גרשון: "עברתי תקופה קשה". בלבול: "הרגשתי שהקהל איתנו"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה שמר על איפוק אחרי הניצחון על בני יהודה: "נצטרך לייצר תחרות על ההרכב, לשדרג את האיכות שלנו ולהביא חיזוק". הבלם: "מנסה להתעלם מרעשי הרקע". אבוקסיס: "מאכזב, מקווה שניקח נקודות נגד ב"ש"

(גודל טקסט)

קצת נחת בכרמל. מכבי חיפה חיברה הערב (שבת) ניצחון שלישי ברציפות בכל המסגרת, הפעם 0:1 על בני יהודה החזקה בסמי עופר והיא טיפסה באופן זמני למקום החמישי בטבלת ליגת העל. זה היה הניצחון הראשון של הקבוצה מהכרמל על הקבוצה מהשכונה באצטדיון הביתי מאז חודש מארס 2013, כמעט שש שנים.

מרקו בלבול, שכאמור שמר על מאזן מושלם מאז מונה למאמן הירוקים שרשמו לראשונה העונה שני ניצחונות ליגה רצופים, עדיין לא ספג ב-270 דקות ומי שהכריע עבורו את המשחק היה ניקיטה רוקאביצה שנגח לרשת (65). שי קונסטנטין מבני יהודה הורחק (95). 

מרקו בלבול סיכם: "מה שחשוב זה שאחרי מחצית ראשונה לא טובה שלא אהבתי אותה, הגענו חדים לחצי השני. הבחורים הראו אופי של חבורה שלוחמת ושומרת פעם שנייה על שער נקי שזה חשוב מאוד. אני גאה בשחקנים ועל פי המחצית השנייה הגיע לנו לנצח".

שינוי השיטה: "גם בשיטה של 4:4:2 או 4:4:3 אפשר לשמור על שער נקי. זה לא קשור לשיטה, אלא לסגנון. אמרתי גם לשחקנים שאנחנו נשחק בכמה שיטות. בכדורגל המודרני צריך לדעת להחליף במהלך המשחק. הגישה בחצי השני הייתה הרבה יותר טובה. העזנו, חטפנו, לחצנו, הלכנו קדימה והגיע לנו לנצח".


רוחות של שינוי. מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)

על רמי גרשון ועופרי ארד: "אני לא חושב שזה קשור לגיל או לשחקן כזה או אחר. מי שטוב משחק וזה לא חשוב מה השם שלו. אני שמח שהם חזרו, שניהם עשו היום משחק מעולה ובסך הכל, בסופו של דבר, הקבוצה שיחקה מצוין ואני שמח מאוד".

המשחק נגד מכבי פתח תקווה במושבה במחזור הקרב: "אין בליגה הזו משחקים קלים, כולם קשים. הליגה צפופה וקשה. אני חושב שקיבלנו היום פה משחק מאוד איכותי מול קבוצה מצוינת, איכותית וממושמעת. הקהל, שהוא חשוב לנו מאוד, היה איתנו בחצי השני והרגשנו אותו יותר, זה חשוב לנו מאוד".

המטרות: "אנחנו לא צריכים להסתכל על מיקום כזה או אחר, הייתי רוצה לשפר את רמת המשחק של מכבי חיפה ולהביא אותו למה שהיה בעבר. נצטרך לייצר תחרות על ההרכב, לשדרג את האיכות ולהביא עוד מספר שחקני חיזוק".

רמי גרשון אמר בסיום: "כיף גדול לחזור, עברתי תקופה לא פשוטה. שרשרת של פציעות, קצת חוסר מזל, אבל התכוננתי כמו שצריך ועבדתי קשה. אני שמח שהצלחתי לחזור לשחק ולעזור לקבוצה לעשות עבודה טובה. אני מנסה להתעלם מרעשי הרקע ולהתרכז בעבודה. אם אני אתחיל להקשיב, זה יוריד אותי למטה. גם בעבר התמודדתי עם מצבים קשים והצלחתי לייצר דברים טובים ואין לי ספק שזה יקרה גם הפעם".


אפילו הקהל תמך במחצית השנייה. שחקני מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

המטרות של מכבי חיפה: "אני חושב שבמצב שלנו אנחנו צריכים להסתכל ממשחק למשחק והמטרה היא לבוא למשחק הבא ולנסות לנצח אותו. זו מכבי חיפה, אבל אנחנו צריכים להישאר צנועים כי שנים שאין פה הצלחה. אני חושב שהצלחנו קצת לשמח את הקהל אחרי הרבה זמן וזה היה כיף גדול להרגיש את התמיכה שלהם. ביחד אנחנו נעשה דברים יפים".

על השינוי שהביא בלבול: "היו לנו הרבה מאמנים כי הסיטואציה לא הייתה פשוטה. למרקו יש את השיטה ואת הדרך שלו. אנחנו עובדים באימונים, מתכוננים לכל משחק ואני מקווה שנמשיך כך".

יוסי אבוקסיס, שרשם את הפסדו הראשון בקריירה למכבי חיפה כמאמן, הסביר: "אחרי שהיינו בפיגור הימרנו קדימה מבחינה התקפית והיינו חשופי. הגענו לשלושה מצבים מצוינים, אבל ביום כזה שום דבר לא נכנס. שחקן שלהם לקח כדור מהקו, פגענו במשקוף ובקורה – זה מסוג המשחקים שהכדור לא נכנס. הרבה שחקנים היו ביום לא טוב, אבל אי אפשר להיות טובים כל הזמן לאורך עונה שלמה. מכבי חיפה הייתה יותר טובה בסך הכל, אבל מבחינת כמות מצבים לא נפלנו מהם".

אבוקסיס הוסיף: "יש לנו את התקציב הכי נמוך בליגה, כך שזה מחמיא שקבוצות נערכות למערך שלנו ומתאימות את עצמן. נצטרך לדעת לשחק נגד כל קבוצה, בכל שיטה וגם מול שלושה בלמים. ראיתם לבד כמה סורו היה חסר. פלשר לא קשר בתפקיד שלו ואין לי שום טענות לאף אחד. נצטרך לדעת להסתדר בלי שחקנים. אין לנו סגל ארוך ומי שמשחק צריך לעשות את העבודה. התוצאה מאכזבת, אבל היו גם דברים טובים הערב".

המשחק נגד באר שבע במחזור הקרוב: "נקווה שהנקודות יגיעו שם. יש להם שחקנים שתמיד קשה נגדם. שוב יהיה לנו מספר שחקנים חסרים ואנחנו נהיה חייבים להיערך בהתאם. כל משחק בליגת העל העונה הוא קשה".


אבוקסיס. "מחמיא שקבוצות נערכות למערך שלנו" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי