קלינגר: "שחקן לא מחויב פוגע בכולם". ערן לוי יירד לספסל?

ניר קלינגר
ניר קלינגר | בית"ר ירושלים, רשמי

מאמן בית"ר ירושלים לקראת הקרב נגד הפועל ת"א ביום שני: "לא אתפשר בסנטימטר על מחויבות". עידן ורד שצפוי לשוב להרכב הוסיף: "לא כיף כשהקהל מקלל אותנו בבית וגן". וארן וסילבסטר מתחרים על מקום ב-11

(גודל טקסט)

בצל השעיית ארון אולנארה ביום שישי האחרון וכשהיא מגיעה מהמקום האחרון בליגת העל, בית"ר ירושלים תתארח מחר (שני) באצטדיון "המושבה" לקרב תחתית לוהט נגד הפועל תל אביב, מפגש שבעבר הלא רחוק יכול היה להיות קרב על האליפות.

מאמן הקבוצה ניר קלינגר אמר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו רוצים לנצח ולהביא סוג של יציבות ושקט. אני מודע לכך שהמועדון במצוקה, סוער רוב הזמן וזה הגיוני אבל לפעמים צריך להרגיע ומה שירגיע זה תוצאות. הגיע הזמן להתעורר".

קלינגר הוסיף: "אנחנו עושים הרבה עבודה, הרבה שיחות, אימונים, אסיפות… זה לא שאנחנו חיים בפלנטה אחרת, אנחנו מודעים למצבנו בטבלה אבל אני תמיד אומר שהמצב בטבלה הוא לא הנקודה, אלא לשפר את יכולת המשחק, את המחויבות, את האווירה בקבוצה ואת הסביבה שתהיה חיובית מאוד. כל הדברים האלה ביחד יעלו אותנו על דרך המלך, אני מאוד מקווה שבקרוב. זו עבודה שלוקחת יותר זמן לצערי ממה שחשבתי, אבל אנחנו נגיע לשם. אני יודע מה זה בית"ר, מכיר את המועדון ויודע שהוא דוגל בקהל וחווייה. זה כדורגל של התלהבות, מחויבות, התקפה, ליצור וזה דברים שאני מת לעשות ומנסה למצוא את הפתרונות כדי להגיע למקום הזה".


קלינגר. מנסה למצוא פיתרונות (דני מרון)

על התקופה הקשה של בית"ר: "במשחק נגד נתניה כבר היה הרבה יותר טוב, היה איזון ברוב שלבי המשחק, אבל לא יצרנו מספיק הזדמנויות ומצבים. ההגנה עמדה גבוה ובסדר, חוץ מפעמיים שנחשפנו. אנחנו חייבים לייצר יותר מצבים בחלק הקדמי, חייבים לפחות 5-6 מצבי הבקעה במחצית, אחרת לא נבקיע מספיק ונצטרך תמיד לרדוף אחרי היריבה. אנחנו רוצים שירדפו אחרינו".

על מחויבות השחקנים אמר קלינגר: "כששחקן עובר עבירת משמעת הוא לא פוגע רק במאמן, אלא במערכת כולה – אוהדים, בעלים, מאמן ובשחקנים. לכן, אני מאוד שם דגש על המחויבות ורוצה שהדברים יילכו לכיוון החיובי. לא יהיה שינוי בלי מחויבות שיא על המגרש ומחוץ למגרש. אני דורש מחויבות מלאה כשאתה דורך על כך הדשא לכל המערכת הזאת שנקראת בית"ר ירושלים. אני אמשיך לדרוש את זה ולא אתפשר על זה בסנטימטר".

האם בית"ר היא סיר לחץ? "בית"ר ירושלים, כמו מכבי ת"א, ב"ש או מכבי חיפה, היא מועדון גדול, מועדון ענק. זה מקצוע לחוץ. לא התחלנו היום, צריך לדעת להתמודד עם זה. אם נעשה את הדברים נכון ולא ניבהל, התבשיל יכול להיות מאוד טעים. אנחנו חייבים לעוף מהתחתית וזה יגיע דרך חיובית ומחויבות לקהל ולבעלים".

מי השחקנים שיכולים להציל את בית"ר? "פגשתי כאן מספיק שחקנים שזה תענוג לדבר איתם, לאמן אותם ולראות אותם מתנהלים. צריך לחבר את זה ומי שחושב רק על עצמו ימצא את עצמו מחוץ לבית"ר. נעשה הכל כדי לייצר את הקבוצה המאוחדת שרצה ומחויבת למה שאמרתי, לקהל ולבעלים שמשקיע כסף. אי אפשר אחרת, אני לא אומר את זה כדי להתלקק. אם זה לא יקרה, נכשלתי בתפקידי".

על הפועל תל אביב: "אנחנו מכירים את היריבה, יודעים שהיו בה שינויים במאמן ובשחקנים. יהיה משחק חם ואמוציונלי. נעשה את ההכנות הדרושות. שחקנים אצלנו חוזרים לכשירות, לדוגמא ורד, אינברום וסירושטיין שהיו חסרים. גם וארן חוזר. זה ארבעה שחקנים שלא עמדו לרשותי בשבועות האחרונים ותהיה לי אפשרות טובה יותר לבחור את ה-11 ועוד שלושה למשחק הזה. קלטינס עשה אימון טוב אתמול ושלשום, יש מצב שהוא יהיה כשיר".

הקפטן עידן ורד, שישב לצד קלינגר, אמר: "כשבסוף הסיבוב אנחנו מקום אחרון בליגה, זה הכי בעייתי בשבילנו ואחרי זה יש את הקטע של הקהל ושל הפועל ת"א. קודם כל אנחנו צריכים שיהיה לנו שקט. כשאתה בא לבית וגן זה לא כיף ולא מרגיש נוח שקהל מקלל אותך. בית"ר ירושלים זה המועדון עם הקהל הטוב בארץ וכשלא הולך זה בסדר גמור שבא קהל ומוחה. גם ב-2009 באו אוהדים וקיללו אותנו ובסוף העונה סיימנו עם תואר. הכל תלוי בנו".


ורד. התאושש מהפציעה כמעט לחלוטין ואמור לפתוח (דני מרון)

באימון המסכם תירגל קלינגר מספר הרכבים אפשריים והוא עדיין נותר עם מספר התלבטויות. עידן ורד החלים כמעט לגמרי מפציעה במפשעה וצפוי לפתוח, יחד עם אפונסו טיירה ודן איינבינדר בקישור, כשבהגנה עוז ראלי ודוד קלטינס מתחרים על עמדת המגן הימני ובתמונת ההרכב נמצאים גם מיקי סירושטיין, לירוי צעירי, אור אינברום ומאור בוזגלו, כאשר קלינגר יצטרך לבחור שניים מביניהם. בחלק הקדמי מתחרים אנתוני וארן ויאקוב סילבסטר על מקום אחד, ונראה שערן לוי יירד לספסל הפעם. ארון אולנארה המושעה לא ייכלל בסגל וייתכן שעוד לפני פתיחת חלון ההעברות יגיעו ראשי המועדון לסיכום עמו על שחרורו והתרת חוזהו.

בתדריך הווידאו התעכב קלינגר על מספר התקפות טובות של שחקניו מהמשחק האחרון נגד נתניה ובמקביל גם נתן סקירה ודגשים על הרכב האדומים שמנגד.


הרכב משוע
ר: איתמר ניצן, עוז ראלי (דוד קלטינס), טל בן חיים, טל כחילה, שמואל שיימן, מיקי סירושטיין, אפונסו טיירה (לירוי צעירי), דן איינבינדר, עידן ורד, מאור בוזגלו, יאקוב סילבסטר (אנתוני וארן).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי