ייאוש בבית"ר ירושלים: "הסיכוי להגיע לפלייאוף העליון נמוך מאוד"

בית"ר ירושלים מאוכזבת
בית"ר ירושלים מאוכזבת | דני מרון

בקבוצה מהבירה מאוכזבים מכך שהם לא מצליחים למצוא את הרשת במשך שני משחקים רצופים: "בפעולה האחרונה אנחנו כושלים", אמר ניר קלינגר. חוגג עשוי לצרף חלוץ נוסף. מחמאות ליוסי בניון, כחילה עשוי להישאר

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים רשמה משחק ביתי נוסף ללא ניצחון, לאחר שסיימה אתמול (ראשון) בתיקו 0:0 שני ברציפות, הפעם נגד עירוני קריית שמונה בטדי. ראשי הקבוצה, הבעלים משה חוגג ויושב הראש אלי אוחנה, נראו מתוסכלים מאוד ביציאה מהאצטדיון בסיום המשחק ונדמה שבבית"ר לא מצליחים למצוא את הנוסחה המתאימה להשיג ניצחונות, שיוציאו אותם מהאזור המסוכן בתחתית.

בעקבות איבוד שתי הנקודות היקרות אמש, נראה בשלב זה שחלום ההתברגות בחלק העליון בסיום העונה הסדירה, הולך ומתרחק. בית"ר רחוקה כעת שש נקודות מהמקום השישי וקרובה עדיין לאזור התחתית והקו האדום. אם לוקחים בחשבון שבמשחק הבא תתארח הקבוצה אצל מכבי תל אביב, שדוהרת לאליפות, אז אפשר בהחלט להבין גם את מה שאומרים אנשים במועדון, לגבי החשש להתדרדר בסופו של דבר לקרבות ההישרדות בתחתית.

גורם במועדון אמר: "הסיכוי שלנו להגיע לפלייאוף העליון נמוך מאוד, אם לא הצלחנו לנצח משחק כזה, אצלנו בבית. אנחנו לא מצליחים להכריע משחקים ומשהו לא מתחבר. לצערנו יש תקופות כאלה ונצטרך לעשות באמת רצף משחקים וניצחונות כדי להגיע למקום שבו אנחנו רוצים להיות".
זה היה משחק נוסף שבו נשמעה בסיום ביקורת גדולה מאוד על החלק ההתקפי ובעיקר על צמד החלוצים אנתוני וארן ויאקוב סילבסטר, שלא מצליחים לכבוש שערים ולתת תוצרת התקפית לקבוצה. ייתכן מאוד שבעקבות חולשתם של השניים, יסכים הבעלים חוגג לצרף חלוץ נוסף לסגל, ישראלי או זר, גם אחרי שתושלם היום או מחר, עסקת רכישתו של איילון אלמוג ממכבי תל אביב.


אכזבה גדולה מיאקוב סילבסטר. משה חוגג עשוי לצרף חלוץ נוסף (דני מרון)

בנוגע לעסקת אלמוג וכפי שפורסם אמש בספורט1, הושגה התקדמות משמעותית בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב ולמעשה העסקה די סגורה. כעת נמצאים הדברים אצל עורכי הדין שעוברים על הטיוטות האחרונות לפני חתימה, כאשר בשני הצצדים מעריכים שעוד היום, או לכל המאוחר מחר, תצא הודעה רשמית על חתימת העסקה ואלמוג, בן ה-20 יהפוך לשחקן של בית"ר ירושלים, לחמש העונות הקרובות.

המאמן ניר קלינגר, נראה גם הוא מתוסכל מאוד מהעובדה שקבוצתו לא כבשה והפעם בניגוד למשחק הקודם בסכנין, שהיה חלש מאוד התקפית, הצליחו שחקניו להגיע למספר מצבים, אך לא ידעו להכריע את המשחק. "אנחנו מגיעים למסירה, או להגבהה, עושים קומבינציות התקפיות, אבל בפעולה האחרונה אנחנו כושלים. נהיה חייבים לשפר את זה".

קלינגר נשאל בסיום, מדוע הוא לא עושה זעזוע בהרכב ולא מחליף שחקנים שפותחים בקביעות בהרכב, דוגמת דן איינבינדר, עידן ורד יאקוב סילבסטר ומאור בוזגלו, ואינם מספקים את הסחורה בחלק מהמשחקים לעומת שחקנים שלא מקבלים הזדמנויות והשיב: "אני חושב שלמעט המשחק בסכנין, החברה האלה עשו שינוי מאוד גדול מאז שהגעתי לכאן במחזור התשיעי, והיינו אז עם חמש נקודות. אם נוח לכם להתעלם מזה, זה בסדר. כשאתה מגיע לפרויקט כזה, עם הרבה בעיות, כשאתה לא מוצא את הידיים והרגליים, ואתה לא יודע מאיפה להתחיל, אז אתה הולך קודם כל לבסיס שזה ספיגת שערים. ספגנו 21 שערים עד שהגעתי בשמונה משחקים והיינו צריכים לעצור את זה. מצאנו את הנוסחה לעצור את זה ובדרך גם עשינו שלושה ניצחונות, נגד הפועל תל אביב, מכבי חיפה והפועל חדרה, אבל במשחקים האחרים לא הצלחנו לייצר רצף ונתקענו ואני מסכים שיצרתי היררכיה מסוימת בהרכב. הפעם כבר הכנסתי מההתחלה עוד שחקן התקפי ובחצי השני גם ויתרתי על עוד קשר אחורי וגם זה לא עזר לנו לנצח. אני ממשיך להילחם ולחפש פתרונות, כדי לעלות על מסלול הניצחונות".


ניר קלינגר מרוצה מהבכורה המחודשת של יוסי בניון (דני מרון)

מי שערכו אמש הופעת בכורה בבית"ר, הם פרד פלומיין הצרפתי, שלפחות בחצי הראשון ניכר היה עליו שהוא מנסה עדין להסתגל לקבוצה ולטדי הגועש ויוסי בניון שהתקבל בחום רב על ידי אוהדי הקבוצה, נכנס בדקה ה-62 וחזרתו נראתה טבעית, כאילו מעולם לא עזב. בבית"ר מאמינים שהשניים האלה עוד יוסיפו הרבה למשחק ההתקפי של הקבוצה. קלינגר התייחס לחזרתו של בניון והוסיף: "אני מצפה ממנו בדיוק את ממה שראינו ממנו במשחק. כשנצטרך את יוסי הוא יהיה שם, הוא נותן את התרומה שלו ופידבקים שלו גם לשחקנים הצעירים. לראות אותו מתאמן זה תענוג גדול וזה מושך אחריו את כל הקבוצה, להתאמן ברמה הזו. הוא נכנס טוב למשחק וכל הכבוד לו".

מי שלא נכלל אמש בסגל, הוא ערן לוי שמסיים היום את עונש ההשעייה שלו וצפוי לחזור להתאמן השבוע עם הקבוצה. לוי כבר קיבל החלטה לעזוב ולצד הצעה מהפועל קטמון מהלאומית, הוא ממתין כעת להצעות מליגת העל. אנשי קטמון כבר שוחחו עם הקשר בן -33 והבהירו לו שישמחו לקלוט אותו בשורותיהם, כדי שיסיייע להם לעלות לליגת העל, אולם עד כה לא נרשמה התקדמות במגעים והקשר לוקח את הזמן ומעדיף להמתין להצעה קורצת מליגת העל.

טל כחילה לא נכלל בסגל בגלל מחלה ולפחות בשלב זה, נראה שיישאר בקבוצה עד סיום העונה, ולא יעזוב כפי שתכנן לפני מספר שבועות. כחילה מסיים חוזה בסיום העונה ומעדיף להפוך לשחקן חופשי, למרות רצון בבית"ר להיפגש איתו ועם נציגיו כדי לדון בהארכת חוזה.


יחזור השבוע לאימונים. ערן לוי (אודי ציטיאט)

עוד באותו נושא: יוסי בניון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי