מוחמד אלאך התפטר מתפקידו במכבי חיפה: "לא עמד בלחץ"

מו אלאך
מו אלאך | מכבי חיפה, רשמי

המנהל הטכני ביקש לסיים את תפקידו כעבור שנה: "הכרתי מדינה מדהימה, תמיד אשאר אוהד". במועדון לא הופתעו מהחלטתו וביקרו, כעת ייתכן שפרד רוטן יפוטר ויוחלף ברוני לוי, כשגם שמם של אלי גוטמן ואברהם גרנט עלה

(גודל טקסט)

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר עדיין לא קיבל החלטה לגבי המשך דרכו של המאמן פרד רוטן, אבל אירועי הערב (רביעי) אולי מלמדים על עתידו: הירוקים אישרו כי כבר בשבוע שעבר המנהל הטכני מוחמד אלאך התפטר מתפקידו וסיים את דרכו במועדון, כמעט שנה לאחר שהצטרף.

בהודעה רשמית שמסרו הירוקים באתרם הרשמי נכתב כי "ביום חמישי האחרון, ביקש המנהל הטכני מוחמד אלאך מסגן הנשיא עוזי מור, לסיים את דרכו במכבי חיפה. בשל המשחק מול הפועל תל אביב הוחלט שלא לעסוק בנושא זה עד לאחריו. בקשתו של מו אלאך נתקבלה בחיוב ואתמול נערכה פגישה בין סוכנו ועורך דינו של אלאך לבין מנכ"ל המועדון, אסף בן דב, סוכם על סיום עבודתו במכבי חיפה. מועדון כדורגל מכבי חיפה מודים למו על תרומתו ומאחלים לו ולמשפחתו בריאות והצלחה בהמשך הדרך".

בהודעת המועדון גם נמסרה תגובתו של מוחמד אלאך: "זה רגע לא פשוט, אבל זה הכדורגל. מועדון הכדורגל של מכבי חיפה, הוא מועדון גדול והיה לי הכבוד לעבוד בו. במהלך התקופה הקמנו מספר פרויקטים בתוך המועדון, כמו שינוי מהותי במחלקת הנוער ובניית מחלקת סקאוטינג, מהם אין לי ספק שמכבי חיפה תהנה בשנים הקרובות. זה הזמן להגיד שלום. תודה ליענקל'ה שחר, לעוזי מור, להנהלה, לצוות, לשחקנים ובעיקר לכם האוהדים היקרים. הכרתי מדינה חדשה ומדהימה, ישראל. אני מאחל למכבי חיפה בהצלחה ותמיד אהיה אוהד שלה".

 

גורמים במכבי חיפה סיפרו הערב כי כלל לא הופתעו מהתפטרותו והוסיפו כי אלאך מודע לכך, שכמו רוטן, בשבועות האחרונים מדברים על האפשרות לסיים את ההתקשרות. גורמים במכבי חיפה סיפרו כי כבר למחרת ההפסד מול מכבי נתניה נערכה שיחה לא פשוטה בינו לבין הבעלים יעקב שחר, בסופה ביקש אלאך להתפטר באופן מיידי מהקבוצה. שחר ביקש מאלאך להמתין בסבלנות שבוע נוסף כדי לא לפגוע בהכנות למשחק מול הפועל תל אביב.

אשר לרוטן, כאמור גם עתידו של המאמן פרד רוטן לא יציב וכעת נראה כי לשחר יהיה קל להיות להיפרד מהמאמן, מכיוון שאלאך היה מי שדרש שלא לבצע זעזוע ולפטרו: "אלאך לא עמד בלחץ ונראה כי גם רוטן אינו עומד בלחץ", אמר גורם בכיר במועדון. כפי שפרסמנו הבוקר, המועמד העיקרי להחליף את רוטן הוא רוני לוי – האחרון נמצא בחופשה פרטית בארה"ב וצפוי לחזור ממנה רק ב-5 לנובמבר, לכן עד אז יצטרכו במכבי חיפה לחכות ולהשאיר את רוטן או שעוזר המאמן איתי מרדכי יעמוד על הקווים מול בית"ר ירושלים ביום שני.

אופציה נוספת היא אלי גוטמן וזאת לאור העובדה שגוטמן, כמו לוי, כבר עבד בעבר במועדון ומכיר את סביבת העבודה. גם שמו של אברהם גרנט עלה בשיחות בין שחר לבין סוכן השחקנים פיני זהבי. "מדובר בהחלטה משמעותית שתתקבל רק על ידי שחר", אמרו בחיפה.

 


רוטן ומוחמד אלאך. בקרוב גם המאמן ישלם את המחיר? (ערן לוף)

אלאך בן ה-45 החל את דרכו כמנהל מקצועי בקבוצה ההולנדית ונלו בשנת 2006, מיד לאחר שפרש ממשחק פעיל. הוא ניהל את מחלקת הנוער ולאחר כשנתיים התקדם לטוונטה, שסיימה אז במקום השני והגיעה לגמר הגביע ההולנדי. משם המשיך לוואלאביק, איתה ירד ליגה ועלה בחזרה, שימש כמנהל הספורטיבי של נבחרות הולנד במשך שנתיים וב-2013 החל לעבוד כמנהל מקצועי בוויטסה, עד אשר הגיעה ההצעה ממכבי חיפה בה חתם בנובמבר 2017.


"זמן להגיד שלום". מכבי חיפה נפרדת (האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי