שועה חתם רשמית, בלבול: "לא יודע אם הוא יהיה בסגל"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | ראובן כהן, מכבי חיפה האתר הרשמי

החלוץ ערך אימון בכורה במכבי חיפה וקיבל את המספר 33. עוד קודם לכן התייצב המאמן למסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל באר שבע (שבת, 20:30 בספורט4). קשר אחורי זר עשוי להגיע במקומו של קראמר

(גודל טקסט)
מכבי חיפה הגבירה היום (חמישי) את הכנותיה לקראת המשחק בשבת מול הפועל באר שבע (20:30, ישיר בספורט4) ובנוסף ערכה את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק בהשתתפות מרקו בלבול.


ירדן שועה, חלוץ הרכש הנוצץ שהגיע מבני יהודה, חתם רשמית במועדון, ערך את אימון הבכורה שלו במדים הירוקים וקיבל את המספר 33, אותו לבש אשתקד חלוץ אחר של הירוקים, סטפאנוס אתנסיאדיס, בתקווה ששועה יצליח יותר מהיווני. בתחילת מסיבת העיתונאים אמר המאמן לקראת המפגש בב"ש: "טרנר אמנם מגרש מאוד ביתי, אבל אנחנו נבוא לשחק את המשחק שלנו – באותו סגנון של המשחקים האחרונים ובתקווה לנצח, כמו שאנחנו רוצים בכל משחק. זה אתגר גדול מבחינתנו". 


pic.twitter.com/3MdIPezoGi

— Maccabi Haifa FC (@mhfootballclub) January 10, 2019


רצף הניצחונות: "זה משמח אותי, אבל אני לא פותח שמפניות כמו גם שאני לא נופל אחרי הפסדים. זה משחק מאוד קשה ומאוד מאתגר, המשחק הכי קשה שיש לנו בסדרה שלי, אבל אנחנו באים בכל משחק לנצח, לא משנה באיזה מגרש. אנחנו לא יוצאים בהצהרות כאלה ואחרות, אלה מנסים לעבור משחק משחק ולנצח". 


י.ש. עתיד https://t.co/NyBSw87GJp

— Maccabi Haifa FC (@mhfootballclub) January 10, 2019


תמיכת הקהל: "בשבוע שעבר אמרתי שהמטרה המרכזית היא להחזיר את החיוך לאוהדים, שיראו משחק מהנה קהל ושנבנה משהו עם יסודות בריאים. זה תהליך שהתחלנו ואתם רואים אותו. האוהדים חשובים לי מאוד ואני שמח שהם חוזרים ומרגישים שהם איתנו"


על צירוף ירדן שועה: "אני מכיר אותו מנבחרת הנוער ועקבתי אחריו בליגה, כמעט כל משחק שלו ראיתי. לפני שבועיים ראינו אותו משחק בסמי עופר ואני חושב שהוא שחקן מצוין עם פוטנציאל גדול מאוד. אמנם הוא בחור צעיר, עוד אין לו 20, אבל במגרש רואים שהוא בשל ומאוד אחראי. גם מחוץ למגרש הוא כזה ואין לי ספק שהוא יתרום לנו רבות ואנחנו נתרום לו".



ירדן שועה. אימון בכורה בירוק (ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה)


אם הוא זה שדרש לצרף את שועה: "
כל שחקן שהגיע למכבי חיפה הוא על דעתי. אני מתייעץ, מקשיב, שומע ובסוף ההחלטות הן שלי. אני שמח מאוד על צירופו וחושב שהוא יוסיף המון למכבי חיפה. הוא בחור צעיר וניתן לו את הזמן להתאקלם. הוא חלק מקבוצה ואנחנו נעזור לו להתאקלם".


אם שועה ייכלל בסגל כבר בשבת ותוכניות לינואר: "הוא יערוך היום אימון ראשון, אבל אני עוד לא יודע לומר מי יהיה בסגל ומי לא. חלוץ זר? מעולם לא אמרתי לכם שאני רוצה, אבל אני לא אתייחס לעמדות. נרצה להתחזק בשחקן או בשניים, אבל אני לא עוסק בעתיד".


המטרות והכוונות שלו לעונה הקרובה: "אמרתי שהמטרה היא קודם כל לייצב את הקבוצה ולבנות תשתית לשנים הבאות, לגרום לקהל ליהנות ממכבי חיפה. יש לנו עוד הרבה אספקטים לשפר ואנחנו נעשה זאת. לא אצא בהצהרות, אולי בעוד חודש או חודשיים".


עוד על הפועל באר שבע: "הם היו יכולים לרדת ב-0:3 בחצי הראשון נגד בני יהודה ובחצי השני הכל התהפך. אנחנו באים לשחק את המשחק שלנו ולתת 90 דקות באותה הדרך. אני לא יודע לומר איך יתפתח המשחק, השחקנים שלי צריכים להכין את עצמם לכל תרחיש".


לידו של בלבול ישב גם ניקיטה רוקאביצה, והמאמן נשאל על התחרות בחלק הקדמי: "חיכיתי שיהיה לי כאב ראש בריא בהתקפה ואני מאוד מאמין בתחרות, בטח במועדון כמו מכבי חיפה. רק תחרות יכולה לגרום לשחקן להגיע לשיא, לשמור על רמה מסוימת. גם עוואד הוא פוטנציאל גדול ושחקן מוכשר שאני מכיר מהנבחרת האולימפית ואני מאוד מחזיק ממנו, כך גם שון ויסמן שאני בטוח שהם יתרמו. זה מאבק טוב ובריא".



רוקאביצה. "הקבוצה היא שחשובה, לא אני" (עדי אבישי)


רוקאביצה הוסיף: "הפועל ב"ש קבוצה טובה עם שחקנים איכותיים, אבל הקבוצה צוברת ביטחון בשלושת המשחקים האחרונים ואני מקווה שנוכל להמשיך ביכולת מהניצחונות האחרונים". מה השתנה מאז הגעת בלבול: "לכל מאמן יש את הפילוסופיה שלו והרעיונות שלו כיצד לשחק כדורגל. מרקו רוצה שנהיה ממושמעים ושנעבוד קשה, אבל במקביל נותן לנו את הביטחון לבטא את עצמנו על המגרש וזה חשוב. אני בכושר טוב, אבל הקבוצה היא שחשובה ולא אני, אני לא הבאתי תשע נקודות לבדי".


על תפקידו: "לפני שעברתי לגרמניה שיחקתי כל הקריירה כחלוץ חוד, אבל שם למדתי לשחק בכנף ועשיתי זאת במשך שנים. זה תלוי במערך ובשחקנים שסביבי, אבל מבחינתי אין בעיה לשחק היכן שצריך".


אי זימונו לאליפות אסיה: "אני מרוכז רק במכבי חיפה ובהשגת תוצאות טובות עם הקבוצה. לגבי נבחרת אוסטרליה, זה לא משהו שבשליטתי וכל שאני יכול לעשות זה לתת את המיטב והמאמן יבחר את מי שלדעתו ראוי לכך. אלה החיים, אני כאן ורק מנסה לתת את הכל".


מה השתנה מאז הגעת בלבול: "לכל מאמן יש את הפילוסופיה שלו והרעיונות שלו כיצד לשחק כדורגל. מרקו רוצה שנהיה ממושמעים ושנעבוד קשה, אבל במקביל נותן לנו את הביטחון לבטא את עצמנו על המגרש וזה חשוב. אני בכושר טוב, אבל הקבוצה היא שחשובה ולא אני, אני לא הבאתי תשע נקודות לבדי".



למאמן יש כאב ראש חיובי, השחקנים מחמיאים (עדי אבישי)



בפן המקצועי, בלבול אינו צפוי לבצע שינויים משמעותיים בהרכב ונראה כי ימשיך בשיטת שלושת הבלמים, כאשר יחליט בסמוך למשחק אם להמשיך עם שלישיית ההגנה שכללה את הבלם ההולנדי אטיין ריינן או להעלות במקומו את אליסון דוס סנטוס. הרכש הנוצץ של חודש ינואר, ירדן שועה שרק אתמול עבר בדיקות רפואיות והשלים את מעברו מבני יהודה, ערך הבוקר אימון ראשון בקבוצה, אולם בלבול טרם החליט אם החלוץ הצעיר יהיה בסגל כבר בשבת.


בשל החתמתו של שועה, הבהיר לאחרונה בלבול לראשי חיפה כי בניגוד לתוכנית המקורית לצרף חלוץ זר על חשבונו של מיכיל קראמר שצפוי לעזוב בקרוב, הוא מעדיף להתחזק בקשר אחורי זר. המאמן והצוות שלו כבר צפו במספר שחקנים ובתחילת השבוע הבא נראה כי נגבי חיפה תגיש הצעה רשמית במטרה לצרף את אחד המועמדים. במועדון טרם גיבשו החלטה לגבי הקשר הגינאי סיידובה סומא שעצם העובדה שכבר שיחק העונה בשלוש קבוצות אינו יכול לעבור לקבוצה אחרת, פרט לפרטיזן בלגרד שאינה מעוניינת בו. במכבי חיפה שוקלים להקפיא את השחקן אם יימצא שחקן זר נוסף שיועדף על פניו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי