דראפיץ': "היינו שחצנים". סבע: "אני נשארתי כאן בשביל להנהיג"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אודי ציטיאט

אחרי ה-5:0 במחזור הפתיחה מול הפועל חיפה, מכבי נתניה רוצה להתאושש מול סכנין (שבת ב-20:00, ישיר בספורט3). המאמן הודה: "חשבנו שאף אחד לא יכול לגעת בנו". הקפטן: "ערן עזב ועכשיו אני צריך להיות בפרונט"

(גודל טקסט)

לאחר ההפסד הצורם 5:0 בסמי עופר מול הפועל במחזור פתיחת העונה של ליגת העל, מכבי נתניה תנסה להתאושש ביום שבת (20:00 בספורט3) שתארח את בני סכנין. הבוקר ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המפגש בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ' והקפטן דיא סבע.

"דיברנו הרבה על כל מה שעבר עלינו והתחלנו ללכת אחורה כדי לראות איפה טעינו", פתח דראפיץ' את דבריו. "אני רואה פה שחקנים שרוצים את טובת הקבוצה, הייתה לנו קומדיה של טעויות בגולים שקיבלנו וביטחון שקצת ירד. זה קרה ואי אפשר ללכת אחורה ולהגיד יהיה יותר טוב. צריך לראות איך עושים את זה. נחכה לניצחון הראשון להיכנס לליגה כמו שצריך".

היכולת: "אי אפשר לדעת. לא הגענו להרבה מצבים, אנחנו יכולים להאשים את ההגנה אבל גם להסתכל על החלק ההתקפי. היינו קצת שאננים ואולי גם שחצנים. שנתיים אנחנו רואים רק דברים טובים וחשבנו שאי אפשר לגעת בנו. שאף אחד לא יכול לגעת בנו והכל בסדר. זה אותם שחקנים שרצינו בקיץ ואותה הקבוצה של השנתיים האחרונות. אם הייתי צריך, הייתי בוחר את אותה הקבוצה. יש פה חומר אנושי ומקצועי טוב. אני לוקח אחריות על עצמנו כי גם שיניתי כמה דברים טקטים. אם אני אשתפר הקבוצה גם תשתפר".

הלחץ המנטלי: "הכל יכול להיות. אפשר לבוא ולהגיד שזה מנטלי, אבל אמרתי לשחקנים שאני לא רוצה לחשוב על תוצאה אלא גם על משחק טוב. הקהל שלנו עודד גם שהפסדנו 4:1 מול ביתר ו-3:0 מול מכבי עם שחקן פחות. הקהל רוצה קבוצה שמחה ורצה גם אם היא מפסידה. אני לא רוצה שהשחקנים יחשבו על ניצחון או הפסד, אלא שיתנו הכל, שיהיו חכמים וילחצו. שישחקו כמו שנתניה צריכה לשחק. כמו שנראינו מול הפועל חיפה, קיבלנו בוז וזה בגלל יכולת לא טובה. אם נעשה זאת התוצאות יגיעו השבוע או בשבוע הבא".


"הקהל רוצה קבוצה שמחה" (אודי ציטיאט)

הציפיות הגבוהות מהקבוצה: "זה רק משחק אחד. גם ליברפול הפסידו 5:0 למנצסטר סיטי בתחילת העונה שעברה, אבל בהמשך עשו עונה פנטסטית והגיעו לגמר הצ'מפיונס. אותם שחקנים הוכיחו שהם יודעים לשחק. אולי הסאגות של איפה יהיה דיא, ניקו וכו' לא תרמו לנו. קיבלנו סטירה ולפעמים היא טובה, את זה נדע עוד כמה שבועות. יש פה שחקנים רעבים שרוצים להצליח".

על סכנין: "אמרתי גם בשבוע שעבר שיש קבוצות כמו סכנין, מכבי פ"ת והפועל תל אביב שהתחזקו ורוצות להיות בפלייאוף העליון. סכנין התחזקה בצורה בלתי רגילה הקיץ, השאירה את כל הסגל כמעט. מול רעננה במחצית השנייה הם היו מסוכנים וגם כאן בגביע הטוטו לא ניצחנו ובשנה שעברה היו לנו בעיות איתם. צריך להיות משחק פתוח וטוב וזה מה שאני רוצה, בלי קשר לתוצאה".

זימון השחקנים לסגל הנבחרת: "לקחו אותם לנבחרת ישראל בגלל שנה שעברה (צוחק). זו גאווה גדולה ויש המשכיות, מקווה שהם ישחקו. דיא הוא אקס פקטור של קבוצות והוא יכול להיות גם של הנבחרת. יש לו את היכולות ויש לו גם עוד עבודה להנהיג את נתניה. הוא מנהיג שקט שלא מדבר הרבה, אבל שהוא מדבר הוא יודע מה להגיד. יש ציפיות וכמו שהוא היה שחקן טוב, הוא גם צריך להנהיג. אחרי סכנין אתן לו חופש שבוע כדי שינהיג את הנבחרת".

דיא סבע התייצב לצד מאמנו וסיפר: "נשארתי פה בשביל להנהיג. בשנים האחרונות ערן היה מנהיג ואחד השחקנים הכי הטובים בארץ שלקח את זה על עצמו. עכשיו אני צריך להיות בפרונט ואין לי בעיה עם זה. אם לא הייתי רוצה, לא הייתי נשאר. אני יודע שאני מסוגל לעשות את זה ואתם תראו את זה כבר ביום שבת".


"נשארתי בשביל להנהיג". דיא סבע (דני מרון)

הציפיות בנבחרת: "שיש ציפיות זה סימן טוב, וזה אומר שהעבודה שעשית בסופו של דבר מביאה תוצאות. יש תחרות גדולה בנבחרת ואבוא לעבוד קשה כמו בנתניה וכל הזדמנות שתהיה לי, אתן בה את המקסימום".

החלטתו להישאר: "זה לא סוד שהיו לי הצעות ותמיד אמרתי שההצעות היו טובות לשני הצדדים. התייעצתי עם כל העולם אפשר להגיד והרגשתי שהדבר הנכון בשבילי זה להישאר".

גם דראפיץ התייחס להחלטתו של סבע להישאר: "לפעמים לוקחים החלטות שאף אחד לא יכול להבין. גם שאתה בא למשחק אתה משנה החלטות טקטיות. אני שמח שהוא לקח את ההחלטה הזאת ואמרתי לדיא שגם הזאר מצ'לסי היה צריך לקחת החלטות בקיץ והוא הגיע לפתיחת העונה ונראה הכי טוב שיש. הוא צריך לתת עונה יותר טובה מהעונה שעברה והוא שחקן טוב. אני מקווה בשבילו שהוא ינהיג אותנו ואת הנבחרת ובשנה הבאה או בינואר יהיו לו הצעות אפילו יותר טובות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי