי שוררת בקבוצה אווירה קשה, והשחקנים מבינים שרק ניצחון על האלופה הקרואטית יבלום את ההידרדרות.




מאמצים להכשירו לפתיחת הליגה. דור אלו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי