יוסי בניון חתם בבית"ר ירושלים ויפרוש בסוף העונה

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

הקשר חתם על חוזה עד סוף העונה ובסיומה יחבור לצוות המקצועי של המועדון. השחקן בן ה-38 אמר: "נרגש מאוד לסיים את הקריירה במקום המיוחד הזה". משה חוגג: "כבוד גדול עבורי ועבור המועדון לסגור מעגל"

(גודל טקסט)
יוסי בניון חתם היום באופן רשמי בבית"ר ירושלים. הקשר בין ה-38 סיכם וחתם על שובו לקבוצה עד לתום העונה הנוכחית כשחקן, ובסיומה יחבור לצוות המקצועי של המועדון לפיתוח מחלקת הנוער וטיפוח שחקנים צעירים.


יוסי בניון אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אני שמח ונרגש מאוד לחזור למועדון בית"ר ירושלים ולסיים את הקריירה במקום המיוחד הזה. כולי ציפייה למפגש עם האוהדים, לאווירה של טדי ולאתגר הגדול שאליו אני מגיע דרוך ומחויב. אני מודה למשה חוגג, לצוות המקצועי ולהנהלה על האמון ועל הרצון הגדול לעבוד ביחד גם בשנים הבאות ובעבודה משותפת להוביל את המועדון להצלחה".


בעלי המועדון משה חוגג הוסיף: "כבוד גדול עבורי ועבור המועדון לסגור מעגל ולהשלים את חזרתו של יוסי לבית"ר, הצהרתי עם הגעתי כי אני רואה בבית"ר מקום דרכו אפשר לעשות שינוי חברתי, והגעתו של יוסי בניון לבית"ר עם השתלבותו העתידית בצוות המקצועי היא חלק משינוי תפיסתי גם בכל הנוגע לתרבות הספורט במדינה".


מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר התייחס גם הוא להחתמתו של בניון ואמר: "כשהבעלים משה חוגג, פנה אלי בנוגע לחזרתו של יוסי בניון לבית"ר נתתי אור ירוק, כיוון שהוא יכול בהחלט לתרום מבחינה מקצועית. במקביל ביקשתי שתוכנית הרכש לא תפגע. אני שמח שהדברים סוכמו ויוסי מצטרף אלינו".



על אף חתימתו של בניון, הוא לא מתוכנן להיכלל בסגל למשחק הקרוב נגד בני סכנין. הבכורה שלו בסגל בית"ר תידחה למחזור שלאחר מכן, למשחק הבית נגד קרית שמונה בעוד כשבועיים.





כאמור יוסי בניון יפרוש בסיום העונה. השחקן בן ה-38 החל את דרכו המקצועית בהפועל באר שבע ומשם עבר למכבי חיפה איתה זכה בשתי אליפויות בעונות 2000/01 ו-2000/02. עונה לאחר מכן החל את הקריירה האירופית בת 12 שנים כשעבר לראסינג בליגה הספרדית ובאנגליה שיחק בווסטהאם יונייטד, ליברפול, ארסנל, צ'לסי, ארסנל וקווינס פארק ריינג'רס.


לאחר הקריירה האירופית העשירה בניון חזר כדורגל הישראלי כשחתם במכבי חיפה למשך שנתיים בה זכה בגביע. לאחר מכן עזב למכבי תל אביב, עונה לאחר מכן לבית"ר ירושלים ואותה עזב אחרי חצי עונה למכבי פתח תקווה. בניון הצהיר כבר הקיץ כי הוא מעוניין לחזור לבית"ר ירושלים ואחרי ששוחרר מכבי פתח תקווה השחקן סגר מעגל ויסיים את הקריירה בקבוצה מהבירה.


פרט לקריירה האירופית העשירה, יוסי בניון הוא שיאן ההופעות בנבחרת ישראל עם 100 הפועות בהן כבש 24 שערים.



יפרוש בסיום העונה. יוסי בניון (עדי אבישי)


בצוות המקצועי נרשמה אכזבה גדולה, לאחר התיקו הביתי 1:1 אמש מול הפועל חיפה בטדי. זה היה משחק נוסף, בו בית"ר לא מצליחה לנצח בטדי ועד כה השיגה הקבוצה רק ניצחון ביתי אחד, מתחילת העונה. בניגוד לשנים קודמות, כאשר טדי היה באופן כמעט קבוע מבצרה של הקבוצה, לא מצליחים העונה הצהובים-שחורים לנצח במגרשם הביתי, כאשר שלושת משחקי הבית האחרונים נגד מכבי נתניה, מכבי פ"ת והפועל חיפה, הסתיימו בתיקו.


"נהיה חייבים לשפר את המאזן הזה, אם אנחנו חושבים להגיע לחלק העליון", אמר גורם בקבוצה. "פעם לא היינו מאבדים כאן נקודות וגם ביכולת פחות טובה, האצטדיון והקהל היו עוזרים לנו לנצח. העונה משהו לא מסתדר לנו ודווקא מול האוהדים שלנו שדוחפים ועושים עבודה מדהימה מהיציעים".


בדומה למשחק הגביע נגד מכבי תל אביב, למאמן ניר קלינגר, שוב היו טענות קשות לשופט המשחק אלון יפת, על שלא שרק לפנדל לזכות הקבוצה, לאחר נגיעת יד ברורה של שון גולדברג מהפועל חיפה, בתוך הרחבה. כשנשאל המאמן בסיום על החלטות השופטים לאחרונה בטדי הוא השיב: "זה קורה, זה קורה אמנם יותר מדי, אבל יש להם את המוסדות המקצועיים שלהם באיגוד השופטים ואנחנו צריכים להתרכז בעצמנו וזה מספיק".


קלינגר התייחס גם למשחק ואמר: "הלכנו יותר מדי לצד שמאל של חיפה, במקום לצד ימין שלהם שהיה פגיע. אם היינו הולכים יותר על הצד הימני של הגנת חיפה, היינו מכריעים את המשחק. בעקבות החלטות כאלה ואחרות של השופטים נקלענו לפיגור ואיימנו הרבה על השער, מספיק בשביל לכבוש יותר משער אחד, אבל החלק הקדמי שלנו לא היה מרוכז ולחץ פחות ממה שאנחנו רגילים בתקופה האחרונה".



אכזבה בבית"ר ירושלים מהמאזן הביתי העונה (דני מרון)


הטענות בקבוצה היו שוב כלפי יאקוב סילבסטר, ששוב הציג יכולת לא טובה ולא היה מרוכז בחלק הקדמי.


"תמיד כיף לכבוש, במיוחד כשאתה נכנס לחצי שעה", אמר החלוץ אנתוני וארן שעלה מהספסל ושוב הבקיע שער. "אני עדין לא בכושר מלא. עברתי המון פציעות מתחילת השנה ולאט לאט אני חוזר לעניינים".


החלוץ נשאל על השפעת הפרשה בה היה מעורב בעונה שעברה ועל כך שזה השפיע על יכולתו גם העונה: "אני לא חושב שהפרשה השפיעה כל כך הרבה. נכון שזה לא היה פשוט, אבל גם אחרי הפרשה הייתי כאן בחצי גמר הגביע וגם בליגה. אבל מתחילת השנה הזו אני פצוע והיה לי קשה להוכיח שאני שחקן טוב ויודע לשחק ושזה לא היה פוקס בעונה שעברה, לאט לאט אני חוזר לעניינים ויש לי עוד הרבה להראות".

עוד באותו נושא: יוסי בניון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי