שמו של עלי מוחמד עלה, בחיפה החמיאו: "בלבול עשה שיעורי בית"

שלומי בן אברהם, עלי מוחמד
שלומי בן אברהם, עלי מוחמד | ערן לוף

במועדון נשמו לרווחה אחרי ה-0:1 באשדוד והתעסקו במאמן: "לא חשש לבצע שינויים משמעותיים כבר בתחילת דרכו". חיימוב זכה לשבחים. גרשון: "צריך להוריד חלודה". המשטרה הרחיקה שני אוהדים. וגם: תוכנית הרכש לינואר

(גודל טקסט)
במכבי חיפה נשמו אתמול (רביעי) לרווחה אחרי הניצחון הדחוק 0:1 באשדוד. במועדון החמיא בעיקר למרקו בלבול שביצע מיני מהפכה בהרכב ו שינה שיטה כבר במשחקו השני בקבוצה.


"רואים שהגיע לכאן מאמן שעשה שיעורי בית", אמרו בחיפה. "בלבול למד את הקבוצה ולא חשש לבצע שינויים משמעותיים כבר בתחילת דרכו. הוא הוכיח שכל החלטה שלו היא מקצועית נטו והשחקנים ילמדו לקבל את זה".


שחקנים רבים הופתעו מההחלטה להציב את עופרי ארד ב-11 כשאליסון דוס סנטוס נותר על הספסל ואטיין ריינן שוב לא נכלל בסגל. מצד שני, גם אי הכללתו של עמית זנטי ב-18 הפתיעה את אנשי המועדון במיוחד לאור העובדה שמוחמד עוואד נעדר בשל צבירת כרטיסים צהובים.



ארד. שחקנים הופתעו מהצבתו בהרכב (לירון מולדובן)


בלבול עצמו התייחס לכך ואמר: "אני מאוד מרוצה מהניצחון שהושג במשחק חוץ קשה מול קבוצה מאומנת. הגענו מאוד לחוצים וכל ההחלטות שלי, היו הרבה שינויים בסגל ובשיטת המשחק, היו מקצועיות נטו עבור הצלחת הקבוצה".המאמן גם מודע לכך שיש מקום לשיפור: "הגענו להרבה הזדמנויות ויש אצלנו פאניקה בשני צידי המגרש. אני עדיין רוצה לראות את מכבי חיפה יותר יציבה ואינטנסיבית לאורך משחק שלם".


רמי גרשון, בלם הקבוצה, התייחס לחזרה שלו למגרשים לאחר תקופה ארוכה: "זו הרגשה מצוינת לנצח, זה תמיד כיף. אני שמח שחזרתי לשחק, הייתה לי תקופה לא קלה עם הרבה פציעות, אבל כעת אני מתרכז בלעשות הכי טוב עבור הקבוצה. יש לנו משימה חשובה. אני בריא במאת האחוזים, אבל צריך להוריד חלודה של מספר חודשים שלא שיחקתי בהם. אני עובד קשה כדי להשתפר כמה שאני יכול".


הבלם נשאל על התפקוד שלו במערך של שלושה בלמים ואמר: "בבלגיה שיחקתי ברוב הזמן באמצע והשנה יותר בצד שמאל. אני יכול לשחק בהרבה תפקידים ואעשה את המקסימום בכל תפקיד שיבקשו ממני לשחק בו".



רמי גרשון. "צריך להוריד חלודה" (לירון מולדובן)


לקראת המשחק בשבת גרשון אמר: "בני יהודה עוברת עונה מצוינת, אבל אנחנו נתכונן בהתאם ונעשה את המקסימום שלנו. אנחנו רוצים לייצר רצף של ניצחונות ולהתבסס כמה שיותר גבוה בטבלה".


כבר בעוד יומיים (שבת ב-20:30, ישיר בספורט4) מצפה לבלבול מבחן משמעותי בדמות משחק בית בסמי עופר נגד בני יהודה. בכרמל מאמינים שהניצחון באשדוד יעניק אופטימיות לאוהדים שאולי יורידו הילוך בכל הנוגע למחאה נגד הנשיא יעקב שחר.


חלק מהקהל נכנס למשחק רק בדקה ה-8 ושלוש דקות לפני שריקת הסיום הושלכו אבוקות לכר הדשא והונפו שלטים נגד שחר. במועדון התייחסו לעניין: "כולם רוצים לראות את האוהדים מעודדים. עשינו הרבה טעויות לאחרונה, אבל זמן הזמן להתלכד".



"זה הזמן להתלכד". אוהדי מכבי חיפה נגד יעקב שחר (לירון מולדובן)


מי שזכה למחמאות בנוסף לבלבול הוא חיימוב שעצר פנדל אחרי תקופה קשה מבחינה אישית וסיפק עוד שתי הצלות במחצית הראשונה. "גיא היה שוער בכיר כשהגיע לכאן ומעמדו לא השתנה. ידענו למה התעקשנו להביא אותו למכבי חיפה".


במועדון הבהירו כי לא מתקיימות בשלב הזה שיחות לגבי חיזוק ורק לאחר המשחק נגד בני יהודה יתחילו להתעסק בכך. בכל מקרה ברור כי חיפה תנסה להתחזק בשנים זרים בדמות קשר אחורי וחלוץ. מעבר לשמו של קווין טאפוקו מהפועל חדרה, גורמים בקבוצה גם העלו את שמו של קשר מכבי נתניה עלי מוחמד. בקרב הישראלים, במועדון ימתינו לשחרורים בהפועל באר שבע ובמכבי תל אביב ולא מן הנמנע כי ישראלי בכיר יצטרף בחודש הקרוב.



עלה כמועמד. עלי מוחמד (ערן לוף)


למרות הניצחון במכבי חיפה הביעו זעם כנגד האוהדים שזרקו אתמול אבוקות במשחק מול מ.ס. אשדוד, שהיו המשך לזורקי האבוקות במשחק הבית מול מכבי תל אביב. במועדון שוקלים לתבוע את אותם אנשים באופן אישי בבית משפט אזרחי כאשר סך התביעה עשוי להגיע לכ-350 אלף שקלים.

בינתיים, אוהדים רבים מתכוונים לבצע מחאה כנגד המחאה, והם צפויים להגיע למשחק הקרוב מול בני יהודה עם סטיקרים מיוחדים שיחולקו בכל היציעים. בין השאר בסטיקרים יהיה רשום: "גם בימים קשים יעקב שחר". אחד האוהדים התייחס ואמר: "לאחרונה לצערי שומעים את האנשים השליליים שלא יודעים להעריך את הבן אדם שנתן לנו את כל חייו וגרם לנו לרגעים מאושרים במשך שלושה עשורים". 



בתוך כך, משטרת ישראל הודיעה הבוקר שהרחיקה למשך 30 יום ממגרשי הכדורגל שני מעורבים נוספים, תושב מגדל העמק (17) ותושב אשדוד (25), החשודים בהדלקת אבוקות באצטדיון "סמי עופר" בהפסד 3:1 למכבי תל אביב. על פי הודעת המשטרה, פעולות החקירה שבוצעו בשיתוף הנהלת המועדון הביאה לאיתורם של השניים אמש והם נחקרו בתחנת המשטרה. יצוין כי בתום אותו משחק נעצר חשוד נוסף בהדלקת אבוקה תושב טבריה בן 26 ואף הוא הורחק ממשחקי הקבוצה. משטרת ישראל תמשיך לגלות אפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות בספורט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי