גרנט פלט שבניון סגר סופית: "בית"ר יודעת למה היא הביאה אותו"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

המאמן דיבר על הקשר ב-103FM ואישר את המהלך: "דיברתי איתו בשבוע שעבר". וגם: הקריסה של ב"ש, ההצלחה של מכבי, חזרה לאמן, האפשרות שישוב לחיפה, מינוי בלבול, הנבחרת ומשחק העונה באנגליה. ראיון

(גודל טקסט)

אברם גרנט, מאמן צ'לסי ונבחרת ישראל בעבר, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על חזרה לקווים, השינוי בנבחרת ישראל, ההצלחה של מכבי תל אביב, הקריסה של באר שבע, עתידו של בניון והאפשרות שהוא ישוב למכבי חיפה.

חזרה לאמן: "הקריירה שלי מתנהלת בשני מסלולים שונים בשנים האחרונות. אני מאוד רוצה להגיע להישגים, אבל אם לא – אני רוצה לתרום מהניסיון שלי ולהגיע דרך הכדורגל למקומות שלא הייתי מגיע אליהם בלי הכדורגל. יש לי הצעות בשני המסלולים ואני עדיין רוצה להמשיך לאמן כדורגל ומאוד נהנה מהדרך".


מנהל קריירה על שני מסלולים. אברם גרנט (אתר הליגה ההודית)

האפשרות שהוא ישוב למכבי חיפה בתפקיד כזה או אחר: "זה לא סוד, אני השארתי בחיפה הרבה חברים, בעצם כמו בכל מקום שעבדתי בו. יענקל'ה שחר חבר והוא יודע שאין טעם לדבר על זה כי אני לא רוצה לחזור עדיין לארץ. אני מאוד אוהב את ישראל ונמצא פה גם המון, אבל מבחינת כדורגל וספורט אני מנסה למצות את חו"ל כמה שיותר".

מינויו של מרקו בלבול: "קודם כל הוא עזב את הנבחרת הצעירה כשלא היו לו שום משימות בזמן הקרוב. אני חושב שהוא יצליח במכבי חיפה. ב-10 שנים האחרונות מכבי חיפה לא כל כך טובה והשנה הפחות רעה הייתה איתו. הוא מאמן מצוין, היה העוזר שלי ובכל מקום שהוא נמצא הוא עושה עבודה נהדרת. הוא האיש הנכון במקום הנכון ובינתיים גם התוצאות טובות".


תשוקה אדירה לכדורגל. יוסי בניון (עדי אבישי)

גרנט התייחס לבניון ופלט שהוא סגר בבירה: "אני בדרך כלל לא אומר לאנשים מה לעשות, אבל דיברתי איתו בשבוע שעבר. לבחור הזה יש תשוקה אדירה לכדורגל. ראיתי את זה גם כשאימנתי אותו, אבל עד אז הוא היה צעיר. הוא פשוט רוצה לשחק כל הזמן, גם בגיל 38. האם הוא יקבל דקות בבית"ר ירושלים? על זה צריך לדבר עם ניר קלינגר. אני עוקב אחרי הכדורגל הישראלי. ראיתי את יוסי השנה במכבי פתח תקווה והוא היה ממש טוב בכמה משחקים. בית"ר שיחקה פחות טוב בפתיחת העונה, אבל אני מבין שעכשיו הם הרבה יותר טובים, לא ראיתי את שני המשחקים האחרונים. הם רכשו אותו, כך שהם מבינים מה הם עושים שם".

ההצלחה של מכבי תל אביב: "הם עושים עבודה נהדרת, אין פה שום ספק בכלל. לזכותו של המאמן איביץ', הם פתחו לא טוב באירופה ולא קל להתאושש מזה. התוצאות מדברות בעד עצמן וספורט זה משחק של תוצאות. הקבוצה נראית טוב. חבל ששאר הקבוצות החזקות לא טובות כי זה חשוב לליגה, אבל נקווה שבהמשך יהיה יותר טוב".

הקריסה של באר שבע: "במציאות של הכדורגל הישראלי לא הייתי מופתע אם זה היה קורה גם אחרי שתי אליפיות. באר שבע עשתה דברים גדולים, באמת באמת גדולים. לקחת שלוש אליפיוות מול מכבי תל אביב שהשקיעה המון זה לא פשוט למרות שגם באר שבע השקיעה. לפעמים יש ירידה, לא תמיד זה צריך לקרות, אבל זה קיים. ההתנהלות שלהם בקיץ הראתה שהם לא יודעים מה מחכה להם, אבל דווקא זה המקום להעריך את הדבר הבלתי נתפס שהם עשו. עם הידע שיש שם, אני חושב שבאר שבע תחזור לקדמת הבמה בקרוב מאוד".


"באר שבע תחזור לקדמת הבמה מהר מאוד" (דני מרון)

רוטנשטיינר והרצוג: "אני חושב שאפשר לזהות שינוי מסוים. הנבחרת משחקת יותר טוב ומאורגן. אני בדרך כלל בעד מאמנים ישראלים, אבל לפעמים זה טוב שבא זר מבחוץ על מנת לעשות את הדברים כפי שעושים אותם בחו"ל. גם לנצח יריבות בדרג שלנו צריך לדעת וזה חשוב. הנבחרת נראתה בסדר גמור עד עכשיו ובוא נראה אותה מול נבחרת חזקות יותר. בקמפיין שלי, שהיה נהדר, ניצחנו את הקטנות לא הפסדנו לגדולות".

משחק העונה בין סיטי לליברפול: (חמישי ב-21:45, ישיר בספורט1): "זה מפגש גדול, באמת גדול. ליברפול בעונה מצוינת. מי שעוקב אחרי סיטי יודע שהיא שיחקה כדורגל טוב מתחילת השנה, אבל היא מאוד חשופה בהגנה וזה קצת מזכיר את ליברפול של העונה שעברה ששיחקה כדורגל ממש טוב. סיטי השנה מזכירה לי את ליברפול של העונה שעברה".

"היום קשה מאוד להגיע להישגים כשאין איזון בין התקפה להגנה. פפ סבל העונה מפציעות בחלק ההגנתי. השוער, שהגיע בשביל להתחיל התקפות, שכח שלפעמים גם צריך לעצור כדורים. פפ מאמן גדול, גם קלופ מצוין וליברפול תחתיו כמעט לא סופגת. מדברים היום על מאמנים, שיטות ואסטרטגיות – אבל היום כולם מבינים כדורגל ובלי שחקנים מאוד קשה להצליח. אנחנו רואים מה קורה ברגע ששחקנים טובים לא משחקים. סלאח יצא בגמר ליגת האלופות והכל השתנה. אתה תלוי בשחקנים היום יותר מאשר בכל עידן אחר בהיסטוריה. בליגה האנגלית קשה להגיד שדברים גמורים בחודש ינואר, גם אם ליברפול תנצח זה לא יהיה גמור".


"שכח שצריך לעצור כדורים". אדרסון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי