חוגג: "המשחק מול סכנין יסמל דרך חדשה לבית"ר. אשב ביציע עם בני בן ה-6"

מוחמד אבו יונס, משה חוגג
מוחמד אבו יונס, משה חוגג | דני מרון

נשיא המדינה אירח את ראשי בית"ר ירושלים ובני סכנין למסיבת עיתונאים חגיגית, במהלכה הוכרזה רשמית חזרת קהל החוץ למגרשים במשחקים בין השתיים. "היינו צריכים למנוע את ההחלטה בעבר", אמר ריבלין

(גודל טקסט)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אירח הבוקר (ראשון) את ראשי בית"ר ירושלים ובני סכנין לצד אנשי מנהלת הליגה, לרגל ההכרזה לאפשר לקהל של שתי הקבוצות לשוב ולעודד במשחקי חוץ בין השתיים.

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: "פנייתם של ראשי בית"ר ירושלים ובני סכנין, חוגג יחד עם אבו יונס, להחזיר את הקהל האורח, ריגשה אותי מאוד. אנחנו מאמינים כי אהבה לכדורגל מחברת בין מגזרים שונים. אנו פונים לכלל אוהדי הכדורגל לכבד את אוהדי הקבוצות היריבות ולזכור שבסופו של דבר מדובר רק בספורט. המהלך נעשה עבורכם, קהל האוהדים, כפי שהתחייבו בפני ראשי הקבוצות. אני מצפה מהקהלים של בית"ר ירושלים וסכנין לכבד את הבעלים המשקיעים מכספם ומזמנם לרווחת הקבוצות. הכדורגל מהווה גשר בין פריפריה למרכז, בין יהודים וערבים, ואני מקווה שהקהל יוכיח לכולנו שההחלטה להחזיר את הקהל למגרשים הייתה החלטה נכונה".

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג: "כשקיבלתי את ההחלטה לרכוש את המועדון, הדבר שעמד לנגד עיני היה גם הכדורגל, אבל בעיקר היכולת לעשות שינוי חברתי. במועדון כל כך מפואר כמו בית"ר ירושלים ואוהדיו הרבים הבנתי שיש לי הזדמנות אמיתית. כשבחנתי אותה, מודע לכל מה שקרה, האמנתי שאפשר לעשות שינוי אמיתי והמחזורים הראשונים מראים לי ומחזקים את אמונתי שזו ההחלטה הנכונה. בעוד שעל המגרש התוצאות שלנו לא מספיק טובות, ביציעים אנחנו מנצחים בכל המשחקים. הניצחונות יגיעו גם על המגרש, אבל חשוב שגם מחוץ למגרש. התוצאות מאכזבות, אבל הקהל נשאר לתמוך, נוהג בהגינות וזה משמח אותי מאוד. המשחק מול סכנין חשוב מאוד, כי הוא זה שיסמל יותר מהכל את הדרך החדשה שלנו בבית"ר ירושלים ואני מקווה שגם הניצחון הראשון על הדשא. כמו שאני הייתי עם אבי במשחקי כדורגל, אני מקווה שכך גם טדי יהפוך למקום שיגיעו אליו משפחות. במשחק מול סכנין אשב עם בני בן השש ביציע".


משה חוגג. "הבנתי שיש לי הזדמנות אמיתית לשינוי חברתי" (דני מרון)

מוחמד אבו יונס, סכנין: "אנחנו מתרגשים מאוד ושמחים כולנו שזכינו לנשיא מדינה שקרוב לעם, לאנשים ולספורט. אני שמח מאוד שעלה הרעיון לחזור למתכונת הישנה ושדבריי נפלו על אוזן קשבת גם אצל משה חוגג וגם במנהלת. כולם התגייסו למען הצלחת הנושא. אני שמח עוד יותר שהנשיא נרתם ושמסיבת העיתונאים נערכת במשכנו. אנחנו רוצים ביום שני לנצח כמו שאמר משה, אבל עוד יותר חשוב שבסיום המשחק – ולא משנה מי תנצח – נגיע למטרה ונראה שכולנו ניצחנו. יותר חשוב שהמשטרה שלשמה התגייסנו תנצח. אנחנו מדברים על משחק כדורגל ולא מעבר לזה, לכל אדם יכולות להיות דעות, אבל אנחנו באים לכדורגל וצריך לדעת לקבל הפסדים כמו גם ניצחונות ולהמשיך הלאה. זה לא חיים או מוות. אנחנו עובדים הרבה זמן כדי ללמד את הקהל שלנו לא להיגרר לפרובוקציות, ולא רק נגד בית"ר אלא בכל המשחקים. אנחנו יודעים לארח וכמובן כשאנחנו מתארחים אנחנו רוצים לראות את אותו הדבר".


אבו יונס. "יודעים לארח ומצפים לראות את אותו הדבר" (דני מרון)

 נשיא המדינה ראובן ריבלין: "אני מברך את אנשי המנהלת, סכנין וירושלים שהגיעו לכאן. כאוהד כדורגל הדבר היחידי שחשוב זה לנצח, אבל עוד יותר חשוב בחברה זה לזכור ולדעת תמיד שניצחון הוא הדבר הכי חשוב אם הוא הושג בכבוד הדדי. אומרים שהבית נמצא במקום שבו שוכן הלב, ובשביל אוהדי כדורגל מושבעים הלב תמיד נמצא עם הקבוצה. אין מועדון בלי אוהדים ואוהדות, הם הרוח של השחקנים. לכן, ההחלטה המשותפת שקיבלתם, באמת החלטה חשובה שכן ההחלטה הקודמת הייתה של קרע בחברה הישראלית, הייתה דבר שהיינו צריכים למנוע. כדורגל במיטבי הוא ראי לעולם, עולם בו שחקנים מרקעים ואמונות שונות מסכימים ביניהם על כללים משותפים. עולם שבו כבוד ליריב שלך הוא תנאי בסיסי. עולם שבו כל אחד עושה את מה שהוא הכי טוב בו ומסייע גם לאחרים לעשות את המיטב. עולם שבו אנו חולמים לגדל ולחנך את ילדינו. לכן, ההחלטה לאפשר לקהל האורח לחזור הייתה פנייה חשובה מאין כמותה. היא מחזירה את הרוח והערכים של המשחק בחזרה לחיינו. מחכים שתוכיחו לנו שכדורגל יכול לסמל מצוינות, סובלנות ושיוויון. יש עבודה רבה, אבל אני משוכנע שתוכיחו שהאהבה לכדורגל מנצחת הכל".


ראובן ריבלין. נשיא המדינה בחר לארח את מסיבת העיתונאים (דני מרון)

עוד לפני מסיבת העיתונאים החגיגית, נצפו יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס ובעלי בית"ר ירושלים משה חוגג והיו"ר אלי אוחנה מתחבקים ומשוחחים ארוכות.


אבו יונס וחוגג מתחבקים לפני מסיבת העיתונאים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי