גיליון הציונים של כל קבוצות ליגת העל בחלון ההעברות: מ"טוב מאוד" עד "נכשל"

איתי שכטר
איתי שכטר | מכבי תל אביב

לא רק הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים - תומר חבז מסכם קיץ רווי שינויים בסגלי 14 קבוצות הליגה הבכירה בישראל, בוחר קבוצה מפתיעה כאלופת החלון ומעריך מי הקבוצה שנפגעה יותר מכולן

(גודל טקסט)

זהו, חלון העברות נוסף מאחורינו וסגלי קבוצות ליגת העל לפחות עד חודש ינואר הושלמו, למעט מספר עסקאות שעוד עשויות להתבצע. כידוע, שחקנים חופשיים, שאינם תחת חוזה, יכולים לחתום היכן שיחפצו גם בחודשים הבאים, אבל אחרי קיץ סוער ספק עד כמה "וולקאמים" עוד נקבל.

הפועל באר שבע השקיעה כארבעה מיליון יורו רק ברכישות נייג'ל האסלביינק ודיא סבע. בית"ר ירושלים נהנתה מהמהפכה בשורות האלופה והשיבה את דן איינבינדר לצד שמואל שיימן ודודו גורש. מכבי חיפה נפטרה ברגע האחרון מקאיו שעבר להפועל תל אביב, כדי לצרף את סיידובה סומא. מכבי תל אביב הייתה רגועה בימים האחרונים, אבל במהלך הקיץ פתחה את מסע הרכש עם איתי שכטר וסיימה אותו בהחזרת אופיר דוידזאדה. 

הפועל באר שבע
הגיעו: דיא סבע (מכבי נתניה), אריק סאבו (בית"ר ירושלים), אוהד לויטה (מכבי חיפה), נייג'ל האסלביינק (עירוני קריית שמונה), אריאל הרוש (אנורתוזיס פמגוסטה), חן עזרא (בית"ר ירושלים), שמואל שיימן (הפועל חיפה – שוחרר), יאניס אנסטיס (א.א.ק אתונה-שוחרר), ז'וליאן סטו (נאנסי), עדן בן בסט (הפועל חיפה).


עזבו:
אליניב ברדה (פרש), גיא מלמד, טוני וואקמה, דן איינבינדר, דודו גורש, שמואל שיימן, יאניס אנסטיס, תומאש פקהרט, גיא חיימוב, מוחמד גאדיר, עמראן אלקרינאווי, וובה בראון, איסק קואנקה, ואדים מנזון, מהראן ראדי, איתמר שבירו, גל נבון.

סיכום החלון: מספיק להסתפק ברשימת הבאים והעוזבים של הפועל ב"ש העונה, כדי להבין איזו טלטלה עברה האלופה בקיץ. עד לפני חודש, או ליתר דיוק לפני ההדחה מאירופה, בבירת הנגב בנו סגל על בסיס הקיים, אך ככל שהתקדם חלון ההעברות וניכרה היכולת החלשה של תחילת העונה, הבינו בבירת הנגב שלאחר שלוש אליפויות רק מהפכה תגרום לעסק להמשיך לנוע לצמרת הגבוהה.

הבעלים, אלונה ברקת, לא בחלה באמצעים והנחיתה תוך שבוע וחצי בעסקאות ענק את דיא סבע ונייג'ל האסלביינק, שניים מהיותר מבוקשים בליגה. אנשי האלופה ובייחוד הבעלים ספגו ביקורות רבות על המהפכה שנעשתה והקשר עם בית"ר ירושלים, אך ניתן להבין דבר אחד מכל מה שעבר על הקבוצה בחלון ההעברות לקראת סגירתו: בב"ש ראו את היכולת של מכבי ת"א בתחילת עונה והחליטו לקחת את האליפות העונה בכל מחיר, כדי לחזור לליגת האלופות בעונה הבאה, גם אם זה אומר להשקיע סכומי עתק. מבחינה מקצועית, לאחר כמה שנים בה נשענה על טוני וואקמה, עתה ייאלצו להתמודד בב"ש עם מציאות חדשה.

ציון: כמעט טוב מאוד


דיא סבע. הרכש היקר בתולדות המועדון (הפועל באר שבע)

מכבי תל אביב
הגיעו: אופיר דוידזאזה (גנט), מאור קנדיל (בני יהודה), צ'יקו אופואדו (אסקישהירספור), אנריק סבוריט (אתלטיק בילבאו), ז'איר אמדור (הואסקה), איתי שכטר (בית"ר ירושלים), דן גלזר (חזר מהשאלה במכבי נתניה), רוסלן ברסקי (חזר מהשאלה מהפועל חיפה), שחר פיבן (חזר מהשאלה ממ.ס אשדוד), מתן חוזז ויונתן כהן (חזרו מהשאלות מבני יהודה).

עזבו: ברק יצחקי ודניאל ליפשיץ (פרשו), טל בן חיים, ז'אן סילבן באבין, חוסה רודריגס, ניק בלקמן, גידי קאניוק, וידאר קיארטנסון, יובל שפונגין, מקס גרצ'קין, תומאש פרינס, מאוויס צ'יבוטה, אור דסה, סוהיל ארמלי, דור ג'אן, שגיב יחזקאל, מתן בלטקסה, שון גולדברג, אליאל פרץ ותומאס פרינס.


סיכום החלון:
במכבי תל אביב היו צריכים להתרגל בקיץ הזה למציאות שונה. לאחר שנים בהן ג'ורדי קרויף, האיש הכול יכול, ניהל את מדיניות הרכש תחת תקציב כמעט בלתי מוגבל, העונה שתי משוואות עמדו בדרך: ג'ורדי איננו והשנייה ואפילו הקריטית יותר, חוקי הפייר פליי הפיננסי, שהגבילו את הצהובים מלרכוש שחקנים.

לפיכך, במכבי עברו קיץ יחסית שקט, כשהבשורה הגדולה העונה צפויה להגיע בעיקר מכיוון הישראלים. לאחר שנים רבות שבהן התחבטו מושאלי מכבי אם לבקש לעזוב או לנסות להילחם על מקומם, המציאות החדשה הביאה אותם עם תחילת העונה למרכז הבמה. דן גלזר, רוסלן ברסקי ושחר פיבן כבר קיבלו את הצ'אנס מהמאמן ולדימיר איביץ' – ולא איכזבו. אליהם הצטרפו דור פרץ ודור מיכה ה"וותיקים". איתי שכטר הובא מבית"ר ירושלים על תקן הישראלי הבכיר וגם מאור קנדיל הגיע, כהכנה לימים שאחרי אלי דסה. אצל הצהובים מאמינים שהשנה ההתמקדות היא פחות להביא מבחוץ ויותר להתמקד במחלקת הנוער. אם התוצאות יגיעו בהמשך וצומח לנו דור זהב צהוב וחדש? את זה נדע בהמשך.

ציון: טוב



ברסקי, שכטר ומיכה. ישראלי בכיר שהגיע בחינם ושחקני בית (אודי ציטיאט)

בית"ר ירושלים
באו: עוז ראלי (הפועל אשקלון), דן איינבינדר (הפועל ב"ש), דודו גורש (הפועל ב"ש), שמואל שיימן (הפועל ב"ש), לירוי צעירי (מכבי פ"ת), ערן לוי (מכבי נתניה), אפונסו טיירה (עירוני ק"ש), טל בן חיים (מכבי ת"א), מאור בוזגלו (מכבי חיפה), קרלוס קוויאר (עירוני ק"ש-שוחרר), איתמר ניצן (עירוני ק"ש), אור אינברום (מ.ס אשדוד), מתן פלג (עירוני ראשל"צ), דין אקפי (בית"ר ת"א רמלה), טמיר ללו (חזר מהשאלה מבית"ר כפ"ס), אור זהבי (הפועל ירושלים).

עזבו: אריק סאבו, קרלוס קוויאר, איתי שכטר, קלאודמיר פריירה, חן עזרא, בוריס קליימן, מרסל הייסטר, שון גולדברג, עופר ורטה, חן דילמוני, דויד בויסן וסתיו שושן.


סיכום החלון:
ניתן לחלק את חלון ההעברות המטורף הזה של בית"ר ירושלים לשניים: לפני הגעתו של משה חוגג ולאחריה. עד הגעתו של הבעלים החדש הוחתמו בבית"ר שבעה שחקנים חדשים, חלקם בינוניים, ונראה היה שהקבוצה הולכת לכיוון לא טוב. מרגע שהגיע משה חוגג, הבעלים החדש, הוא החליט להשלים את הפערים וצירף לא פחות מתשעה שחקנים לסגל, לא מעט בזכות קשריו הטובים עם אלונה ברקת והפועל ב"ש.

קשה לדעת עוד מה יהיה בעתיד בבית"ר. על פניו, שחקנים כמו ערן לוי ומאור בוזגלו מזוהים כבכירים בכדורגל הישראלי, אך החשש הוא מקרבות אגו בחדר ההלבשה, מקבוצה לא מאוזנת. אין ספק שחוגג הכניס את היד לכיס ובנה קבוצה, שלפחות על הנייר אמורה להיות בפלייאוף העליון. הבעיה היא העיתוי בו הגיעו השחקנים וחוסר באיזון. בית"ר איבדה העונה לפחות חמישה שחקנים, שפתחו בהרכב ברוב המשחקים אשתקד ותסמין שכזה, בתוספת בעלים חדש, עלולים לגרום לעסק שיבושים רבים. 


ציון:
בינוני


לוי, בן חיים, טיירה ובוזגלו מוצגים. קיץ שהתחלק לשניים (דני מרון)

הפועל חיפה
באו: בן אז'ובל (הפועל חיפה), שון גולדברג (מכבי ת"א), אלמוג בוזגלו (בני יהודה), תנאסיס פפאזוגלו (קורטרייק), רועי שוקרני (הפועל רעננה), אלי אלבז (אפולון), חן דילמוני (בית"ר ירושלים), נס זמיר (הפועל פ"ת), גיא חדידה (בית"ר ת"א רמלה), גיא משפתי (הפועל מרמורק).
עזבו: עדן בן בסט, עידן גולן, אלון תורג'מן, סער פדידה, רותם פדידה, הישאם כיוואן, ענר שכטר, יוסיפ איבנציץ', רוסלן ברסקי ושמואל שיימן.


סיכום החלון:
המאבק הגדול ביותר של יואב כץ וניר קלינגר בקיץ היה להשאיר את גיבורי העונה שעברה, אלו שסיפקו עונה היסטורית והביאו למועדון את גביע המדינה, אך כבר בחודש ינואר, עם עזיבתו של חנן ממן, ראו בקבוצה איזו משימה קשה מוטלת עליהם. לממ, הצטרפו בקיץ אלון תורג'מן, עדן בן בסט, שמואל שיימן ורוסלן ברסקי, אך בכרמל מצאו תחליפים הולמים, או יותר נכון, עוד שחקנים אשר מחפשים קבוצה בה יוכלו לפרוץ. גולדברג הובא כמחליפו של שיימן, אז'ובל, פפאזוגלו ואלבז כמחליפים של תורג'מן ובן בסט ומנס זמיר מצפים לעשות סוף סוף את הפריצה המיוחלת. גם הזרים הבכירים גינסארי, שטקוס ותמאש נשארו.


ציון:
כמעט טוב


נס זמיר. בכרמל מצפים לשנת הפריצה (דני מרון)

מכבי נתניה
באו: גיא מלמד (הפועל ב"ש), סתיו פיניש (בני יהודה), מוטי ברשצקי (הפועל ת"א), יניב בריק (מכבי פ"ת), דולב אזולאי (נצרת עילית), פאטוס בצ'יראיי (מכלן), דודי טוויטו (הפועל עפולה), ג'ונתן בורנשטיין (קרטרו), שובל גוזלן (עירוני ק"ש), מוחמד זבידאת (בני סכנין), גבי קניקובסקי (הפועל עכו) ואיילון ירושלמי (חזר מהשאלה בהפועל חדרה).

עזבו: ברק בדש (פרש), ערן לוי, דיא סבע, חגי גולדנברג, גיא גרוס, קובי מור, בן צעירי, דן גלזר, דין מיימוני, רמזי ספורי, ג'ייק רוז'נסקי ואלחסן קייטה.

סיכום החלון: מכבי נתניה עברה הקיץ אולי את הקיץ הכי סוער מבין קבוצות ליגת העל. ככה זה כששניים מהכוכבים הגדולים בליגה עוזבים אותך. כדי להמחיש כמה היה חשוב ערן לוי למכבי נתניה, ניתן להסתכל על המערך ששונה בקבוצה וכל זאת בשל עזיבתו של שחקן אחד. תוסיפו את עזיבתו של סבע, שהתבצעה ביום האחרון של החלון ולא הותירה לנתניה אפשרויות רבות לחיזוק ותקבלו קבוצה שמתחילה כמעט מאפס. קשה יהיה בעיר היהלומים לשחזר את העונה שעברה, על אחת כמה וכמה בלי השניים האלה. במקום זאת, בנתניה ממשיכים במסורת לצרף שחקנים רעבים שמחכים לשנת הפריצה שלהם ומצפים שגבי קניקובסקי יהיה הפנים של המועדון בשנים הקרובות ושגם שובלן גוזלן יחווה את הפריצה המיוחלת. גיא מלמד הגיע על תקן החלוץ המוביל ובקבוצה מבקשים לשים לב גם לבלם הצעיר דולב אזולאי, שמסומן כבלם בעל פוטנציאל עתידי.

ציון: טעון שיפור


דולב אזולאי. כדאי לשים לב לבלם שהגיע מנצרת עילית (דני מרון)

בני יהודה
באו: קרלוס קוויאר (עירוני ק"ש), מתן בלטקסה (הפועל עכו), דולב חזיזה (חזר מהשאלה בהפועל ר"ג), שגיב יחזקאל (עירוני ק"ש), סוהיל ארמלי (בית"ר תל אביב רמלה), שון מלכה (הפועל אשקלון), שי מזור (הפועל כפר שלם), דניאל פלשר (מכבי הרצליה), יהונתן שאבי (הפועל כפר שלם) ודור ג'אן (מ.ס אשדוד).


עזבו:
אלמוג בוזגלו, נריוס ולאסקיס, מאור קנדיל, איאד חבשי, אלי בלילתי, אליאל פרץ, רועי גורדנה, מתן חוזז, יונתן כהן, פז בן ארי, אנטוניו מרשיץ', סתיו פיניש, דובב גבאי ואסף רז.

סיכום החלון: בני יהודה היא אולי הקבוצה שנפגעה הכי הרבה מחלון ההעברות האחרון. מספיק להסתכל על רשימת העוזבים כדי לראות שלפחות שישה היו שחקני הרכב, תוסיפו לכך את ההכנות המאוחרות לעונה בשל חקירתו של הבעלים ברק אברמוב ואילולא הטרייד שקיימה עם מכבי ת"א, הקבוצה כמעט ולא התחזקה. בעיות תקציביות? לא נראה כך. לכן, לא ברור מה גרם לאחת ההפתעות הטובות אשתקד לא למצוא תחליפים לשחקנים שעזבו, אך בקבוצה שוב יבנו על "ההברקות" של אבוקסיס מהעונה שעברה, דוגמת יובל אשכנזי. בקבוצה אולי מקווים שגם השנה המאמן יצליח להוציא מהסגל המיטב ולגדל כוכבים. על-פניו, נראה שזה לא המצב.


ציון:
נכשל


שועה וחזיזה. הצעירים שמקווים בבני יהודה שאבוקסיס יהפוך לכוכבים (עדי אבישי)

עירוני קריית שמונה
באו: דגיוגאס ברטקוס (ז'לגיריס), ואלון אחמדי (מאריבור), וובה בראון (הפועל ב"ש), חורחה מורסיו (עירוני ק"ש), לוי גרסיה (אקסלסיור), גד עמוס (מכבי אחי נצרת), יובל שפונגין (מכבי ת"א), לוקאס דיאס (בוהמיינס פראג), חגי גולדנברג (מכבי נתניה), יואל אבוחצירה (הפועל הרצליה), שמעון אבוחצירה (הפועל רעננה), אורי מגבו (מכבי פ"ת), אלון בוזורגי (רובי שפירא) ונירן רוטשטיין (עירוני טבריה).

עזבו: אפונסו טיירה, מעדי זוהבי, נייג'ל האסלביינק, קרלוס קוויאר, איתמר ניצן, סאן מנחם, שובל גוזלן, אמיר נאסר, מילוש ראדיובוביץ', דידייה ברוסו, שון וייסמן ושגיב יחזקאל.


סיכום החלון:
אחת הקבוצות הכי לא צפויות שיש בליגה מבחינת מצבת השחקנים. תחילה דובר על המשכיות, בפועל נעשתה מהפכה בסגל על ידי צירוף עשרה שחקנים חדשים והחלון הסתיים במכירתו של נייג'ל האסלביינק. זה הסוף? עדיין לא. איזי שרצקי הבין שהקבוצה נחלשה משמעותית והחליט להכניס את היד לכיס וצירף שני שחקנים חדשים. מבלי להתייחס אם המחליפים של ההולנדי ראויים או לא (לוי גארסיה מסומן כאחד כזה וקמצוץ מיכולותיו ראינו בשער מול נתניה), צריך להתייחס לכך שבעיר הצפונית ביותר בליגת העל, השליפות נעשות מהמותן. עם מהפכה שכזאת כל עונה, טוב ככל שיהיו השחקנים שיגיעו, החיבור לא יקרה מעצמו במהרה. טוב יהיה אם יפנימו כמו במכבי חיפה: לא כל מהפכה היא טובה, בטח לא אם מעורבים בה הולנדים.


ציון:
טוב


האלסביינק. הכוכב עזב, שרצקי הנחית שני זרים בדקה ה-90 (מאור אלקסלסי)

מכבי פתח תקווה
באו: חביב חביבו (קאטר SC), גידי קאניוק (פחטאקור טשקאנט), פאדי זידאן (עירוני רמה"ש), גל שיש (הפועל עכו), דידייה ברוסו (עירוני ק"ש), לירן רוטמן (חזר מהשאלה בהפועל ר"ג), דניאל כהן (הפועל פ"ת-שוחרר).


עזבו:
דניאל בוסי, עומרי לוזון, לירוי צעירי, יניב בריק, גרגורי טאדה, רישאר סומא, סוטיריס ניניס, אורי מגבו, אליבלטו.

סיכום החלון: במכבי פתח תקווה, בדומה למכבי חיפה אליה נגיע בהמשך, לא מאמינים במהפכות ועל כן מדובר באחת הקבוצות עם השינויים המינוריים ביותר בסגל, בטח מבחינת צירוף שחקנים מרכזיים. גידי קאניוק וחביב חביבו הם שחקני הרכש המרכזיים שאמורים לתת את המחץ ההתקפי לאלישע לוי, אך כאמור, בפ"ת מעדיפים להתרכז במי שנשאר ולא במי שהגיע. עתידו של יוסי בניון העסיק את ראשי המועדון בסוף חלון העברות, אך לבסוף הקשר הוותיק נשאר וחסך לראשי המועדון כאב ראש וצירוף שחקנים חדשים. גם מנור סולומון, שהיה מבוקש במספר קבוצות ברחבי אירופה, נשאר וכך במלאבס יכולים להיות מאוד מרוצים לפחות מהישארות שחקני המפתח.


ציון:
כמעט טוב


סולומון ובניון. הכוכבים נשארו, וזה בעיקר מה שהיה חשוב בפ"ת (עדי אבישי)

הפועל רעננה
באו:
מירקו אורמוש (הפועל אשקלון), קייס גאנם (עירוני רמה"ש), טל איילה (הפועל אשקלון), עומר ורד (הפועל פ"ת), דין מיימוני (מכבי נתניה), אור דסה (מכבי ת"א), ניב אנטמן (עירוני נשר), יניב מזרחי (קריית גת-שוחרר), באסל טהא (כפר קנא-שוחרר), עידן גמליאל (בקעת הירדן-שוחרר).


עזבו:
שמעון אבוחצירה, שלומי ארבייטמן, מוחמד כליבאת, מוחמד עלי קמארה, רועי זיקרי, גיירמו ויסקארה, אלי בבייב, עמית כהן, רועי שוקרני, גיא ליפקה, תומר סוויסה, עמנואל מאיוקה, טל אדלר.


סיכום החלון:
אולי הקבוצה הכי אנמית בחלון. מצד אחד לא הגיע אף כוכב גדול, אך מצד שני, למרות עזיבתם של עלי קמארה, רועי זיקרי ואחרים, רעננה הוכיחה שהיא קבוצה בצלמו של מאמן. רעננה תמשיך להתבסס על ההגנה בראשותם של עדי נמני ובן והבה כששחקנים מנוסים כמו עומר ורד ומירקו אורמוש הגיעו. יש לשים לב לקייס גאנם, שכבש כבש שער בכורה בליגת העל ובמועדון מספרים על אחד שעשוי להיות מועמד לתואר תגלית העונה.

ציון: עובר


רכש צנוע לקבוצה אולי הכי אנמית בחלון האחרון (אודי ציטיאט)


מכבי חיפה
באו: סיידובה סומא (פרטיזן בלגרד), מיכיל קראמר (ספרטה רוטרדם), ג'ורג' מנדג'ק (ספרטה פראג), גיא חיימוב (הפועל ב"ש), עופרי ארד (חזר מהשאלה בהפועל ר"ג), עאיד חבשי (חזר מהשאלה בבני יהודה), שון וייסמן וסאן מנחם (חזרו מהשאלות בעירוני ק"ש).

עזבו: קאיו, אוהד לויטה, מאור בוזגלו, גיורגי קוסטדינוב, קלאוס, יהב גורפינקל, יונתן לוי, עומר דמארי ועומרי בן הרוש.

סיכום החלון: אחרי שנים של מהפכות, שינויים והחלפות של צוותים מקצועיים, במכבי חיפה החליטו השנה (אולי מתוך ייאוש/אסטרטגיה) להתמקד בהחלפת השחקנים הזרים, אך מעבר לכך, אף שחקן רכש לא הובא, לפחות לא בתשלום (גיא חיימוב הגיע בחינם ואליו מצטרפים השחקנים שחזרו מהשאלות). בכרמל הבינו ככל הנראה שהמהפכות היקרות מדי שנה לא מניבות דבר ופעלו בשיטה אחרת. מכבי חיפה של השנה צנועה יותר, עם פחות שאיפות, אבל אולי עם ראייה עתידית. הזרים שהגיעו נבחרו בפינצטה ולפחות מנדג'ק עושה רושם טוב עד כה. בשורות מהחלון הזה של מכבי חיפה לא קיבלנו, ספק אם בעתיד תגיע ההצלחה מהסגל הקיים.


ציון:
עובר


מיכיל קראמר. הירוקים השקיעו בעיקר בזרים (מאור אלקסלסי)


בני סכנין

באו: מהראן ראדי (הפועל ב"ש), מוחמד גאדיר (הפועל ב"ש), קלאודמיר פריירה (בית"ר ירושלים), ג'ורג אקפביו (הפועל קטמון), קלביד דיקאמונה (פולטניאס), אמיר נסאר (עירוני ק"ש), אלבן פנישי (גרסהופרס), ישראל זגורי (חזר מהשאלה בהפועל אשקלון) ומוחמד כליבאת (חזר מהשאלה בהפועל רעננה).


עזבו:
אברהם פאס (פרש), ג'ורדן פושה, סגס תאמבי, וונדרסון, יובל אבידור, עידן שמש, אנטוניו מרשיץ', עלא אבו סלאח, עמראן אלקרינאווי, אמיר חלאיילה, מוחמד זבידאת, הילאל מוסא ומוחמד בדארנה.


סיכום החלון:
אולי ההפתעה הנעימה ביותר של חלון ההעברות הקיץ בליגת העל. הקבוצה של בני בן זקן אמנם עברה קיץ לא פשוט, כשמרבית שחקני הרכש לא עברו בבקרה בשלבים המוקדמים ולפיכך ערכה הכנה לקויה, אולם לפחות מבחינת השחקנים שצירפה נראה שבסכנין עשו שיעורי בית. ראדי, גאדיר ופריירה אלו שלושה שחקנים עם רזומה שיכולים לשחק בכל קבוצה בארץ, אך בייחוד עונים על הצרכים של סכנין. גם הבלם פנישי הגיע עם רזומה טוב מהליגה השווייצרית. פלייאוף עליון זו לא מילה גסה.


ציון:
טוב מאוד


מהראן ראדי שוב במדי סכנין. הקבוצה המוצלחת של החלון האחרון (דני מרון)

מועדון ספורט אשדוד
באו: עמראן אלקרינאווי (הפועל ב"ש), בן רייכרט (הפועל עכו), יוסיפ איבנציץ' (הפועל חיפה), רומן הבראן (אנטוורפן), פיליפ קנזביץ' (בוראץ'), דודו ביטון (הפועל עכו), דור גלילי (הפועל פ"ת), עמית ביטון (הפועל ב"ש), רן רובין (הפועל מרמורק), לאונרד אווסו (דרימס) ורועי משפתי (חזר מהשאלה בעירוני ראשל"צ).

עזבו: אוהד רבינוביץ', איגור פיליפנקה, שחר פיבן, דור ג'אן, ירדן קרישטול, וובה בראון, משה אוחיון ורועי בקל (פרשו), מאוריסיו, בלסינג אלקה, אור אינברום ועידן מקדש.


סיכום החלון:
נדמה שבאשדוד כל חלון העברות נראה אותו הדבר כמעט. מכירה אחת של שחקן בולט (הפעם מדובר בבלסינג אלקה), ניסיון לצרף מחליף צעיר בעל פוטנציאל מכירה (לאונרד אווסו) והשארתו של גדי קינדה. כך קרה גם השנה: הקבוצה של בובי מילבסקי, שחזר למועדון לאחר למעלה מעשור, שוב צפויה להיאבק בתחתית, אך תקווה לעתיד טוב יותר. הפתעות משמעותיות מחלון העברות אין, אותה גברת בשינוי אדרת.

ציון: עובר


קינדה. הקשר הפצוע טרם שיחק העונה, אך הבשורה היא שהוא נשאר (דני מרון)


הפועל תל אביב

באו: עומר דמארי (מכבי חיפה), רועי זיקרי (הפועל רעננה), רוג'ר ברנרדו (אתלטיקו מיניירו), רובי לבקוביץ' (הפועל פ"ת), עמירן שקלים (הפועל פ"ת), רז כהן (הפועל כפ"ס), אולריש מאלקה (אקנאס-שוחרר), קאיו (מכבי חיפה), עמנואל בואטנג (אדואנה סטארס), ירין פרץ (טוברוק-הושאל לחדרה), אדווינאס גירדבאיניס (גליביצה-שוחרר), עבדי פרחאת (חזר מהשאלה בעכו) ורמזי ספורי (חזר מהשאלה במכבי נתניה).


עזבו:
שחר הירש, דור חוגי, מוטי ברשצקי, דודי אלון, גיא בדש, דניאל גרץ, אביחי ידין, אור אוסטווינד, עדן הרשקוביץ', יונתן לוי, אופיר טקיאר, רז נחמיאס וישראל ראש.


סיכום החלון:
בעונת החזרה שלה לליגת העל, אף אחד לא ציפה מהפועל ת"א להשתולל בחלון ההעברות, אך שמות הזרים שהגיעו והיו מועמדים להגיע, היוו תעודת עניות למועדון. המאמן קובי רפואה נאלץ להתחנן עבור חיזוק וגם הזרים שכן הגיעו לבסוף, לא צפויים לעשות את ההבדל. ההחתמה המשמעותית ביותר, גם מבחינה מנטלית, היא של עומר דמארי ונראה שהאדומים יפלו ויקומו השנה על השחקנים הישראלים: רועי זיקרי, אחמד עאבד ואמיר עגייב.

ציון: כמעט טוב


זיקרי. מלבד דמארי, הרבה יקום וייפול גם עליו (אודי ציטיאט)

הפועל חדרה
באו: אליאל פרץ (מכבי ת"א), דובב גבאי (בני יהודה), יונתן לוי (מכבי חיפה), יהב גורפינקל (מכבי חיפה), קווין טאפוקו (אריס לימסול), פרדי פלומיין (קביאי), לוסיו (ארוקה), חסן אבו זייד (איכסל), דויד מתיאוס (ריאל מורסיה), וויסאם רבאח (עירוני ראשל"צ), מוחמד אבו פאני (הפועל ר"ג), מקס גרצ'קין (מכבי ת"א), חן ראובן (בני לוד-שוחרר), עומר חנין (הפועל פ"ת), עמית כהן (הפועל רעננה), עוז פרץ (הפועל כפ"ס), מור חוזז (נס ציונה-שוחרר), ירין פרץ (הפועל ת"א), עומרי לוזון (מכבי פ"ת-שוחרר).

עזבו: פיטר אליאס, נפתלי בלאי, דודי הלל, עמנואל אושי, אליאס זאנה, אילון ירושלמי, גיא כהן, לני אהרון, עומרי אלון, אוהד קדוסי וסמיר ביארקטרביץ'.

סיכום החלון: מכירים את זה שאתם הולכים לסופר, רואים את איזור המבצעים וכל דבר שהוא מעט טוב וזול אתם לוקחים? ככה נראה הקיץ של הפועל חדרה. מבלי לזלזל בשיקולים המקצועיים של ניסו אביטן, לאחר הקיץ שעבר על הקבוצה והקשיים הכלכליים בהבאת רכש, בחדרה צירפו כמות שחקנים ששוות ערך לשתי קבוצות בליגת העל. ההתמקדות – שחקנים אשר נפלטים מהגדולות (מכבי חיפה ומכבי ת"א) בצירוף זרים, שעד כה לפחות הותירו רושם טוב (בעיקר פרדי פלומיין). הרבה הספידו את אותם השחקנים שהגיעו, אך לפחות עד כה כולם אוכלים את הכובע. מילות פרגון מגיעות לאביטן, שבינתיים נראה כרכש הטוב ביותר של הקבוצה בשנתיים האחרונות.

ציון: כמעט טוב


פרדי פלומיין. יכול להיות "גניבת העונה" בליגת העל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי