דראפיץ': כשלא הגענו מוכנים לבני יהודה, חטפנו חמישייה

שי ברדה, סלובודאן דראפיץ'
שי ברדה, סלובודאן דראפיץ' | לירון מולדובן

מכבי נתניה תנסה להשיג ניצחון שני ברצף והמאמן אמר: "לא מאמין בלהוריד את השחקנים לקרקע. מלמד ובצ'יראיי מזכירים את הבלה צ'או". ורגוץ' ואברהם כשירים. בלטקסה: "לא חושב שצריך לחשוש מאף קבוצה בליגה"

(גודל טקסט)
כשהיא במצב רוח טוב ולאחר ניצחון הבכורה בשבוע שעבר בליגה 1:4 על מ.ס אשדוד, מכבי נתניה תארח מחר (שבת, 19:45, שידור ישיר בספורט3) את בני יהודה במטרה לרשום ניצחון שני רצוף ולברוח מעט מהתחתית. "הרשמנו מול אשדוד, אבל אם לא ננצח את בני יהודה בעצם לא עשינו כלום". אמרו בקבוצה. "בני יהודה באה אחרי ניצחון ופחות או יותר זו קבוצה שאמורה להיות ברמה שלנו".


הבשורה הטובה מגיעה מכיוונו של הבלם הקרואטי ברנקו ורגוץ', אשר חזר השבוע לאימונים מלאים והתאושש לחלוטין מהקרע הקטן בשריר הירך האחורי. למעשה, למרות הציפייה כי ורגוץ' יחזור רק לאחר פגרת הנבחרות, הבלם הבהיר כי הוא מרגיש כשיר לשחק. בכל מקרה, צוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה עדיין לא החליטו אם להכלילו בסגל ודודי תירם שרשם משחק טוב בשבוע שעבר צפוי לקבל את הקרדיט במרכז ההגנה לצידו של טים הויבך, גם אם הקרואטי יהיה בסגל.


בשורה טובה נוספת מגיעה מכיוונו של הקשר אביב אברהם, שעבר מבחן כשירות לפני המשחק באשדוד זכר לפציעה ממנה הוא סובל ואף ערך אימון חלקי ביום רביעי, התאמן אמש באופן מלא וצפוי לשמור על מקומו בהרכב הפותח. בנתניה לא תירגלו את ההרכב הפותח וצפויים לעשות זאת היום, אך ההערכות הן שצוות המאמנים צפוי לתת את הקרדיט לאותם 11 שהשיגו את שלוש הנקודות בשבוע שעבר.


"אחרי המשחק מול מכבי תל אביב ראינו שהדרך היא נכונה ורצינו להמשיך באותה הדרך" סיפר המאמן סלובודאן דראפיץ' במסיבת העיתונאים. "שחקנים קיבלו ביטחון והגענו מוכנים לאשדוד. אחרי הניצחון שם הייתה התפרצות של השחקנים, היה ניצחון יפה וכבשנו אחרי שחשבנו שאנחנו יכולים להבקיע רק ממצב נייח. היה לנו שבוע טוב. אני לא מאמין בלהוריד את השחקנים לקרקע, כדורגל זה כיף. אין ספק שהכדורגל שהצגנו באשדוד היה דומה לעונה שעברה, היה כדורגל טוב. נגענו בדברים שאפשר לחזק, כמה שתתרגל יותר זה יהיה יותר טוב".



דראפיץ'. לא מאמין בלהוריד את השחקנים לקרקע (לירון מולדובן)



הביקורות: "לא הוכחנו באשדוד שום דבר לאף אחד. עשינו היכרות עם השחקנים החדשים, 1,200 איש הגיעו אחרי החג ואנחנו רצינו לשמח את הקהל וזאת הייתה חוויה טובה. אם לא היינו מנצחים ומתקדמים בטבלה, אז כאילו לא עשינו שום דבר. אנחנו מחפשים עכשיו המשכיות לדרך ולשיטה. ניסינו לשנות שיטה בקריית שמונה, זה לא עבד והבלבול היה אצלנו. אני מאוד מקווה שהמשחק הזה נתן לנו מסלול שאופייני למכבי נתניה. חיפשנו את זה והחיפוש הזה עשה לנו טוב. אנחנו מחפשים בגרות אצל השחקנים, כי אצל צעירים יש הרבה עליות וירידות. הליגה מאוד שוויונית וכל אחד יכול לנצח. שום דבר לא יברח לנו גם אם לא ננצח".


על בני יהודה: "אנחנו רוצים להגיע מוכנים ולא שוכחים את המשחקים נגדם בעונה שעברה. כשקצת הגענו לא מוכנים למשחק נגדם, קיבלנו חמישייה. יוסי אבוקסיס הוא אחד המאמנים הטובים בארץ וכל קבוצה שהוא מאמן, הוא מעמיד אותה כמו שצריך. הקבוצות שלו טקטיות ורואים את הכריזמה שלו. שחקנים רצים בשבילו. צריך להיות זהיר נגדו. אין להם שמות מפוצצים, אבל גם לנו. מדובר בשתי קבוצות שבשנה שעברה שיחקו כדורגל אטרקטיבי והגיעו לפלייאוף העליון. מאוד קשה לשחק נגד יוסי. במשחק האחרון הם כבשו שלושה שערים ויש להם חלק התקפי טוב".





על השילוב בין בצ'יראיי למלמד:
"האמת שהשילוב של השמות האלה ושל בצ'יראיי, מזכיר לי את ה"בלה צ'או" והסדרה. אלו שני שחקנים שאחד מנבחרת מונטנגרו, נבחרת שעושה דברים יפים באירופה וסאביץ', שחקן אתלטיקו מדריד הוא הקפטן שלה. הוא שחקן הרכב שם, אבל לא כל אחד שבא משם נותן תצוגות ובמקרה שלו מדובר בבחור יוצא מן הכלל שראינו את החיבור שלו לקבוצה. לגבי מלמד, אני ושי עקבנו אחריו הרבה שנים עוד כשהיינו בבית"ר. הוא התבגר ונמצא בגיל נכון ואין ספק שהוא נתן לנו עוד אופצייה לחלק הקדמי, יחד עם גוזלן ומלאדה".


הבלם דודי תירם הוסיף: "יש פה חבר'ה טובים שהם חברים האחד של השני. הרגשנו שזה כל רגע יכול להתפוצץ ושנתניה תחזור. עדיין לא חזרנו באופן מלא, עשינו ניצחון אחד. הכדורגל שלנו בשני המשחקים האחרונים מתחיל להזכיר ומתחיל להיראות הרבה יותר טוב. לאט לאט, עם החבר'ה החדשים נהיה יותר טובים וזו רק ההתחלה בעיניי. אני שמח להיות אחד מצמד הקפטנים של הקבוצה. זה מועדון שגדלתי וחונכתי בו וזה מועדון פאר בישראל. מקווה להמשיך ככה. מהצד שלי אעשה את הטוב ביותר גם אם אשחק דקה או תשעים. ההצלחה של נתניה חשובה ואעשה הכל בשבילה. פעולות שונות כקפטן? אני חושב שהגעתי לשם בזכות זה שנשארתי אני: אם זה להגיע ראשון, לתת מאה אחוז באימונים ולדאוג לגוף שלי. אם הייתי צריך לשנות משהו, כנראה שלא היו בוחרים בי".


הקבוצה צפויה לצאת בסוף השבוע הבא למחנה אימונים בין יומיים לשלושה בצפון, ככל הנראה באיזור קריית שמונה. בנתניה הודיעו אמש על מכירתם של 3,671 מנויים, כשבכל אופן, בשבת יכנסו חינם האוהדים הותיקים של הקבוצה, אשר שנת לידתם היא 1948 ומטה.



תירם. קפטן בזכות עצמו (דני מרון)


מתן בלטקסה: "לא חושב שצריך לחשוש מאף קבוצה בליגה"

בני יהודה שלא נוצחה בארבעת משחקיה האחרונים בליגה ורשמה בשבוע שעבר את ניצחונה הראשון, תצא למשחק חוץ נגד מכבי נתניה המתאוששת ותנסה לרשום משחק חמישי ברציפות ללא הפסד. המאמן יוסי אבוקסיס צפוי לתת קרדיט להרכב הדי קבוע שהוא מריץ בשבועות האחרונים, עם מערך שלושת הבלמים, קרלוס קוויאר, איציק עזוז ודניאל פלשר, כאשר מאוויס צ'יבוטה, דולב חזיזה וירדן שועה ירכיבו את החלק הקדמי. בקבוצה דיברו בעיקר על המשכיות לאחר שבמשחק האחרון נגד רעננה, הצליחו השחקנים לנצל את מצבי ההבקעה אליהם הגיעו ולכבוש שלושה שערים, בניגוד למשחקים הקודמים, בהם החמיצו ללא הספקה למרות שנראו טוב.

"כמו בכל השבועות האחרונים, נצטרך לבוא באותה גישה ולהמשיך לעבוד קשה גם במשחקים הקרובים", אמר המגן מתן בלטקסה לקראת המשחק. "יש לנו משחק מאוד קשה, נגד מכבי נתניה, שהיא קבוצה טובה, אבל כמו שאנחנו משחקים, אנחנו לא צריכים לחשוש מאף יריבה. אנחנו מגלים יכולת טובה ועכשיו אני מקווה שהמזל יהיה איתנו והכדורים יכנסו כמו שהיה במשחק האחרון ונבוא לקחת שלוש נקודות. היה מאוד כיף ומאוד מרגש שהצלחנו לכבוש ככה נגד רעננה, עמדנו במשימה אבל אני לרגע לא חששתי, כי ברגע שאנחנו משחקים כמו שאנחנו משחקים, אז היכולת הזו תביא לנו נקודות, ככה או ככה. אנחנו משחקים טוב, מגיעים למצבים, עושים הגנה כמו שצריך ועובדים כולם קשה על המגרש ורואים בסוף את התוצאות, אין בלופים בכדורגל".

על היריבה מכבי נתניה: "נתניה קבוצה מאוד חזקה, יש שם צמד מאמנים מאוד טוב ושחקנים צעירים ומוכשרים כמו כאן. אנחנו באים ומסתכלים על עצמנו, מאמינים בעצמנו ובאים לנצח. לא חושב שצריך לחשוש מקבוצה בליגה. הגעתי לכאן לא מזמן ונקלטתי די מהר, הרבה חבר'ה צעירים, בגילי וזה משהו שהוא כיף וטוב והאווירה פה נהדרת, רק שנמשיך ככה. קיבלתי פה את ההזדמנות שלי וכנראה הוכחתי למאמן שאני מספיק טוב כדי להמשיך לשחק ואני נהנה".



בלטקסה. נהנה (דני מרון)

 

הרכבים משוערים
מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, דודי תירם, דודי טוויטו, ניקו אולסק, עלי מוחמד, אביב אברהם, גבי קניקובסקי, גיא מלמד ופאטוס בצ'יראיי.


בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין, איציק עזוז, קרלוס קוויאר, דניאל פלשר, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, מאוויס צ'יבוטה, ירדן שועה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי