צפו בתקציר: נתניה ניצחה 0:2 את סכנין, 1:1 בין פ"ת לבני יהודה

צ'יבוטה עם תאי בריבו
צ'יבוטה עם תאי בריבו | אודי ציטיאט

קבוצתו של דראפיץ' שבה למסלול הניצחונות הודות לשערים של שאמי (עצמי, 3) וקניקובסקי (23). במקביל: שועה (77) איזן לכתומים, בריבו כבש ראשון (40). שער נוסף של בריבו נפסל ואבי לוזון זעם על החלטתו של הקוון

(גודל טקסט)
משחקי הפתיחה של המחזור ה-14 נערכו הערב (שלישי) כשבמוקד התיקו 1:1 של בני יהודה נגד מכבי פתח תקווה, במשחק המקביל מכבי נתניה שבה למסלול הניצחונות אחרי 0:2 מרשים על סכנין שממשיכה להסתבך בתחתית.


מכבי פתח תקווה – בני יהודה 1:1
המשחק נפתח עם מצב של בני יהודה שקיבלה הזמנות פז לעלות ליתרון כבר בדקה השמינית אחרי ששועה העביר כדור עומק נהדר אל צ'יבוטה שניסה לכבוש בצ'יפ שפספס את המסגרת. מכבי פתח תקווה הייתה יכולה לעקוץ בדקה ה-17 אחרי איבוד כדור של דן מורי סמוך לרחבה אך חביבו בעט כדור שפגע בקורה. מכבי פתח תקווה עלתה ליתרון בדקה ה-40 אחרי קרן של גידי קאניוק שהגיע אל ראשו של תאי בריבו שנכנס כמחליף במקום חביבו הפצוע. זהו שערו הראשון במחצית הראשונה של קבוצתו של אלישע לוי מאז המחזור השישי. 


במחצית השנייה גידי קאניוק בעט חזק מרחוק, אבל הכדור נבעט על שחקן הגנה של בני יהודה ועלה מעל השער של בני יהודה. במחצית השנייה גידי קאניוק בעט חזק מרחוק, אבל הכדור נבעט על שחקן הגנה של בני יהודה ועלה מעל השער של בני יהודה. בדקה ה-68 קאניוק ניסה להכניע את זובאס בכדור חופשי מ-30 מטרים והליטאי שמט את הכדור, בריבו דחק מקרוב את שערו השני, אבל הוא היה בנבדל והשער נפסל.
בדקה ה-77 מאוויס צ'יבוטה הפציץ את השער של גינזבורג שהצליח להדוף, אך ירדן שועה השתלט על הריבאונד ואיזן את התוצאה. בדקה ה-90 סורו הורחק בכרטיס אדום אך זה לא שינה את התוצאה ושתי הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות. בפתח תקווה זעמו על השער של בריבו שנפסל ובסיום המשחק היו"ר אבי לוזון זעם על הקוון ומילמל באיזור חדרי ההלבשה למה תמיד נגד מכבי פתח תקווה וגם דיבר עם יריב טפר מאיגוד השופטים.


למרות המשחק המאכזב של בני יהודה, חבורתו של יוסי אבוקסיס יכולה להתנחם בכך שהיא הבטיחה את המחזור השני למחזור אחד נוסף והיא תנסה לחזור למסלול הניצחונות במשחק החוץ בסמי עופר נגד מכבי חיפה, לה לא הפסידה מאז 2014, מנגד מכבי פתח תקווה שסיימה ביתקו את חמשת משחקי הליגה האחרונים, תפגוש את העולה החדשה, הפועל חדרה.



עיסא סיסוקו עם דולב חזיזה (אודי ציטיאט)


הרכבים
מכבי פתח תקווה: יוסי גינזבורג, עיסא סיסוקו (נאור פסר 76), תומאש סיבוק, עומר דנינו, גל שיש, רומריו פירס (לירן רוטמן 77), דידייה ברוסו, גידי קאניוק, מנור סולומון, לידור כהן, חביב חביבו (תאי בריבו 25).


בני יהודה: אמיליוס זובאס, יובל אשכנזי, איציק עזוז, דן מורי, דולב חזיזה, מתן בלטקסה, דניאל פלשר (דור ג'אן 69), איסמעילה סורו, שי קונסטנטין, מאוויס צ'יבוטה, ירדן שועה (שי מזור 90).


בני סכנין – מכבי נתניה 2:0 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
מכבי נתניה פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה ליתרון מהיר בדקה השלישית, אחרי מהלך של פאטוס בצ'יראיי שהעביר כדור רוחב למרכז הרחבה והמגן איהב שאמי כבש אל שערו הוא עקב ניסיון הרחקה לא מוצלח. מכבי נתניה המשיכה להיות הקבוצה הטובה על המגרש והכפילה את היתרון בדקה ה-23 אחרי מהלך נפלא של בצ'יראיי שבדיוק כמו בשער הראשון העביר כדור רחוב מהפניה השמאלית של הרחבה אלא שהפעם קניקובסקי קיבל את הכדור מול השער החשוף וכבש את שערו הראשון בקבוצה.

בתחילת המחצית השנייה הייתה תקרית בין טוייטו לעותמאן שהמשיכה לתגרה בין שני המחנות, לבסוף מוחמד גאדיר קיבל צהוב. כמה דקות לאחר מכן גאדיר קיבל הגבהה מצוינת אל מרכז הרחבה אך החלוץ נגח מעל השער. סכנין המשיכה לשלוט בכדור לאורך המחצית אך מכבי נתניה הפתיעה אותה בדקה ה-58 במפרצת של עלי מוחמד שעבר שלושה שחקנים ובעט כדור טוב אל כיוון השער אך קנדיל הצליח להדוף, בצ'יראיי השתלט על הריבאונד ובעט לשער החשוף והכדור הורחק מקו השער על ידי שחקן הגנה של סכנין. 


עלול לרדת אל מתחת הקו האדום. עמיר תורג'מן (אריאל שלום)


הרכבים
בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, עלי אבו ריא, אלבין פנישי, איהב שאמי (חאלד חאליילה 30), עוביידה חטאב, מהראן ראדי, איהב גנאיים, ישראל זגורי (אוסמה חלאיילה 62), מוחמד כליבאת (שלומי אזלואי 78), מוחמד גאדיר.


מכבי נתניה: גולן אלקסלסי, ויקי כחלון, דודי תירם, דולב אזולאי, דודי טוויטו, עלי מוחמד (סתיו פיניש 80), ניקו אולסק, אביב אברהם (איילון ירושלמי 70), גבי קניקובסקי, פאטוס בצ'יראיי, גיא מלמד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי