אבי לוזון: "מכבי פתח תקווה הסתדרה לפני יוסי בניון, היא תסתדר אחריו"

אבי לוזון
אבי לוזון | לירון מולדובן

יו"ר המלאבסים בראיון: "הוא היה מצוין לקבוצה, העלה את תשומת הלב התקשורתית וגם מכרנו חולצות שלו. מאחל לו בהצלחה". על מנור סולומון: "סירבתי להצעה של 4.5 מיליון יורו עליו", על הנבחרת: "לא תעלה למונדיאל"

(גודל טקסט)

יוסי בניון עזב הבוקר (רביעי) את מכבי פתח תקווה אחרי קרוב לשנה במדיה, והשאיר אחריו מצב לא ברור בקבוצה ממרכז הטבלה. יושב ראש המועדון דיבר בראיון לתכנית הספורט של רדיו 103FM על הפרידה מהשחקן המוערך.

"זה יום שלא רצינו שיקרה, אבל ממשיכים הלאה", אמר לוזון, "מכבי פתח תקווה היא האגודה הכי ותיקה בארץ, היא קיימת 110 שנים. מתוכם היא חיה 109 שנים בלי יוסי בניון ואני מאחל לה שתמשיך עוד הרבה בלעדיו".

סיפור הפיצוץ לפני המשחק נגד אשדוד: "ביום שבת, אחרי שהוא התחיל לא להתלבש, אני אמרתי לו 'אני מבקש שתלך', הזמנתי לו מונית והוא נסע הביתה. לא רציתי שהתקשורת תתעסק איתו. רציתי שהשחקנים שלי יהיו מרוכזים במשחק ושינצחו את אשדוד. לצערי לא הצליחו, אבל בזה זה נגמר. למחרת דיברנו וקיימנו כמה שיחות בארבע עיניים, הגעתי למסקנה שאני מכבד את השחקן ואת דעתו, הסכמנו שאנחנו נפרדים וזהו".

יוסי בניון.
יוסי בניון. "אם הוא לא היה מתעקש לשחק 90 דקות, היינו מסתדרים" (עדי אבישי)

הקדנציה של בניון בקבוצה: "היה מצוין למכבי פתח תקווה ששחקן גדול כמו יוסי בניון יהיה אצלנו, אני ראיתי פה איזשהו מודל לחיקוי עבור מחלקת הנוער הטובה בישראל. אמרתי לו לא רק באותו זמן אלא גם בעבר שאני רוצה אותו לעונה וחצי בפתח תקווה. אני מכבד את ההחלטה שלו ומודה לו על השנה שהוא היה איתנו".

האם לא חשב שזה יגיע: "לא חשבתי שזה יקרה, גם בתחילת העונה כשסירבתי לשחרר אותו. היו פערים ברמה המקצועית שיוסי ואלישע לוי לא ראו עין בעין. ברגע שהבנתי את זה ויתרתי, אחרי שכבר קיימתי שיחה גם עם אלישע".

חילוקי הדעות המקצועיים: "היום בכדורגל המודרני שחקנים צריכים לעשות גם הגנה וגם התקפה. יוסי טען שהוא מעדיף לשחק מאחורי החלוץ, אני הסכמתי איתו וגם המאמן הסכים איתו אבל המאמן החליט ללכת על גידי קאניוק וזו זכותו. הוא כעס שהוא לא פותח בהרכב, אבל יש לנו את מנור סולומון שהוא כיום השחקן הכי איכותי במכבי פתח תקווה ואין ספק בכלל שבכל משחק בו הוא יהיה כשיר הוא יפתח על פני כל שחקן אחר. הוא היום מה שיוסי בניון היה במכבי חיפה לפני 18 שנה. אם יוסי ייכנס במחצית השנייה במקום שחקן אחר, זה לא כזה אסון".

מנור סולומון.
מנור סולומון. "הוא היום בפתח תקווה מה שבניון היה בחיפה לפני 18 שנה" (לירון מולדובן)

סיכום התקופה של בניון: "בסופו של דבר התקופה שלו במועדון היתה טובה, היה ונגמר. מכרנו הרבה חולצות של יוסי בניון, וזה סבבה".

המסקנות: "אני בשנים הקרובות, כשאביא שחקני רכש הספרה הראשונה בגיל שלהם תהיה 2. לא אביא שחקנים בגיל 30 ומעלה. אם יוסי בניון היה רוצה להיות כמו שלום תקווה והיה מסכים כל פעם להיכנס בדקה ה60 ולהביא שינוי חיובי, זה היה דבר אידיאלי. אני מעריך את יוסי שיש לו תשוקה לשחק 90 דקות, אבל מה לעשות שהמאמן חושב אחרת".

על מנור סולומון: "לא הסכמתי לפני שבועיים להצעה של 4.5 מיליון יורו עליו. האם יוסי לא עזר למנור? אני לא יודע, אני יודע שיוסי תרם למכבי פתח תקווה עם כל מה שהוא נתן, היה כיף לקבוצה איתו, הוא העלה את ההתעניינות התקשורתית במכבי פתח תקווה אבל זהו. היה ונגמר ואני מאחל לו בהצלחה".

אלישע לוי.
אלישע לוי. "לא הסכים עם בניון והדעה שלו קבעה" (דני מרון)

הקשר עם בניון כיושב ראש ההתאחדות: "הצעתי לו להוביל את נבחרת ישראל והוא בא, אז הצעתי לו להוביל גם את מכבי פתח תקווה ולא נורא שזה לא הסתדר".

נבחרת ישראל: "למונדיאל לעולם לא נגיע, אני לא חושב שנבחרת ישראל יכולה להיות בין 15-16 הנבחרות הטובות באירופה. לגבי היורו, אני חושב שאנחנו יכולים וחייבים להגיע, כי לשם מגיעות 24 הנבחרות הטובות באירופה ושם היינו ויכולים להיות שוב. אולי כשהנבחרת תהיה מנור סולומון ועוד 10 שחקנים כמוהו, נוכל להגיע גם למונדיאל".

על גיא לוזון: "אני חושב שגיא לוזון הוא מאמן טוב, לדעתי הוא נכשל רק במכבי חיפה. הוא קיבל שם את כל מה שהוא רצה ולא הצליח, בשאר המקומות הוא לא קיבל מספיק. אבל היום כולם נכשלים במכבי חיפה אז זה לא פרמטר".

אבי לוזון.
אבי לוזון. "אם הנבחרת תהיה מנור סולומון ועוד 10 כמוהו, נעלה למונדיאל" (לירון מולדובן)

האם בניון הוא הישראלי הטוב בכל הזמנים: "לדעתי הכי גדול מכולם זה שפיגלר, אני חושב שיוסי בניון הוא בטח מקום שני שלישי. הוא מעל רביבו, אוחנה או ברקוביץ'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי