גוטמן: "אתן את הנשמה בשביל שאוהדי מכבי חיפה יחייכו"

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

המאמן אחרי ה-1:2 על חדרה בבכורה שלו על הקווים: "נתתי לשחקנים להבין שלא עוזבים את המשחק בשום מצב". אביטן: "יפת לא היה מעז לעשות את מה שהוא עשה לי לאף אחד אחר". עוואד: "חולם על נבחרת ישראל"

(גודל טקסט)

זה לא היה מרשים, אך אלי גוטמן סימן הערב (שבת) וי ראשון כשניצח את הפועל חדרה 1:2 בחוץ במשחק הבכורה שלו כמאמן מכבי חיפה. הירוקים, שהגיעו אחרי הפסד צורם לבית"ר ירושלים, נהנו משער מהיר של מוחמד עוואד (4), ניקיטה רואקביצה הכפיל (40) והחבורה מהכרמל טיפסה למקום השמיני. לוסיו רק צימק מהנקודה הלבנה (81) והעולה החדשה איבדה את המקום השני לבני יהודה.

אלי גוטמן, שניגש לאוהדי מכבי חיפה בסיום וזכה לתשואות, סיכם: "זה טבעי שהיה לחץ בסיום. חדרה מבקיעה כמות גדולה של שערים בדקות האחרונות וגם הערב הם שלחו הרבה שחקנים קדימה. גם להתגונן צריך לדעת. המחצית הראשונה הייתה בהתאם לכל מה שתכננו. תיארתי לעצמי שתהיה ירידה כי אי אפשר ללחוץ בצורה כזו במשך 90 דקות. סלליך וסומא – שלא שיחקו לאחרונה – פתחו בהרכב, כך שידעתי שתהיה ירידה בחצי השני. השער הגיע מטעות של סאן שלא עמד נכון. עבדנו הרבה מנטלית ביומיים האחרונים ועדיין היה הרבה לחץ. נתתי לשחקנים שלי להבין שלא עוזבים את המשחק בשום רגע נתון. אני שמח בשביל השחקנים שלי, הגיע להם לנצח".

על סומא: "כשהגעתי לקבוצה לא ישנתי. פתחתי את האינטרנט וראיתי את סומא משחק בכנף ימין ואמרתי לעצמי שזה שחקן שיכול לעשות הבדל ברגע שהוא ייכנס לכושר ויקבל ביטחון". על עוואד: "הוא לא החזיר לי והוא לא מפתיע אותי, זה שחקן שאורי גוטמן עוד אימן אותו בנערים א' ואני ראיתי אותו באימונים. הוא צריך להשתפר מבחינה גופנית כי בסוף הוא כמעט שפך לאגר".


גוטמן מודה לקהל הירוק (ערן לוף)

פגרת הנבחרות: "מחר יש אימון. אני לא מתכוון לשנות את מה שקבענו לפני שהגעתי, יהיו פה חמישה ימי חופש לשחקנים, עליי". הקהל: "אני חי בעיר הזו, בשבילי מכבי חיפה – אני לא צריך לומר מה זה. אני אתן את הנשמה שלי בשביל שהם יחזרו הביתה עם חיוך על הפנים. כשאעשה מסיבת עיתונאים, אני אסביר בדיוק למה בחרתי להגיע לפה".

ניסו אביטן אמר בסיום: "בחצי השני היינו במשחק ורצינו לחזור בכל דרך אפשרית. אני חושב ששיחקנו לא רע. עשינו את כל מה שאנחנו יכולים, אבל היום זה לא הספיק. זה לא היה משחק רע שלנו ואני לא בטוח שהתוצאה משקפה את מה שהיה על כר הדשא".

על אלון יפת שהרחיק אותו: "אני לא מעביר ביקורת על החלטות שיפוט ולא על שופטים, אבל ההתנהגות והשפה שאלון יפת בחר – זה לא מכובד ואני מאוד עדין. הסגנון, שפת הגוף והתנועות המזלזלות שלו – הוא לא היה מעז לעשות את זה לאף מאמן אחר. הוא ניגש ואמר שאני מורחק בלי שאמרתי לו מילה. אני יכול להתחייב שלא אמרתי שום דבר חריג. לא קיללתי ולא דיברתי בצורה לא יפה. אני לא מהיום בכדורגל – לא הייתה שום סיבה להרחקה הזו".


זועם על אלון יפת. ניסו אביטן (ערן לוף)

האם הוא יעמוד על הקווים מול באר שבע אחרי הפגרה: "אני מאמין שיעמידו אותי לדיון ואני מקווה שאלון יפת יהיה מספיק הוגן ולא יכתוב דברים שלא היו ולא נבראו. אין שום סיבה שאני אהיה מורחק, לא עשיתי שום דבר. הוא ניגש ואמר לי שאני מורחק. עמדתי איפה שהמשקיף אמר לי ואני אפילו לא יודע במה הוא מאשים אותי".

איבוד המקום השני: "מקום שלישי זה פרופורציות? אנחנו קונים את זה. המטרה שלנו היא להישאר בליגה וידענו שהדברים יתאזנו וכך אמרנו גם בתקופות הטובות. אני לא שופט את הקבוצה שלי כל שבוע מחדש. אני יכול להעביר ביקורת ולנסות להשתפר, אבל אנחנו רוצים להשיג את המטרה שלנו".

מוחמד עוואד שכבש ובישל אמר בסיום: "אני שמח שניצחנו. היה חשוב לתת משחק טוב ולהשיג נקודות אחרי שהפסדנו לבית"ר. שמח שעזרתי לקבוצה ואני מקווה שתהיה המשכיות. אני רוצה לשחק, בקו או באמצע – אני אתן את הכל עבור המועדון. המשכיות – זה מה שחשוב. יש לי מה להוכיח. אני שחקן צעיר במועדון גדול כמו מכבי חיפה ואני חייב להוכיח את עצמי בכל אימון ובכל משחק".

נבחרת ישראל: "כל שחקן חולם להיות שם, אבל זו לא החלטה שלי ואני מכבד את כל ההחלטות של אנדי הרצוג. אצטרך לעבוד עוד יותר קשה בשביל להוכיח שמקומי שם".


עוואד. "חולם לשוב לנבחרת ישראל" (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי