הלם במכבי חיפה: אלי גוטמן סיים את תפקידו

ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | ערן לוף

אחרי שני משחקים בלבד, המאמן פרש מסיבות רפואיות: "סוף סוף הגעתי למקום שכה רציתי להיות חלק ממנו". לשחקנים אמר: "יש פה קבוצה טובה, תאמינו בעצמכם". רוני לוי ואלון חזן מועמדים להחליפו, מרדכי יאמן זמנית

(גודל טקסט)

הלם בכרמל. מכבי חיפה הודיעה הבוקר (שני) על סיום דרכו של המאמן אלי גוטמן במועדון, לאחר כחודש בתפקיד ואחרי שניהל שני משחקים בלבד וכל זאת עקב סיבות רפואיות. גוטמן כמובן כבר לא יעמוד על הקווים מחר (שלישי, 20:00, ישיר בספורטHD1) במשחק החוץ מול בני סכנין ולמעשה הודיע על פרישה מאימון.


לפי הודעת מכבי חיפה, בימים האחרונים עבר אלי גוטמן סדרת בדיקות ובהמלצת רופאיו החליט לפרוש. נשיא הירוקים יעקב שחר עודכן כל העת על ידי המאמן והיום בצהריים נפגשו השניים, פגישה בה קיבל הנשיא את בקשתו של אלי לפרוש. לאתר הרשמי של מכבי חיפה אמר יעקב שחר: "אין לנו צל של ספק שבריאותו של אדם היא מעל לכל, לכן ההחלטה המאולצת לקבל את בקשתו של אלי הייתה מתבקשת. שני הצדדים מאוד מצטערים על כך. היו לי תקוות רבות שבהנהגתו של אלי נעלה מחדש על דרך המלך. ראיתי את חדוות הניעורים והתשוקה חוזרת לאלי בתקופה שהיה פה. אני מאחל לאלי בריאות ואריכות ימים".


שחר גם נאם בשעות הערב בטקס שנערך במתחם מחלקת הנוער והוסיף: "עברנו חוויה טראומטית, אבל נתגבר גם על זה ונחזור להוביל את הכדורגל בארץ. היו סמוכים ובטוחים שאנחנו נחזור להיות מועדון מוביל בכדורגל הישראלי".


אלי גוטמן אמר לאתר הרשמי של הירוקים: "מבחינתי זו טרגדיה. סוף סוף הגעתי למקום שכה רציתי להיות חלק ממנו. אלו היו שלושה שבועות בהם פרחתי ושבה לי התשוקה לאמן כדורגל. חזרתי לאמן במועדון שבו התחלתי בליגת העל ובו אני מסיים את תפקידי כמאמן כדורגל". לשחקנים אמר גוטמן: "נהניתי להיות אתכם. אני אוהב אתכם, יש פה קבוצה טובה, תאמינו בעצמכם".



אלי גוטמן במהלך הפרידה מהשחקנים (האתר הרשמי של מכבי חיפה)


כזכור, גם בעונת 2000/1, כשאימן את בית"ר ירושלים שהייתה מועמדת בכירה לאליפות, התפטר גוטמן לאחר שאושפז עקב בעיות לב כשהקבוצה דורגה במקום השני. במועדון סיפרו היום שעוד לפני הדרבי עדכן גוטמן את ראשי הקבוצה על כך שהצטווה לעבור בדיקות מקיפות בלבו וכאמור הבוקר, לאחר התוצאות, החליט להודיע על סיום תפקידו ולמעשה פרישתו מאימון. בסביבתו של המאמן סיפרו כי עוד מתקופתו כמאמן הפועל תל אביב הובהר לגוטמן כי אינו יכול לעמוד על בקווים וזאת הייתה אחת הסיבות להפיכתו למנג'ר האדומים. בימים הקרובים יתכנסו ראשי המועדון לגבי זהות המאמן החדש, כאשר מרדכי ישמש כמאמן זמני. שמו של רוני עלה וכן תיבדק האופציה של עוזר מאמן נבחרת ישראל, אלון חזן.




אלי גוטמן. החליט לפרוש מאימון (ערן לוף)


עוד לפני ההודעה על פרישת המאמן התכנסה הקבוצה לאסיפה והמאמן לשעבר לא אהב בלשון המעטה את היכולת במשחק מול הפועל חיפה והבהיר כי היכולת ובחלק מהמקרים גם הגישה של חלק מהשחקנים לא מקובלת עליו. גוטמן אמר לשחקנים: "לא יכול להיות שעבדנו שבועיים ולא הבאנו כלום על המגרש. אני רוצה לראות את העבודה במשך תשעים דקות. נכון שראיתי את ההשקעה גם לאחר שכבשנו, אבל זה לא מספיק". בקרב השחקנים לא הופתעו מהביקורת ואחד מהשחקנים אמר: "אנחנו כבר שומעים את זה שנה שנייה, משהו לא עובד כאן. כל אחד מבין שיש לנו בעיה והקריירה של כל אחד מאיתנו מונחת על הכף". מיד לאחר האסיפה השחקנים קיבלו את ההודעה מראשי המועדון ויצאו לאימון והובהר להם כי לפחות את המשחק הקרוב יעביר עוזר המאמן איתי מרדכי.


מרדכי צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב – עליהם כבר שוחח עם גוטמן – כאשר בין השאר הבלם הברזילאי אליסון דוס סנטוס עשוי לחזור ל-11 על חשבונו של אטיין ריינן שנראה רע בשבת. שלומי אזולאי יחזור לקישור על חשבונו של ג'ורג' מנדג'ק המוצהב והתלבטות נוספת היא בחלק ההתקפי בין ניקיטה רוקאביצה לבין סיידובה סומא. רועי קהת יחזור להרכב בזכות ההופעה טובה במחצית השנייה בדרבי. אופיר מזרחי צפוי לחזור לסגל לאחר שראה את הדרבי מהיציע.


עוד במכבי חיפה, תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את המועדון לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים. בדו"ח השיפוט נכתב כי לאחר השער השני של הפועל חיפה במהלך הדרבי, הושלכו מהיציע הצפוני מספר מצתים ואף כיסא.




רועי קהת. יכולת טובה צפויה להשיב אותו ל-11 (ערן לוף)


הרכב משוער: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, אעיד חבשי, סאן מנחם, נטע לביא, שלומי אזולאי, רועי קהת, סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביצה (סיידובה סומא), מוחמד עוואד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי