הבעיה האמיתית של באר שבע נמצאת עמוק בחדר ההלבשה שלה

ברק בכר
ברק בכר | ערן לוף

כולם מדברים על מסע הרכש של הפועל ב"ש, אבל מה שיותר מעניין הוא מסע השיחרורים. יש העברות שבוצעו באופן לא מכובד, אבל המשוחררים לא השמיעו ציוץ. למה? שרון ניסים מנתח

(גודל טקסט)

אחרי מסע הרכש שכנראה עדיין לא הסתיים , עדיין לא נראית שום בשורה מכיוונה של הפועל באר שבע, אלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות. להיפך. כרגע נראה שהבעיות המקצועיות של ב"ש על המגרש הן רק הקצה של בעייה עמוקה יותר, שנמצאת עמוק בחדר ההלבשה. 

כולם מדברים על מסע הרכש אבל מה שיותר מעניין הוא מסע השיחרורים. לא לחינם באר שבע משחררת שחקנים ובוחרת שחקנים אחרים במשורה, ויש כנראה סיבות לכך, חלקן מקצועיות מצורך אמיתי לדלל את הסגל לנוכח ההדחה מאירופה, חלקן כלכליות כדי להימנע מתסבוכת עם אופ"א בעניין הפיירפלי הפיננסי. ככל הנראה, יש סיבות נוספות.

במבט מהצד, יש העברות שבוצעו באופן לא מכובד  ולמרות לא שמענו ציוץ או תגובה מאותם שחקנים ששוחררו. האם זה מקרי ? לא בטוח.
בגזרת הרכש, עם הצטרפותו הצפוייה של סבע ב"ש תהפוך למסוכנת יותר בהתקפה, אבל היא עדיין מאוד לא רגועה. למה? כי היא עדיין לוקה מאוד במשחק ההגנה שלה, מהחלוצים עד לשוער.

מכת הפציעות בהגנה לא מרפה ובכר מתקשה למצוא רבעייה יציבה. באר שבע ממשיכה לספוג בכל משחק, מה שמקשה עליה מאוד גם במשחק ההתקפה.
במחזור הבא בכר כבר יקבל את רוב שחקני ההגנה שלו – טאהה ,אל חמיד, וצדק יאבקו על שני מקומות במרכז ההגנה, קורהוט יהיה זמין לפתוח בהרכב. שחקני ההגנה שאמורים להוביל את הקבוצה, יוכלו סוף סוף ליצור חיבור בניהם ואולי אף לסיים ללא ספיגת שער. לגבי סטו כל מילה מיותרת, ההופעה שלו מדברת בעד עצמה ובינואר הוא כבר ישוחרר לטובת שחקן זר אחר.


הלא מחוברים. שחקני הפועל באר שבע (לירון מולדובן) 

המפגש במחזור הבא, מול בני יהודה, יהיה משמעותי. על אף שאנחנו רק במחזור הרביעי, האלופה (למי ששכח) לא תוכל להרשות לעצמה איבוד נקודות נוסף, בטח שלא בבית. אבל, אם יש טקטיקן שיוכל למרר לב"ש את החיים במערך מגננתי מתסכל, קוראים לו יוסי אבוקסיס. זו לא תהיה משימה פשוטה, גם עם דיא סבע בהרכב.

והכי חשוב: אחרי שתסתיים מהומת החלון, וכל שחקני הרכש ינחתו במקומם, ברק בכר יהיה חייב לחבר את אוסף השחקנים המוכשר לקבוצה. זו המשימה הכי קשה מבחינת ב"ש העונה, והיא תתחיל כבר ביום שני בערב, עם סיום מועד העברות.


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי