עמיר תורג'מן: "רוצה לחזור למכבי תל אביב מהדלת הראשית"

עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן | עדי אבישי

המאמן מקווה שסכנין תצא לדרך חדשה אחרי התיקו נגד בית"ר ירושלים ומכוון גבוה. בראיון לספורט1 אמר: "כולם צריכים להבין שהם חלק מקבוצה". על מעמד המאמן: "אין מספיק סובלנות והמפסיד הגדול הוא הכדורגל הישראלי"

(גודל טקסט)

ב-19 לנובמבר קיוו ראשי בני סכנין שקבוצתם תצא לדרך חדשה וזאת לאחר החתמתו של המאמן עמיר תורג'מן. האחרון הגיע כמושיע לאחר פתיחת עונה גרועה, אבל פחות מחודשיים לאחר מכן נראה כי סכנין אינה מצליחה להתרומם כאשר היא מדורגת במקום לפני האחרון בטבלה. מעבר לאכזבה המקצועית, סכנין סובלת גם ממצוקת פציעות, כאשר שחקניה הבכירים מוציאים את עצמם פעם אחר פעם ביציע. בראש הרשימה נמצא פיראס מוגרבי, שסיים את העונה אבל אליו מתווספים גם ג'אבר עטאא וג'ורג' אקפביו שנעדרים זמן רב וגם עלי עותמאן ומוחמד גאדיר שנפצעו בשבועיים האחרונים.

למרות זאת, נראה כי דווקא השבוע הגיעה תקווה חדשה כאשר למרות סגל חסר, סכנין סיימה בתיקו מאופס מול בית"ר ירושלים כאשר אוהדי הקבוצה שהגיעו לראשונה בהמוניהם התרשמו מרוח הלחימה של השחקנים. רגע לאחר התיקו מול בית"ר ורגע לפני המשחק מול הפועל חדרה, התפנה תורג'מן לראיון מיוחד לספורט1 בו הוא מדבר על התקופה עד כה, הרצון לעשות שדרוג עם סכנין ויום אחד להגיע מהדלת הראשית למכבי תל אביב ובכלל על מעמד המאמן בישראל.

עמיר איך אתה מסכם את התקופה שלך בסכנין עד כה?
"אני נמצא כאן רק חודש ושבועיים וקשה לי לסכם אבל אני יכול להגיד לך שהגעתי למקום טוב מבחינת החומר האנושי וסביבת העבודה. בסופו של דבר כולם מחפשים את התוצאות וזה פחות הולך לנו, אבל אנחנו צריכים לעבוד נכון ולהתוות דרך כדי להגיע לתוצאות הרצויות".

אתה מדבר המון על הדרך בכהונתך בסכנין. אתה מרגיש שיש לכם דרך?
"ברור, אבל גם ברור לי שזה תלוי בשחקנים. בשלושת או ארבעת השבועות האחרונים היו לנו הרבה פציעות משמעותית וזה לא קל בכלל. זה מאוד השפיע לנו על הדרך ומאוד השפיע לנו על התוצאות וההצלחות".


תורג'מן. מרגיש שיש דרך (מאור אלקסלסי)

איך אתה מסביר את ריבוי הפציעות בתקופה האחרונה?
"אני חושב שיש לזה כמה סיבות. אני לא יודע מה היה כאן בתקופת ההכנה ובחודשים שלא הייתי כאן, אבל ברור לי שזה קשור גם לחודש העמוס שהיה בדצמבר שכלל משחקי ליגה וגביע. כאשר אתה משחק שלושה משחקים בשבוע אחד, אתה צריך להיות ערוך לזה. היו לנו גם פציעות מחוסר מזל אבל פציעות של שרירים זה משהו שנצטרך לתת את הדעת על כך".

אנחנו לקראת חודש ינואר ומדברים על שינויים. נראה שינויים רבים בקבוצה בגלל התוצאות הרעות?
"אני לא יכול להגיד שנעשה שינויים משמעותיים, אבל יהיו שינויים גם בתוך הסגל ומעבר לזה, נביא שחקנים שנחשוב שיכולים לשדרג אותנו".

מתחילת העונה דובר לא מעט על מהראן ראדי שאינו נותן את תרומתו. מה אתה חושב?
"מהראן צריך להיות חלק מקבוצה שמשחקת נכון וטוב ואז הוא יביא את היכולות שלו. בשלושת השבועות האחרונים הוא עשה את זה. כולם צריכים להבין שהם צריכים להיות חלק מקבוצה אם זה חאלד חלאיילה, גאדיר, קנדיל ושחקנים אחרים שצריכים להוביל, אבל כולם צריכים להיות ביחד ולא שחקנים בודדים".


ראדי. צריך להיות חלק מקבוצה שמשחקת נכון וטוב (מאור אלקסלסי)

תמיד הייתה בסכנין הנהלה מעורבת. איך שיתוף הפעולה שלכם?
"יש לנו שיתוף פעולה מצוין ואבו יונס מבין כדורגל. יש לנו הרבה שיחות אבל אני מחליט בסופו של דבר כי אני גם נושא באחריות המקצועיות ולכן אני מחליט אבל אני מתייעץ ושואל. כמו בכל מקום, הבעלים שואל ואני עונה ברמה המקצועית".

אתה מרגיש שזאת יכולה להיות עונת המפנה בקריירה שלך?
"באתי לסכנין כי ידעתי שיש כאן התקפה טובה ומועדון מסודר עם שחקנים רעבים, ואם נעמוד נכון, נעשה דברים יפים. התהליך הוא יותר ארוך והפציעות תקעו אותנו ולפי מה שאני מנתח בליגה העונה, מי שמבקיע ראשון אז רוב הסיכויים שהוא מנצח. לגביי? זה חלק מהדרך ונדע רק בעוד כמה שנים. אני רוצה להצליח ביחד עם סכנין ובעיניי אפשר להגיע לגבהים ואנחנו עובדים קשה בשביל זה".

המטרה הייתה ונשארה פלייאוף עליון?
"כרגע אנחנו במצב שאנחנו לא יכולים לדבר על הפלייאוף העליון, אלא קודם רוצים לצאת מהמצב בו אנחנו נמצאים. אנחנו צריכים להסתכל על הדרך שלנו, לנצח כמה משחקים, להסתכל קדימה ואז אולי לחשוב על הפלייאוף העליון".


אבו יונס. הבעלים שואל, תורג'מן עונה מקצועית (דני מרון)

לאחרונה יש תחלופה במאמנים בליגה. מה אתה חושב על מעמד המאמן בישראל?
"אני חושב שאין מספיק סובלנות בארץ להתוות דרך וצורה לקבוצה. אי אפשר להפוך תוך לילה לקבוצה מצליחה, זה לוקח זמן. אצלנו בישראל מסתכלים רק על התוצאות ואני חושב שלפעמים צריך לחשוב על הדרך שזה לא פחות חשוב וזה יכול לבוא ביחד. לכל הקבוצות יש תקופות פחות טובות ונכון לעבור את זה ביחד, אבל אצלנו מעמד המאמן לא טוב וכל אחד מהבעלים עושה מה שהוא רוצה עם המאמן וזה לא רק בבוגרים אלא גם בנוער, נערים או ילדים. המפסיד הגדול בסיטואציה הוא הכדורגל הישראלי".

מכבי תל אביב בדרך לאליפות. כאחד שהיה שם ומסתכל מהצד יש חלום להגיע ולהיות מאמן ראשי?
"כל אחד שואף להגיע כמה שיותר גבוה ואני רוצה לחזור למכבי תל אביב מהדלת הראשית אבל הדרך ארוכה וזה יגיע דרך עבודה קשה וכרגע אני בסכנין. אני רוצה לעלות מדרגה עם סכנין כי כאן שחקנים מתאימים וטובים וכולם יחזרו לכשירות מלאה אז ללא ספק ייראו כאן קבוצה טובה יותר".

לסיום מילה על קהל שחזר לראשונה לדוחא?
"ראיתי את הקהל שלנו מול בית"ר ונהניתי מכל רגע. זה הזכיר לי את התקופות שלי בתור שחקן שהיינו מגיעים לכאן. הראיתי השבוע גם לשחקנים וידאו שבו ראו את הקהל מריע לשחקנים שרוצים להצליח. אם יגיעו הצלחות, אין לי ספק שנראה את הקהל חוזר ומגיע להרבה משחקים, אבל בעיניי זה צריך לבוא ביחד. נעשה דברים יפים וכולם ייהנו מהאוהדים, ההנהלה וכמובן גם המאמן".


"רוצה לעלות מדרגה עם סכנין" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי