חוגג: "ומה אם רק הלבנים יצטלמו ויכתבו בוסים?"

משה חוגג מוחמד אבו יונס
משה חוגג מוחמד אבו יונס | רמי שלוש

הבעלים של בית"ר ירושלים: "לא אהבתי את התמונה שהעלה כיאל, היא לא שידרה אחדות. אשמח להחתים את דאבור או כיאל בבית"ר". הקבוצה סיימה את מחנה האימונים עם 1:1 נגד ת"א/רמלה

(גודל טקסט)

משה חוגג, יו"ר בית"ר ירושלים, אמר היום (רביעי) כי היה שמח להחתים את מואנס דאבור ובירם כיאל לקבוצתו. "היום צריך לעשות דברים בשלבים. בשלב הזה אני לא חושב שבירם כיאל ירצה לבוא לשחק בבית"ר", אמר חוגג בוועידה הכלכלית של החברה הערבית של The Marker בנצרת.


"אחת האמירות הראשונות שלי הייתה שהדת לא מהווה פקטור בבחירת שחקנים בבית"ר ירושלים. אני לא אומר את זה כמס שפתיים", הבהיר חוגג. "בקשר לקהל – לא הצלחתי לראות קונצנזוס על שום דבר בשום מקום אף פעם. תמיד יהיו אנשים שהם נגד, תמיד יש קיצוניים לפה ולשם. רוב הקהל מסכים חד וחלק שדת לא צריכה להוות פקטור ואם שחקן יכול לתרום לקבוצה צריך להביא אותו".


חוגג התייחס לפרשיית החתמתם של שני השחקנים המוסלמים בבית"ר ירושלים בתקופת גאידמק וכינה אותה אסון. "אם גאידמק היה מביא שני שחקנים מוסלמים כי הוא מאמין בשוויון ולא גזענות, אנשים היו מתחברים לזה. אני חושב שהמהלך שלו היה סופר גזעני. הוא לא נבחר לראש עיריית ירושלים, כעס וכעונש הביא שני שחקנים מוסלמים. זה הכי גזעני שראיתי בחיי. הוא הביא שני שחקנים לא טובים, לא בגלל כישורי הכדורגל שלהם, אלא רק בגלל שהם מוסלמים. בירם כיאל הוא שחקן נהדר, נשמח להחתים אותו, אבל שחקנים לא טובים רק בגלל שהם מוסלמים לא נביא".



חוגג עם אבו יונס (רמי שלוש)


הבעלים של הקבוצה הירושלמית מתח ביקורת על שחקני הנבחרת הערבים, שהעלו לרשתות תמונה שלהם לאחר המשחק מול גוואטמלה. "לא אהבתי את התמונה. אני לא רוצה לחשוב אם היו חצי מהשחקנים בנבחרת לבנים עם עיניים כחולות וחצי שחורים ואחרי ניצחון רק הלבנים היו מצטלמים וכותבים 'בוסים'. בעת הזו, כשכולם שמחים שהשחקנים הערבים מהווים כזה פקטור, התמונה הייתה צריכה להיות מאחדת, כולנו ביחד".


יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס, הסביר מדוע יזם את החזרת הקהלים למפגשים בין הקבוצות. "שאלו אותי 'מה אתה צריך את זה על הראש שלך?'. אמרתי שדווקא בתקופה הזו אנחנו צריכים לשנות את ההסדר הזה וכל אחד ידבר לקהל שלו. משה חוגג עשה שינויים. נשיא המדינה נרתם למהלך הזה והזמין את כולם אליו למשכן. כששיחקנו שם אמנם הפסדנו, אבל הרווחנו דבר טוב שקהלים משני הצדדים באו, ראו כדורגל והלכו הביתה. כשבית"ר יתארחו אצלנו הם יתקבלו יפה".




בעניין אחר, בית"ר ירושלים סיימה היום ב-1:1 מול בית"ר ת"א/רמלה ובכך סיימה את מחנה האימונים שהחל ביום שני. ניר קלינגר פתח עם הרכב חזק שכלל את מאור בוזגלו, עידן ורד וארון אולנארה בחוד, כשאפונסו טיירה שהחלים מהפציעה בידו חזר להרכב ועמד לרשות המאמן. המשחק החל בצורה דיי שווה לשני הצדדים כאשר אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לסכן את השער, ו-ורד היה קרוב לכיבוש, אך בעיטה שלו על סף הרחבה חלפה סמוך לקורה. בדקה ה-40 ורד כבר מצא את הרשת אחרי שבוזגלו מסר לו בתוך הרחבה והקפטן שלח את הכדור לרשת וקבע 0:1. היריבה מהלאומית חזרה בדקה ה-60 כשיוג'ין אנסה הגיע לאחד על אחד מול איתמר ניצן ושלח את הכדור לרשת. וה-1:1 נשמר עד הסיום.

ניר קלינגר אמר לאתר הרשמי: "אחרי שסיימנו את המשחק, שהיה בעיקר טוב במחצית הראשונה כשההרכב הבכיר שיחק, אני יכול להגיד שהמחנה היה מבחינתי גם מתבקש, גם חובה וגם מוצלח מאוד, כי סיימנו ברוך השם בלי תקלות מיוחדות ובלי פציעות של ששחקנים. המחנה עבר מצוין ללא הפרעות משמעת וללא בעיות. השחקנים התנהגו למופת, התנאים היו טובים. גם הבעלים היה איתנו אתמול בערב, היה נחמד ראינו את המשחק של הנבחרת ביחד. בסך הכל אני מאוד מרוצה, מקווה שזה יבוא לביטוי בתקופה הקרובה ביכולת, אבל יש עוד הרבה עבודה והרבה דברים שצריך לשפר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי