רוצים מניה של מכבי נתניה? אייל סגל מפרסם את התקנון

אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה | אודי ציטיאט

הבעלים של הקבוצה מציע לאוהדים לרכוש 50 אחוז מהבעלות, אבל מסביר מה צריך כל אוהד לעשות כדי להיות חלק: "אני מנסה לנצל את הזדמנות הפז הנוכחית, להגשים חלום למרביתנו"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)
לאחר פנייתו לאוהדי מכבי נתניה אתמול וההצעה לקנות כ-50% ממניות המועדון, פנה הבוקר הבעלים, אייל סגל, בפוסט נוסף, בו ניסה להסביר מעט על התהליך אותו הוא מעניין לבצע.


"בוקר טוב לכל השואלים והמתעניינים והמרוצים והסקפטיים, מתוך תקווה שזה לא אותו אחד" פתח סגל והמשיך. "אין לי פתרון בית ספר לכל השאלות, בעיקר שאין משנה סדורה ואין תקדימים או מקרה זהה בישראל ובעיקר בעיקר, לחלק מהשאלות לנו כציבור אוהדים יש פתרונות טובים משלי כבעלים.

אך לחלק מהם אנסה לענות בכוחותי הדלים".


"הצלחת המהלך מתבססת על מספר עקרונות בסיסיים: הראשון – החזקה של 50% ממניות המועדון ע"י האוהדים כציבור מאוגד. השני – בשלב ראשון ומתלה, רכישת מניה ע"י 1000 אוהדים שונים. השלישי – כל אוהד ירכוש מניה אחת וזכות הצבעה אחת במחיר זהה לחברו ליציע, בלי קשר ליכולותיו הכלכליים".


"הרביעי – בעל מניה יחוייב לרכוש מנוי לאורך כל תקופת אחזקותיו, אי רכישת מנוי תגרום לביטול זכויותיו כבעל מניה. החמישי – ציבור האוהדים יבחר אחת לתקופה את נציגיו בדירקטוריון, הנציגים יהוו 50% מבעלי זכויות ההצבעה בדירקטוריון. השישי – נציגי האוהדים בדירקטוריון, יהיו היחידים שיהיו מעורבים בהתנהלות המועדון ובקביעת הדירקטיבה".


"השביעי – לא צריך לפסול אפשרות שאוהדים בעלי ממון ישקיעו מעבר לאחרים, אך אסור להשקעה שכזו לפגוע בזכויותיהם של האחרים. השמיני – על מנת לעמוד בדרישות הרגולטור, אמשיך להחזיק ב50% מהבעלות, עד ליום שאוהדים יוכלו להיכנס גם לנעל השניה, או שיגיע גורם כלכלי משמעותי שיתאהב במודל מצד אחד ואתם תחשבו שהוא ראוי לכם כשותף".



סגל. פרסם את התנאים לרכישת המניות (דני מרון)


סגל סיים את דבריו בפנייה נוספת לאוהדים: "לי כמו לכם יש לא מעט רעיונות יצירתיים להתנהלות המשותפת, משוכנע שניתן לייצר תקנון נכון ומחייב בהובלה של נציגי האוהדים, שהמשפטניים שביניהם יהפכו אותו לבר ביצוע. הכבוד ההדדי שכל אחד מאיתנו יעניק לחברו, גם בשיח המקדים וגם בהמשך, יהפוך את המהלך החדשני להצלחה, אסור לאיש מאיתנו להשתעשע ברעיונות אנרכיים. האחריות של כולנו, היא תנאי יסודי להפיכת מכבי נתניה למודל מוביל בכדורגל הישראלי".


לסיום, הסביר סגל את הסיבות להליך: "אני חוזר ומדגיש, אני לא מחפש שותף או שותפים בודדים, כעזרה במעמסה הכלכלית או בקבלת ההחלטות, אני משוכנע שמכבי נתניה במתכונתה הנוכחית, מספיק אטרקטיבית כדי שאוכל למכור חלקים או את כולה כמקשה אחת, בסכום שיחזיר את השקעותי ויותר. אך לא הגעתי לכאן לשם "ביזנס" ולכן אני מנסה לנצל את הזדמנות הפז הנוכחית, להגשים חלום למרביתנו מצד אחד ובעיקר בניית שותפות אמיתית ונכונה של האוהדים כציבור, אני מאמין שהאחיזה המשותפת, תשפר את היכולות בכל התחומים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי