סבע הגיע להיפרד, דראפיץ': "עזיבתו תעשה לנו טוב"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אודי ציטיאט

החלוץ שנמכר להפועל ב"ש עבור שני מיליון יורו נפרד ממכבי נתניה והמאמן התייחס לכך במסע"ת לקראת מכבי ת"א (שבת, 20:30 בספורט4): "שקטים כי הבנו סופית שהוא עזב". וגם: שיתוף מלמד, ברשצקי ופיניש ויכולת היריבה

(גודל טקסט)

לאחר נקודה אחת משלושה משחקי ליגה, מכבי נתניה תארח בשבת את מכבי תל אביב (20:30, ישיר בספורט4), בצל עסקת דיא סבע שעזב את הקבוצה והגיע היום להיפרד מהשחקנים. הבוקר ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ' והקשר ניקו אולסק.

"מישהו סיפר לי סיפור שהוא בכה שאין לו נעליים עד שהוא ראה את האיש בלי הרגליים. אנחנו ממשיכים הלאה ושמחים במה שיש לנו", התייחס דראפיץ' לעזיבת הכוכב. "לפני שנתיים לא היה לנו שום דבר ועכשיו מכרנו את השחקן הכי טוב שלנו בשמונה מיליון שקלים. הכסף הזה נכנס למועדון ויעזור לו. יש לנו שלושה שחקנים באולימפית ושמונה מתחת לגיל 20. המועדון הזה מתנהל בצורה מקצוענית.

"בליברפול מכרו את קוטיניו לברצלונה באמצע העונה ומאבק האליפות, כשהוא היה הכי טוב בקבוצה וכולם שאלו מה יהיה", המשיך דראפיץ' והבהיר, "הכל טוב. אנחנו מועדון בריא שנכנס למקום לא נעים בתחילת העונה ועם שלושת השחקנים שהצטרפו לכל אחד יש תחרות בהרכב. עכשיו אנחנו שקטים כי אנחנו יודעים סופית שדיא לא איתנו ולדעתי זה יעשה לנו טוב. הוא נסע לבולגריה ולרוסיה ולא ידענו איפה אנחנו עומדים. רציתי שהוא יהיה פה, אבל ידעתי שזה לא אפשרי עבור שני הצדדים. אין לנו עכשיו מחנה אימונים בשביל לתרגל הכל, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות".


סבע. "עכשיו אנחנו שקטים כי הבנו סופית שהוא עזב" (דני מרון)

הסגל הקיים: "יש פה שחקנים עם חיוך, לפעמים אין תוצאות והאוהדים רואים רק את המשחק. אנחנו לא נראים הכי טוב שיש, אבל לפי האימונים אנחנו אופטימיים. דיא היה חייב להימכר גם בגלל הכסף. המועדון הזה ישקיע בנוער. יש שיר של האוהדים שמדבר על הרגעים הכי קשים וזה שיר שהוא מצוין ולא רק במילים. אני מקווה שהאוהדים יאמינו בו ובדרך שלנו".

על סבע שהגיע להיפרד: "אמרתי לו שלא ירגיש טוב במחזור השמיני (במשחק בין הקבוצות, ת.ח). דיא עבר את התהליך של נתניה. לא הייתה לו קבוצה, הוא עבר פציעה בצולבת ואחרי שנתיים הוא השחקן הכי טוב. ברשצקי לחץ לי יד ואמר לי 'שלום אני דיא' (צוחק). מלמד אמר לי שהוא רואה איך כולם התקדמו פה והוא רוצה להיות פה. אין ספק ששחקנים רוצים כן להיות פה. פעם היינו משכנעים שחקנים לבוא לפה, כמו מלמד עצמו והיום שחקנים מחכים בתור. איבדנו קצת את משחק הלחץ והאגרסיביות".


השיפור במשחק: "
עלי מוחמד בא אליי אחרי המשחק בוכה ואמר לי: 'המאמן, תעזור לי. לא הייתי טוב'. אמרתי לו שהוא לא היה טוב כי הוא ניסה לעשות דברים שבשנה שעברה הוא לא עשה. כל אחד היום רוצה לעשות מה שדיא וערן עשו לטובה. אמרתי לו שהוא צריך הפסיק לחשוב על הדברים בהם הוא היה מצויין ושהוא צריך לחזור לבסיס. יש צעירים שהתבלבלו בתפיסה ואני רק צריך לסדר להם את הראש. אנחנו רוצים לחזור למה שהביא אותנו לאן שהגענו".


עלי מוחמד מול הפועל חיפה. "אני רוצה לסדר לצעירים את הראש" (דני מרון)

על המטרות: "בשנה שעברה רצינו לשחק כדורגל אטרקטיבי ושהקהל יהיה גאה בנו וכך גם הפעם. אנחנו מסוגלים לעשות את זה, וזה אופייני לי ולשי כל השנים. אין לנו זמן לאימונים: מלמד היה חולה ואני לא יודע אם הוא יכול לפתוח בשבת. ברשצקי ופיניש לא שיחקו. אמרתי לשחקני הרכש 'לא הבאנו אתכם בשביל ניסים ונפלאות, אלא כדי שתתמודדו על ההרכב'. זה טוב שבחלק הקדמי יש לי עכשיו הרבה אופציות".

על המפגש מול מכבי ת"א: "מכבי תל אביב היא הקבוצה הכי טובה בארץ היום. אם טוב לנו או לא לפגוש אותם עכשיו, נדע בסוף המשחק. כשהייתי בבית"ר פגשתי אותם בבלומפילד ואמרתי לעצמי למה זה מגיע עכשיו, אבל ניצחנו ויצאנו לדרך מצויינת אחרי זה. אנחנו משנים שיטה והשחקנים רוצים לעשות מה שטוב לנו בשיטה שלנו. אני רוצה לבנות לה קבוצה שמשחקת שיטה מסוימת. אני לא אסגור משחק בשביל לקחת נקודות ואפגע באיכות המשחק. אני רוצה לבנות קבוצה אטרקטיבית וזה לא משנה מול מי אני משחק. כשהייתי בבית"ר היו לי שלוש נקודות אחרי ארבעה מחזורים ורצו לזרוק אותי. בסוף סיימנו במקום השלישי".


דראפיץ'. "בבית"ר רצו לזרוק אותי ובסוף סיימנו במקום השלישי" (אודי ציטיאט)


ניקו אולסק
שיהיה כשיר לשחק בשבת סיפר על התחושות בחדר ההלבשה אחרי המכירה של סבע: "זה היה בשנייה אחרונה, אבל זה לא הפתיע. הוא הוכיח שהוא השחקן הטוב בליגה וזה מגיע לו. קיבלנו משהו בתמורה ואחרים צריכים להתעלות".

על היריבה בשבת: "הם משחקים נהדר ועם הרבה ביטחון, אנחנו לא התחלנו טוב, אבל יש לנו מערכת עם כישרון. אנחנו יכולים להיות הקבוצה הטובה בליגה ואפשר לנצח כל משחק מול כל קבוצה. בכדורגל יש הרבה עליות וירידות, צריך זמן אבל אני מאמין שיהיה בסדר. יש הרבה שחקנים שיודעים לשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי