צפו בתקציר: הפועל ת"א חילצה 1:1 דרמטי נגד מכבי בדרבי

דרבי
דרבי | אריאל שלום

משחק סוער במושבה. שער מאוחר של עמנואל בואטנג בדקה ה-88 קבע שיוויון שהטריף את האדומים. אופואדו כבש ראשון (32). בתווך, שכטר הורחק (80) לאחר עימות בין שחקני שתי הקבוצות

(גודל טקסט)

המחזור ה-18 בליגת העל ננעל הערב (שני) עם המשחק המרכזי, כשהפועל תל אביב ומכבי תל אביב נפרדו בתיקו 1:1 באצטדיון המושבה בדרבי הגדול של העיר.  

לדרבי חוקים משלו. אחרי רצף של שישה ניצחונות, מוליכת הליגה נעצרה במושבה מול האדומים. השחקנים של קובי רפואה נלחמו על כל כדור מתחילת המשחק, ודווקא לאחר שהיו קרובים לכיבוש, בדקה ה-32 הצהובים יצאו להתקפה מתפרצת שבסיומה אופואדו הכניע את לבקוביץ'. בדקה ה-88 עמנואל בואטנג שנכנס כמחליף רבע שעה קודם לכן, בעט כדור חזק מחוץ לרחבה וקבע את השיוויון.

10 דקות לסיום השופט ארז פפיר הרחיק את איתי שכטר לאחר תגרה אלימה שהתפתחה על הדשא, בה היו מעורבים שחקני שתי הקבוצות. החלוץ הוא המורחק הראשון של מכבי תל אביב העונה, ויחמיץ את משחק הגביע בעוד שלושה ימים מול הפועל עכו. 


תגרה אלימה בין שתי הקבוצות. (אריאל שלום)

הצהובים, שאומנם מובילים את הטבלה ב-16 נקודות ונראים בדרך הבטוחה לאליפות, ירדו מאוכזבים מכר הדשא לאחר שכבר הרגישו את הניצחון. המאמן ולדימיר איביץ' יצטרך לעודד את השחקנים שלו לקראת משחק הגביע ביום חמישי נגד הפועל עכו בשלב שמינית הגמר. 

בצד השני, עם מאמן חדש-ישן על הקווים, הפועל תל אביב יוצאת מרוצה מהנקודה ועוד יותר מהעובדה שלמרות הפערים בטבלה, האדומים שוב לא הפסידו בדרבי. המארחת עדיין מסובכת מאוד בתחתית וכעת היא נמצאת שתי נקודות מעל הקו האדום. המבחן הבא של קובי רפואה יהיה ביום חמישי בשמינית גמר הגביע נגד הפועל חדרה במושבה. 


קלאודימיר פריירה. בכורה באדום (אריאל שלום)

 
הרכבים

הפועל תל אביב: רובי לבקוביץ', אוראל דגני, אדי גוטליב, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אליאס (עמנואל בואטנג 73), קלאודמיר פריירה, רמזי ספורי, רועי זיקרי (קאיו  79), אחמד עאבד, ג'וזף גנדה.

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סאבוריט, דור פרץ, דן גלזר, דור מיכה, עומר אצילי, יונתן כהן (אבי ריקן 60), צ'יקו אופואדו (איתי שכטר 75).

מהלך המשחק 
הפועל תל אביב פתחה חזק את המשחק ולא נופלת מהיריבה העירונית ב-25 הדקות הראשונות, כשהאדומים נלחמים על כל כדור. שתי הקבוצות לא מדוייקות בחצי השעה הראשונה של המשחק. בדקה ה-32 צ'יקו אופואדו העלה את הצהובים ליתרון 0:1 לאחר שקיבל כדור בתוך הרחבה מיונתן כהן ובעט בעוצמה ולא השאיר סיכוי ללבקוביץ'. 0:1 למכבי תוצאת מחצית.


צ'יקו אופואדו חוגג את שער היתרון (עדי אבישי)


רועי זיקרי מול שרן ייני. (אריאל שלום)

10 דקות בתוך המחצית השנייה דן גלזר עלה גבוה מעל כולם לכדור קרן אבל נגח מעל השער. שלוש דקות לאחר מכן, זיקרי הרים כדור טוב מאגף שמאל, ראייקוביץ' הדף לא טוב וספורי השתלט ובעט לפינה אבל פיבן עמד במקום והרחיק.

שעה בתוך המשחק, הקצב קצת נרגע בדרבי. רבע שעה לסיום, כדור קרן של קלאודימיר פריירה הרים כדור קרן שגילח את המשקוף של ראייקוביץ' ויצא החוצה. גנדה הוחלף בדקה ה-70 והתעמת מילולית עם אוהדי מכבי. בדקה ה-80 השופט פפיר הרחיק את איתי שכטר שעלה למגרש רק חמש דקות קודם לכן, בכרטיס אדום לאחר קטטה בין שחקני שתי הקבוצות.


ארז פפיר מרחיק את איתי שכטר. (אריאל שלום)

דקה 88, עמנואל בואטנג כבש את השוויון בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה והקפיץ את המושבה. 1:1 תוצאת סיום 

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי