צפו בתקציר: 0:2 להפועל חדרה המפתיעה על הפועל חיפה

חסן אבו זייד
חסן אבו זייד | ערן לוף

העולה החדשה רושמת ארבעה מחזורים ללא הפסד והיא צמודה בפסגה למכבי ת"א, אחרי שלוסיו (86) ואבן זייד (90) הכניעו את מחזיקת הגביע שלא ניצחה מאז מחזור הפתיחה. שתי החמצות ענק לוורמוט, גם אלבז פספס הזדמנות פז

(גודל טקסט)

ארבעה מחזורים מאחורינו וכבר קשה לומר שמדובר במזל של עולה חדשה. הפועל חדרה חולקת את הפסגה עם מכבי תל אביב, עם שלושה ניצחונות ותיקו, אחרי שהערב (שני) הכניעה בביתה 0:2 את הפועל חיפה משערים של לוסיו בדקה ה-86 ושל חסן אבו זייד בתחילת הדקה ה-90.


קבוצתו של ניסו אביטן, שהדהימה בעונה שעברה כשסיימה כסגנית הליגה הלאומית והעפילה לליגה הבכירה לאחר 39 שנה, הדהימה גם במחזורי הפתיחה של ליגת העל את הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים ועל אף שנעצרה במחזור הקודם וסיימה בתיקו מול מכבי פ"ת, היא שבה למסלול הניצחונות ועשתה זאת על חשבון הפועל חיפה – מחזיקת גביע המדינה להזכירכם, שעדיין לא ניצחה מאז מחזור הפתיחה ולאחר ה-2:2 מול בית"ר ירושלים במחזור שעבר רושמת הפסד שני העונה.



המאמן ניסו אביטן לא תכנן לערוך שינויים ב-11 שמספקים את הסחורה מתחילת העונה, אלא שמוחמד אבו פאני חש ברע לפני ההתמודדות והוצא בסגל, כשאת מקומו תפס אליאל פרץ שהושאל ממכבי תל אביב וערך הופעת בכורה. בהפועל חיפה לעומת זאת נאלץ קלינגר לפתוח עם דור מלול כמגן שמאלי לאור חסרונו של שון גולדברג וגם גבריאל תמאש נעדר מהמפגש, לאחר שהתלונן במהלך החימום על כאבים והוצא מהסגל.



נס זמיר מתוסכל. החמצות גדולות של הפועל חיפה (ערן לוף)


במחצית הראשונה המארחת התקשתה ובמזל גדול מבחינתה לא ירדה לפיגור, אחרי שגילי ורמוט רשם שתי החמצות אדירות וגם מקסים פלקושצ'נקו יכול היה להכניע את אג'ידה ופספס את המסגרת. במחצית השנייה הגיע השינוי. הקצב נחלש וחדרה הלכה והשתלטה על המשחק ככל שנקפו הדקות. ירין פרץ נגח למשקוף וגם ניסיון של עלי חטיב נעצר אצל שטקוס, ודווקא אז הגיעה הזדמנות ענקית של הפועל חיפה – אותה פספס אלי אלבז ממטרים ספורים.


מיד לאחר אותה החמצה של אלבז יצאה לחדרה למתפרצת, פלומיין בישל נהדר ולוסיו בדקה ה-86 הקפיץ את האוהדים שהגיעו לנתניה עם שער מוצדק. ארבע דקות אחר כך הוא גם בישל לחסן אבו זייד, שקבע 0:2 וחדרה במקום השני עם 10 נקודות, בדיוק כמו מכבי תל אביב. הפועל חיפה לעומת זאת נשארת עם ארבע נקודות לאחר ארבעה מחזורים, יכולה להיות מאוכזבת ממספר החמצות רשלניות.



מלול פורץ באגף שמאל. קלינגר נאלץ לאלתר ושילם ביוקר (ערן לוף)


הרכבים
הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, דיאא לבאבידי, ירין פרץ, דויד מתיאוס, יהב גורפינקל, קווין טאפוקו, אליאל פרץ (חסן אבו זייד, 58), עלי חטיב (מקסים גרצ'קין, 82), פרדי פלומיין, סלים עמאש (דובב גבאי, 58), לוסיו.


הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ריסטו מיטרבסקי, ניסו קפילוטו, גיא משפתי, גל אראל, מקסים פלקושצ'נקו, ראדו גינסארי, נס זמיר (גיא חדידה, 73), גילי ורמוט (תנאסיס פאפאזוגלו, 60), בן אז'ובל (אלי אלבז, 60)


מהלך משחק
דקה 7: הפועל חדרה פתחה את המשחק בסערה, אבל מספר ניסיונות של לוסיו ועמאש טרם סיכנו את שערו של שטקוס.


דקה 21: החמצת ענק של גילי ורמוט. נס זמיר נשלח בכדור עומק על ידי פלקושצ'נקו, חדר לרחבה והגביה כדור מושלם לגילי ורמוט, שניסה לבעוט מהאוויר ושיחרר כדור חלש שלא איים על אג'ידה.



פספוס גדול של גילי ורמוט (ערן לוף)


דקה 25: לוסיו בעט כדור חזק מכ-25 מטרים, הכדור הלך למרכז השער ושטקוס מתח איברים והדף לקרן.


דקה 39: מקסים פלקושצ'נקו היתל בשלושה שחקני הגנה, הניף את רגל שמאל מכ-16 מטרים ושלח כדור חד שחלף סנטימטרים ליד קורת שערו של אג'ידה שכלל לא זז. מזל גדול לחדרה.



פלקושצ'נקו. הקפיץ שלושה שחקנים ובעט החוצה (ערן לוף)


דקה 45: טעות קשה של אג'ידה הייתה צריכה לעלות בשער חובה לחדרה. פלקושצ'נקו הרים משמאל, אג'ידה ניסה לקלוט את הכדור והשמיט, אלא שגילי ורמוט שכבר חלף על פני השוער נבלם על קו השער.


דקה 55: קרן של פלומיין מצד שמאל נחתה על ראשו של ירין פרץ, הכדור ננעץ במשקוף.


דקה 70: הקצב במחצית השנייה נחלש משמעותית והמשחק מתנהל ברובו במרכז השדה.


דקה 72: עלי חטיב סובב כדור לפינה ארוכה מכ-18 מטרים, שטקוס שלח יד ארוכה והדף לקרן.



חטיב נעצר אצל דור מלול. ניסיון טוב של קפטן המארחת (ערן לוף)


דקה 79: חדרה ממשיכה להיות זו שיוזמת. בעיטה חלשה של טאפוקו נהדפה לקרן, אותה תרגם מתיאוס לנגיחה מעל השער. מן העבר השני אלי אלבז ניסה להפתיע ממרחק, אג'ידה קלט בקלות.


דקה 81: מתיאוס הכשיל את גינסארי, חדידה המחליף זכה להזדמנות פז – כדור חופשי ממרחק של כ-20 מטרים, אבל בעט לידיו של שוער המארחת.


דקה 86, 0:1 להפועל חדרה!! ההתקפה החלה בהחמצה אדירה של אלי אלבז מהפועל חיפה, שממטרים ספורים בעט גבוה מעל השער, אלא שאז חדרה יצאה למתפרצת, פלומיין מצא בכדור נפלא את לוסיו והברזילאי בעט כדור חד שבעזרת הקורה חדר לרשת.



לוסיו חוגג את היתרון (ערן לוף)


דקה 90, 0:2 להפועל חדרה!! לוסיו, מי שכבש את הראשון, דהר כל הדרך אל השער, פירגן לאבו זייד והקשר לא התבלבל באחד על אחד והכפיל את היתרון רגע לפני תחילת תוספת הזמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי